/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Hjælp - mine harddiske opfører sig underli~
Fra : heecom :-\)


Dato : 02-03-08 21:00

Hejsa.

Jeg har her til aften mystiske probs. med mine eksterne hd'ere.

Stort set alle mine billeder 'kommer og går'. Nogle gange kan jeg godt se
billederne, men andre gange siger windows at biblioteket er tomt!!??
Billederne fra de eksterne hd'ere (Maxtor 120, 250) kan heller ikke læses af
Office picture manager, som giver en fejl...

Hvad f..... sker der? Kan det være virus? (jeg ER i gang med at scanne med
AVG)

Hjælp!
Mvh
Hans Erik :-|



 
 
Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 21:18

heecom wrote:

> Jeg har her til aften mystiske probs. med mine eksterne hd'ere.

Fortæl mere om din maskine.


--
Mvh
Jesper Poulsen

heecom :-\) (02-03-2008)
Kommentar
Fra : heecom :-\)


Dato : 02-03-08 21:33

Det er en Toshiba satellite laptop 1,7 Mhz, 1 gb ram, (3-4 år)
har hd'erne tilsluttet en usb 2,0 hub. Købte ny usb hub i dag,
som jeg insallerede (uden først at slukke for hd'erne) måske kunne
det være det?

/HE



"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47cb0b8a$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> heecom wrote:
>
>> Jeg har her til aften mystiske probs. med mine eksterne hd'ere.
>
> Fortæl mere om din maskine.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen



Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 23:03

heecom wrote:

> har hd'erne tilsluttet en usb 2,0 hub. Købte ny usb hub i dag,
> som jeg insallerede (uden først at slukke for hd'erne) måske kunne
> det være det?

Du benyttede dig ikke af "Sikker fjernelse af hardware?


--
Mvh
Jesper Poulsen

jama (02-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 02-03-08 21:47


"heecom " <xyz@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47cb074f$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg har her til aften mystiske probs. med mine eksterne hd'ere.
>
> Stort set alle mine billeder 'kommer og går'. Nogle gange kan jeg godt se
> billederne, men andre gange siger windows at biblioteket er tomt!!??
> Billederne fra de eksterne hd'ere (Maxtor 120, 250) kan heller ikke læses
> af Office picture manager, som giver en fejl...
>
> Hvad f..... sker der? Kan det være virus? (jeg ER i gang med at scanne med
> AVG)
>
> Hjælp!
> Mvh
> Hans Erik :-|


Det får mig til,at tænke på dengang da knægtens externe (250GB) USB harddisk
pludselig meddelte, da jeg ville åbne den, at harddisken ikke var fomateret.
Jeg prøvede alt, men det var nyttesløst og tilslut måtte jeg formatere den
og alt på disken gik tabt. På det tidspunkt havde den fungeret i et års tid
u. problemmer, men så kom det, harddisken var ikke formateret, om jeg ville
gøre det nu eller, ja så blev jeg nød til, at gøre det. Som sagt jeg prøvede
alle triks spurgte på de forskellige News.Grupper, men der var ingen der ku
klare problemmet og jeg udskød og udskød det, det var jo alt der røg mange
film og foto etc., skide ærgeligt knægten var sur og sagde det var min
skyld, men jeg havde intet forkert gjort.
Mvh.Jama

>
>



Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 23:05

jama wrote:

> alle triks spurgte på de forskellige News.Grupper, men der var ingen der ku
> klare problemmet og jeg udskød og udskød det, det var jo alt der røg mange

Du spurgte ikke i de rette, så.

En Linux Live-CD kan altid læse en disk som Windows pludseligt ikke vil
kendes ved.

> film og foto etc., skide ærgeligt knægten var sur og sagde det var min
> skyld, men jeg havde intet forkert gjort.

Backup, backup, backup.


--
Mvh
Jesper Poulsen

jama (03-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 03-03-08 02:09


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47cb24a2$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> jama wrote:
>
>> alle triks spurgte på de forskellige News.Grupper, men der var ingen der
>> ku
>> klare problemmet og jeg udskød og udskød det, det var jo alt der røg
>> mange
>
> Du spurgte ikke i de rette, så.
>
> En Linux Live-CD kan altid læse en disk som Windows pludseligt ikke vil
> kendes ved.
>
>> film og foto etc., skide ærgeligt knægten var sur og sagde det var min
>> skyld, men jeg havde intet forkert gjort.
>
> Backup, backup, backup.


Det var derfor vi havde den som USB extern, som en slags Backup, han havde
en alm. 120gb som haddisk i PCen. Derfor lagde vi film etc over på den
externe, og jeg kan fortælle, at jeg prøvede alt, selv i Windows gr. kunne
ingen hjælpe, man kunne simpelthen ikke komme i forbindelse med disken. Jeg
havde fat i Gud og hver mand, jeg gik dog ikke til et Firma. Jeg har flere
venner der arbejde med PCer, men ingen kunne knække gåden, hvorfor disken
pludselig ikke ku åbnes før den var formateret.
Al backup ligger jo på en disk af en eller anden art, så jeg var vel uheldig
da det skete, OSet var/er XP og jeg havde kørt disken igennem med
SuperAntiSpyware m. mere, men intet hjalp overhovedet intet. Nu er det
næsten glemt, men knægten brokker sig en gang imellem alligevel!
Jama
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen



dw (03-03-2008)
Kommentar
Fra : dw


Dato : 03-03-08 02:21

jama skrev:

>
>
> Det var derfor vi havde den som USB extern, som en slags Backup, han havde
> en alm. 120gb som haddisk i PCen. Derfor lagde vi film etc over på den
> externe, og jeg kan fortælle, at jeg prøvede alt, selv i Windows gr. kunne
> ingen hjælpe, man kunne simpelthen ikke komme i forbindelse med disken. Jeg
> havde fat i Gud og hver mand, jeg gik dog ikke til et Firma. Jeg har flere
> venner der arbejde med PCer, men ingen kunne knække gåden, hvorfor disken
> pludselig ikke ku åbnes før den var formateret.
> Al backup ligger jo på en disk af en eller anden art, så jeg var vel uheldig
> da det skete, OSet var/er XP og jeg havde kørt disken igennem med
> SuperAntiSpyware m. mere, men intet hjalp overhovedet intet. Nu er det
> næsten glemt, men knægten brokker sig en gang imellem alligevel!
> Jama


Hvis den virker efter formatering , er det normalt filsystemet eller
partions tabellen, der er gået i udu.
En, som ved hvad han laver, et program og et par timer.... så er man
kommet langt.

jama (03-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 03-03-08 11:34


"dw" <dw@invalidespammerdyr.dk> skrev i en meddelelse
news:47cb5266$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> jama skrev:
>
>>
>>
>> Det var derfor vi havde den som USB extern, som en slags Backup, han
>> havde en alm. 120gb som haddisk i PCen. Derfor lagde vi film etc over på
>> den externe, og jeg kan fortælle, at jeg prøvede alt, selv i Windows gr.
>> kunne ingen hjælpe, man kunne simpelthen ikke komme i forbindelse med
>> disken. Jeg havde fat i Gud og hver mand, jeg gik dog ikke til et Firma.
>> Jeg har flere venner der arbejde med PCer, men ingen kunne knække gåden,
>> hvorfor disken pludselig ikke ku åbnes før den var formateret.
>> Al backup ligger jo på en disk af en eller anden art, så jeg var vel
>> uheldig da det skete, OSet var/er XP og jeg havde kørt disken igennem med
>> SuperAntiSpyware m. mere, men intet hjalp overhovedet intet. Nu er det
>> næsten glemt, men knægten brokker sig en gang imellem alligevel!
>> Jama
>
>
> Hvis den virker efter formatering , er det normalt filsystemet eller
> partions tabellen, der er gået i udu.
> En, som ved hvad han laver, et program og et par timer.... så er man
> kommet langt.


takker
Nej nu er der ingen problemmer mere, nu ligger den 250GBHD på PCen og den
120GB der før lå der, er nu på den externe USB disk. Ja du har vel ret i det
med, at partions tabellen sikkert røg/udu, uvist hvorfor og det er ikke sket
siden, men jeg tænker tit på, hvorfor skete det (jeg er ingen nybegynder),
nå sket er sket, men knægten har ikke glemt det.
jama



Jesper Poulsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 03-03-08 09:17

jama wrote:

> externe, og jeg kan fortælle, at jeg prøvede alt, selv i Windows gr. kunne
> ingen hjælpe, man kunne simpelthen ikke komme i forbindelse med disken. Jeg

I Windows-gruppen sidder de virkelige eksperter ikke.

> havde fat i Gud og hver mand, jeg gik dog ikke til et Firma. Jeg har flere

Det burde du måske have gjort.

> venner der arbejde med PCer, men ingen kunne knække gåden, hvorfor disken
> pludselig ikke ku åbnes før den var formateret.

Du spurgte de forkerte steder. Andet kan jeg ikke sige.

> da det skete, OSet var/er XP og jeg havde kørt disken igennem med
> SuperAntiSpyware m. mere, men intet hjalp overhovedet intet. Nu er det

Et smadret filsystem kan ikke reddes af antispyware-programmer.


--
Mvh
Jesper Poulsen

jama (03-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 03-03-08 11:49


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47cbb3fe$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> jama wrote:
>
>> externe, og jeg kan fortælle, at jeg prøvede alt, selv i Windows gr.
>> kunne
>> ingen hjælpe, man kunne simpelthen ikke komme i forbindelse med disken.
>> Jeg
>
> I Windows-gruppen sidder de virkelige eksperter ikke.
>
>> havde fat i Gud og hver mand, jeg gik dog ikke til et Firma. Jeg har
>> flere
>
> Det burde du måske have gjort.
>
>> venner der arbejde med PCer, men ingen kunne knække gåden, hvorfor disken
>> pludselig ikke ku åbnes før den var formateret.
>
> Du spurgte de forkerte steder. Andet kan jeg ikke sige.
>
>> da det skete, OSet var/er XP og jeg havde kørt disken igennem med
>> SuperAntiSpyware m. mere, men intet hjalp overhovedet intet. Nu er det
>
> Et smadret filsystem kan ikke reddes af antispyware-programmer.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen


Det burde du måske have gjort.

Så mange penge(det kan løbe op i flere tusin kr.) var det ikke værd,det
meste kunne installeres igen og filmene ja bare ægeligt, OK nogle fotos røg.
Jeg er ellers ikke en der fare frem, derfor var det en gåde, hvorfor den
ikke ku åbnes u. format. Nej, men det får en til at tænke på, at intet
Hardwar/Software er 100% sikker, så Backup eller ej? det skal jo ligge et
sted (disk/net) men alt kan ryge, for ikke så længe siden var der en som
klagede over, at Backupen på Nettet var gået i udu, så sikkert og sikkert.
jama



Kurt B. Andersen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 03-03-08 13:30


"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen
news:47cbd795$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Så mange penge(det kan løbe op i flere tusin kr.) var det ikke værd,det
> meste kunne installeres igen og filmene ja bare ægeligt, OK nogle fotos
> røg. Jeg er ellers ikke en der fare frem, derfor var det en gåde, hvorfor
> den ikke ku åbnes u. format. Nej, men det får en til at tænke på, at intet
> Hardwar/Software er 100% sikker, så Backup eller ej? det skal jo ligge et
> sted (disk/net) men alt kan ryge, for ikke så længe siden var der en som
> klagede over, at Backupen på Nettet var gået i udu, så sikkert og sikkert.
> jama
>
>
Man kan sagtens redde data fra en hd med smadret filsystem. Det har jeg
gjort adskillige gange med forskellige systemer. Men f.eks.
www.pcinspector.de kan gøre det let og smertefrit - og så er det gratis.
Jeg har også brugt det til at redde data efter at der var lavet ny
partitionering. Det væsentlige er, at man ikke lægger nye data på, inden man
forsøger at redde data. Med dataredningsprogrammer kan man stort set altid
redde data, når bare de ikke er overskrevet med nye data.

Kurt


jama (04-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 04-03-08 14:05


"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:47cbef3f$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen
> news:47cbd795$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Så mange penge(det kan løbe op i flere tusin kr.) var det ikke værd,det
>> meste kunne installeres igen og filmene ja bare ægeligt, OK nogle fotos
>> røg. Jeg er ellers ikke en der fare frem, derfor var det en gåde, hvorfor
>> den ikke ku åbnes u. format. Nej, men det får en til at tænke på, at
>> intet Hardwar/Software er 100% sikker, så Backup eller ej? det skal jo
>> ligge et sted (disk/net) men alt kan ryge, for ikke så længe siden var
>> der en som klagede over, at Backupen på Nettet var gået i udu, så sikkert
>> og sikkert.
>> jama
>>
>>
> Man kan sagtens redde data fra en hd med smadret filsystem. Det har jeg
> gjort adskillige gange med forskellige systemer. Men f.eks.
> www.pcinspector.de kan gøre det let og smertefrit - og så er det gratis.
> Jeg har også brugt det til at redde data efter at der var lavet ny
> partitionering. Det væsentlige er, at man ikke lægger nye data på, inden
> man forsøger at redde data. Med dataredningsprogrammer kan man stort set
> altid redde data, når bare de ikke er overskrevet med nye data.
>
> Kurt


Ja det er jeg klar over, vi prøvede også med dette program, som er et af de
bedste nemlig "gdbnt" her kunne vi godt se visse fotos etc., men selve
filmene ville blive et alt for stort arbejde, det drejede sig om ca. 100
stk. mener jeg. Så stort et arbejde var de bestemt ikke værd, havde det
været gamle familie film etc? Ja så var det en anden sag, så var forsøget
også blevet gjort. Så det blev til en (dyr) lærestreg istedet, siden da har
Jeg passet meget på, og ellers gøre som Jesper Poulsen skrev nemlig Backup
til det vigtigeste, takker for svaret.
Mvh.Jama
>



Jesper Poulsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 03-03-08 15:46

jama wrote:

> Det burde du måske have gjort.

Hvad burde jeg have gjort?

> Så mange penge(det kan løbe op i flere tusin kr.) var det ikke værd,det

Hvilket?
Hvor er du?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Rado (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 03-03-08 19:00

On Mon, 3 Mar 2008 02:09:22 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

>
>"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
>news:47cb24a2$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Backup, backup, backup.
>
>Det var derfor vi havde den som USB extern, som en slags Backup, han havde
>en alm. 120gb som haddisk i PCen.

Jeg tror du har misforstået begrebet "backup". Backup betyder at have
mindst to kopier af sine filer på uafhængige medier således at hvis
det ene medie bliver ødelagt så har man stadig en kopi af filerne på
det andet. Hvis man mister alt fordi en enkelt disk står af så har man
ikke taget backup.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

jama (04-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 04-03-08 14:16


"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:2jdos31vo3v80ebc5bdmjbolp92s5cn1pd@4ax.com...
> On Mon, 3 Mar 2008 02:09:22 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:
>
>>
>>"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
>>news:47cb24a2$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> Backup, backup, backup.
>>
>>Det var derfor vi havde den som USB extern, som en slags Backup, han havde
>>en alm. 120gb som haddisk i PCen.
>
> Jeg tror du har misforstået begrebet "backup". Backup betyder at have
> mindst to kopier af sine filer på uafhængige medier således at hvis
> det ene medie bliver ødelagt så har man stadig en kopi af filerne på
> det andet. Hvis man mister alt fordi en enkelt disk står af så har man
> ikke taget backup.
>
>
> --
> Rado
>
> Protester imod EUs intelligent design resolution:
> http://www.petitiononline.com/id108/petition.html


Det var vores også vi havde dem også liggende på det normale drev på selve
PCen. Her havde jeg bare ikke fået alle over på da uheldet skete. Vi lagde
nemlig film etc. først ind på USB disken og så tilbage til disken på PCen ,
en omvendt måde indrømmet, men det var fordig USB disken var dobbelt så
stor, derfor den først. Og her skete så uheldet så, da jeg ville lægge de
sidste tilbage (ret mange ca. 30 stk manglede) pluds noget Mp3 musik. Ja,
jeg var et fjols, det var jo den helt omvendte måde jeg fik det gjort på.
Deraf Lærestregen, men det sker ikke mere helt sikkert?
jama



Rado (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 04-03-08 15:07

On Tue, 4 Mar 2008 14:16:17 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> Ja,
>jeg var et fjols, det var jo den helt omvendte måde jeg fik det gjort på.
>Deraf Lærestregen, men det sker ikke mere helt sikkert?

Jeg tror de fleste lærer det på den måde - det gjorde jeg såmænd også
selv, i sin tid.


--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

jama (04-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 04-03-08 15:14


"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:gplqs3tnq2u2uh56qri2vuqfic6u253ho3@4ax.com...
> On Tue, 4 Mar 2008 14:16:17 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:
>
>> Ja,
>>jeg var et fjols, det var jo den helt omvendte måde jeg fik det gjort på.
>>Deraf Lærestregen, men det sker ikke mere helt sikkert?
>
> Jeg tror de fleste lærer det på den måde - det gjorde jeg såmænd også
> selv, i sin tid.
>
>
> --
> Rado
>
> Protester imod EUs intelligent design resolution:
> http://www.petitiononline.com/id108/petition.html


Jeg takker, godt man ikke er den eneste.
jama



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste