KVM-switche, tastaturer og mus til PS/2 og~
Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 02-03-08 17:30

Jeg har en KVM-switch, som er sat til 3 pc'er, som alle har PS/2-stik til
tastatur og mus. KVM-switchen er også med PS/2-stik.

Men jeg forudser, at næste gang jeg skal have en ny pc (måske om et år eller
to), kan jeg måske ikke længere få én med PS/2-stik til tastatur og mus,
men kun med USB-stik. Hvordan løser jeg dét problem uden at skulle skifte
alt ud på én gang? Dvs. kan jeg få nogle converterkabler, så jeg kan bruge
mit PS/2-tastatur og min PS/2-mus til en pc, der kun har USB-stik? Eller
bliver jeg nødt til at skifte KVM-switchen ud med én, der også har
USB-stik?

Dvs. kernen i mit problem er: Kan jeg på én eller anden måde kombinere pc'er
med PS/2-stik med pc'er (kun) med USB-stik vha. den samme KVM-switch - så
jeg stadig kan styre dem alle sammen med det samme tastatur, den samme mus
og den samme skærm?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 17:45

"Bo Bichel Nørbæk"

> Dvs. kernen i mit problem er: Kan jeg på én eller anden måde kombinere
> pc'er
> med PS/2-stik med pc'er (kun) med USB-stik

Blandt andet Belkin har USB til PS2 adpatere
Fx
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=156482

Jeg ved ikke om det virker med en KVM ting :)

- Peter