RAM udskiftes eller?
Fra : Annette

Dato : 02-03-08 16:24

Hej i gruppen.

Jeg ved hvor RAM sidder og kan tage dem ud og sææte dem i.....så er min RAM
kompetence ovre.....

Min far er begyndt at arbejde med RAW-billeder taget med hans Nikon Digital
spejlreflekskamera.

Det går for langsom mener han.

Han har i øjeblikket RAM hvor der på mærkaten står:
Kingston kvr400x64c3a/1G (jeg går ud fra det sidste betyder at det er 1G ram
der sidder i, for det mener jeg, han fik sat i, da den var ny for 2 år
siden)
Der er 2 "steder" man kan sætte RAM i i computeren

Kan man skifte det hele ud og få power nok, og hvad hedder det så?

Eller er det nok at sætte 1G mere i af samme slags?

Annette

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 16:30

"Annette" wrote

> Kan man skifte det hele ud og få power nok, og hvad hedder det så?

Ram skal passe til bundkortet
De fleste producenterne har et skema der fortæller lidt om hvilke moduler
der passer til hvilket MB

> Eller er det nok at sætte 1G mere i af samme slags?

Tjo det kommer nok an på hvad problemet reelt er?

- Peter

Fra : Annette

Dato : 02-03-08 16:40

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Annette" wrote

> Ram skal passe til bundkortet
> De fleste producenterne har et skema der fortæller lidt om hvilke moduler
> der passer til hvilket MB

Og det vil sige, at når man ved at disse kvr400x64c3a fungerer, så ved man
ikke umiddelbart hvad det skal skiftes ud med?

> Tjo det kommer nok an på hvad problemet reelt er?

Ja, jeg ved heller ikke hvor mange RAM det er godt at have, når man arbejder
med RAW-billeder.

Annette

Fra : Hans

Dato : 02-03-08 17:44

Annette wrote:
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det vil sige, at når man ved at disse kvr400x64c3a fungerer, så
> ved man ikke umiddelbart hvad det skal skiftes ud med?

De kan skam stadigvæk købes:

Hans

Fra : Annette

Dato : 02-03-08 19:43

> De kan skam stadigvæk købes:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=65802
>
> Hans

Ok, så køber jeg en mere af det han har, så håber jeg han har power
nok...

Tak for hjælpen

Annette

Fra : Ole Christiansen

Dato : 02-03-08 17:21

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Annette
>
>Det skulle det være. Gå i BIOS og se hvad ram, der sidder i.

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-03-08 21:16

Ole Christiansen wrote:

> /Ole

Ole, du quotefucker. Hvorfor er det altid brugere at MS-programmer der
gør det?

FUT:dk.admin.netikette