læsø?
Fra : lars.groennegaard@Dr~

Dato : 15-07-01 21:16

Hej

Er der nogen kan der fortælle mig lidt om fiskerimulighederne på Læsø?

Jesper

Fra : Klaus Grabetz

Dato : 31-07-01 16:02

Hej Jesper
Jeg har lige være på en uges campingferie på Læsø.

Læsø har fint fiskevand til kystfiskeri. Forår og efterår er der fint med
Havørreder.
Her om sommeren en del fladfisk. Jeg prøvede selv fra molen i Sønderbyhavn.
Der er dog alt for mange mennesker. Hvis du prøver lige over middag burde
der være muligheder. Men pas på, der fanges rigtig mange Fjæsinger, og de er
jo som bekendt ganske giftig.
Du kan købe en lille pjæse om fiskeri med fikepladse på Turistinformationen
for en 5er.

Når du kommer til Læsø i august, skulle der være gode fangsmuligheder af
Makrel, også fra molerne.

Det bedste er nu hvis man har en lille båd. Både til fladfisk - også
pighvarre - og makrel.

Og så en tip til gangen. På havnen i Østerby kan du købe jomfruhummere til
næsten ingen penge. Jeg gik ned kl. 7.oo om morgenen og kunne købe 3 kg
hummer til bare 100. kr.! (direkte fra båden når de kommer ind) En halv
time senere købte en fyr fra naboteltet 4 kg. for en 100 lap.

God ferie
hilsen
Klaus

<3b51f9a2.23377030@news.get2net.dk>...