Kingston vs Corsair
Fra : Steen

Dato : 04-03-08 07:01

RAM er jo billigt for tiden, så jeg overvejer at skifte min 2GB Kingston 667
MHz ram ud med 3GB 800 MHz. Men skal jeg nu vælge Kingston igen, eller er
Corsair et bedre valg, hvis jeg gerne vil have det sidste hastighed med
(uden at overclocke).

Problemet er, at www.corsair.com ikke giver nogen oplysninger om hvilken RAM
jeg skal bruge til mit bundkort (ASUS P5B Deluxe WiFi). På www.kingston.com
kan man vælge sit bundkort og få nøjagtigt at vide, hvilken RAM, der skal
bruges i det.

Hvordan finder jeg med sikkerhed ud af hvilken Corsair RAM, der passer i mit
bundkort?

/Steen

Fra : Steen

Dato : 04-03-08 07:08

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse

> Hvordan finder jeg med sikkerhed ud af hvilken Corsair RAM, der passer i
> mit bundkort?

OK, nu fandt jeg det - det var bare godt gemt synes jeg.

/Steen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-03-08 07:22

Steen wrote:

> MHz ram ud med 3GB 800 MHz. Men skal jeg nu vælge Kingston igen, eller er
> Corsair et bedre valg, hvis jeg gerne vil have det sidste hastighed med
> (uden at overclocke).

Hvis du ikke vil overclocke er der ingen forskel på producenterne. Og
selv hvis du vil overclocke kan du nøjes med det billige RAM - der
findes nemlig forskellige måder at overclocke på.

I dk.edb.hardware.overclocking fortæller jeg lidt om mit 20% overclock
med standard Kingston ValueRAM.

Jesper Poulsen

Fra : Steen

Dato : 04-03-08 07:46

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes nemlig forskellige måder at overclocke på.
>
> I dk.edb.hardware.overclocking fortæller jeg lidt om mit 20% overclock

Tak for info.

Må jeg spørge dig om jeg overhovedet får noget ud af at gå fra 667 MHz til
800 MHz?

/Steen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 11:04

Steen wrote:

> Må jeg spørge dig om jeg overhovedet får noget ud af at gå fra 667 MHz til
> 800 MHz?

Pas.

Jesper Poulsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-03-08 20:56

> Må jeg spørge dig om jeg overhovedet får noget ud af at gå fra 667 MHz til
> 800 MHz?

Du skal vel også lige have fundet ud af om dit bundkort kan udnytte 800 Mhz
RAM - ellers gavner det dig jo i hvert fald ikke.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-03-08 00:17

Andreas M. Hansen wrote:

> Du skal vel også lige have fundet ud af om dit bundkort kan udnytte 800 Mhz
> RAM - ellers gavner det dig jo i hvert fald ikke.

Hvis ikke 800MHz RAM er _meget_ dyrere, så er der mere fremtid i det.

Jesper Poulsen