Aldi på med 5400kr. for usædvanlig fin PC ~
Fra : jama

Dato : 01-03-08 06:38

Dell har en der er lidt bedre, men u. 4kerner, men som koster 3340 kr mer.
Aldi 5400kr/Dell 8740kr.
http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_10/P_OFF01.HTM
jama

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 01-03-08 06:41

jama udtrykte præcist:
> Dell har en der er lidt bedre, men u. 4kerner, men som koster 3340 kr mer.
> Aldi 5400kr/Dell 8740kr.
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_10/P_OFF01.HTM
> jama

Jama, hvad angår computer hardware så er du analfabet...

--
mvh.

Fra : jama

Dato : 03-03-08 12:45

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> jama udtrykte præcist:
>
> Jama, hvad angår computer hardware så er du analfabet...
>
> --
> mvh.

>Du skal lige se Dataerne
fra ITSvarITsvar.dk - Sejrøgade 7-9 - DK-2100
København Ø
Tlf: +45 3391 2833 - CVR: 16315648 Produceret af
Alt om DATA, Datatid og T3
Om ITsvar | Webmaster | Ophavsret

> Der var to ting, der slog os med det samme, da vi fik fat i denne
> spændende computer. For det første at den har en Intel Core 2 Quad
> Q6600-processor, der kører 2,4GHz med en 8MB L2 Cache og 1.066MHz
> front-side bus. Det er stadig ikke helt almindeligt at se Quad Core
> processorer i mainstream computere. Men her har Medion altså valgt at
> satse på det nyeste teknologi, og det er dejligt at se. For det andet har
> de valgt at udstyre den med 3GB DDR2 SDRAM og en harddisk på intet mindre
> end 500GB.

Grafikkortet er stadig et NVIDIA GeForce 8600GT med 256MB RAM, og som
vanligt understøtter den HDMI-stik, hvilket er en rigtig god ting i en
multimediacomputer.
For lige at blive ved den hardware der følger med dyret, så er der også en
tv-modtager indbygget, der kan modtage både DVB-T, DVB-S og analog tv, og så
har den indbygget et trådløst netværkskort, der kan bruges på et 802.11
n-Draft netværk.

Og så til testen
Men inden vi faldt alt for meget på halen over den hardwaremæssige
bestykning, så skulle vi også lige have testet den. Vi kørte den igennem
vores vanlige 3DMark06 og PC Vantage test, og naturligvis også Windows eget
Experience Index. Her bliver den testet for, hvor godt den yder under
afspilning af video, harddisk-ydelsen bliver analyseret, og dens evner til
at flytte pixel under spil bliver ligeledes undersøgt. På Windows Experience
Index nåede den helt op på 5.4, hvilket er rigtig flot, og på grafiksiden
når den faktisk helt op på 5.9, hvilket tyder på en rigtig god computer til
grafik.

Alt i alt en imponerende bestykning af en computer til en meget lav pris.

så gammelt lort??????

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-03-08 13:19

jama frembragte:
....SNIP
> så gammelt lort??????

jama, DU ER EN TUMBE.

--
mvh.

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-03-08 13:53

Ludvig Nielsen. skrev:
> jama frembragte:
> ...SNIP
>
> jama, DU ER EN TUMBE.

Lol, siger manden som ikke engang er i stand til at stave til ordet tumpe.

Jesper

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-03-08 14:05

Jesper Juul skrev den 03-03-2008:

> Lol, siger manden som ikke engang er i stand til at stave til ordet tumpe.

Hvor gammel var det du var? mentalt/intellektuelt er du sikkert på
samme niveau som JAMA, men det skal du ikke være ked af, der findes
aftenskoler til din slags.

Men, ja det ord smuttede, jeg er jo desværre ikke 100% perfekt, det går
jeg ud fra du er, ellers ville du jo ikke bruge tid på at rette andres
stavefejl.

--
mvh.

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-03-08 14:59

Ludvig Nielsen. skrev:

> Hvor gammel var det du var? mentalt/intellektuelt er du sikkert på samme
> niveau som JAMA, men det skal du ikke være ked af, der findes
> aftenskoler til din slags.

Altså folk der kan stave og ikke kalder folk ukvemsord og som ikke bare
braldrer op med påstande som man alligevel ikke er i stand til at bevise?

> Men, ja det ord smuttede, jeg er jo desværre ikke 100% perfekt, det går
> jeg ud fra du er,

Slet ikke.

> ellers ville du jo ikke bruge tid på at rette andres
> stavefejl.

Bare rolig, det var kun lige i dit særtilfælde.

Jesper

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-03-08 15:06

Jesper Juul formulerede mandag:
....snip

hvorfor poster du samme indlæg 2 gange, mente du selv det var så godt
det skulle sendes igen, eller evner du ikke at se hvor du sender dine
indlæg hen, med dine evner, så burde du opdage at jeg flyttede det til
muddergruppen, da denne diskussion hører til der.

Vil du låne en kost?

--
mvh.

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-03-08 15:13

Ludvig Nielsen. skrev:
> Jesper Juul formulerede mandag:
> ...snip
>
> hvorfor poster du samme indlæg 2 gange,

Blev det for svært for dig at diskutere fakta her også?

Btw. jeg har ikke sendt det to gange men til to forskellige grupper.

> mente du selv det var så godt
> det skulle sendes igen,

Jep, det skulle da sendes til der hvor det hørte hjemme

> eller evner du ikke at se hvor du sender dine
> indlæg hen,
> med dine evner, så burde du opdage at jeg flyttede det til
> muddergruppen, da denne diskussion hører til der.

Jamen, så ville det måske være en idé at flytte samtlige af dine indlæg
til mudderkast gruppen, for de fleste af dem hører jo til der lige så
snart du får lidt modspil.

> Vil du låne en kost?

Hvorfor, er du færdig med at frisere dig?

Jesper

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-03-08 15:21

Jesper Juul:

> Blev det for svært for dig at diskutere fakta her også?

Fakta!? har du bragt fakta, alt jeg har set fra dig var en rettelse af
en stavefejl.

> Btw. jeg har ikke sendt det to gange men til to forskellige grupper.

Du mener seriøst, at dit indlæg var så godt at det krævede 2 grupper,
dit ego fejler ikke noget.

> Jep, det skulle da sendes til der hvor det hørte hjemme

Denne slags indlæg, hører IKKE til her, så måske du skulle sætte dig
lidt ind i tingene.

> Jamen, så ville det måske være en idé at flytte samtlige af dine indlæg til
> mudderkast gruppen, for de fleste af dem hører jo til der lige så snart du
> får lidt modspil.

Slet ikke, men når jeg udtaler mig negativt om Medion, så starter
Medion's disciple deres angreb, rigtigt trist at de er så forblændet af
dårlig HW.

> Hvorfor, er du færdig med at frisere dig?

Flot, du hæver dig over det lave niveau.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Vær venlig at respektere denne fut.

--
mvh.

Fra : Jesper Juul

Dato : 04-03-08 09:44

Ludvig Nielsen. skrev:
> Jesper Juul:

> Fakta!? har du bragt fakta, alt jeg har set fra dig var en rettelse af
> en stavefejl.

Læg mærke til at der stod også.

> Du mener seriøst, at dit indlæg var så godt at det krævede 2 grupper,
> dit ego fejler ikke noget.

Næhh, jeg følger bare ikke med i .mudderkastning.

> Denne slags indlæg, hører IKKE til her, så måske du skulle sætte dig
> lidt ind i tingene.

Vi kan lave en aftale, jeg poster ikke den slags indlæg, hvis du heller
ikke gør det ?

> Slet ikke, men når jeg udtaler mig negativt om Medion, så starter
> Medion's disciple deres angreb, rigtigt trist at de er så forblændet af
> dårlig HW.

Kan du ikke lige dokumentere at det er dårligt hardware, altså ligesom
du skulle dokumentere at du snildt kunne bygge computere der var meget
bedre end Mediions til samme penge?

Jesper

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 04-03-08 09:49

Jesper Juul har bragt dette til verden:

> Kan du ikke lige dokumentere at det er dårligt hardware, altså ligesom du
> skulle dokumentere at du snildt kunne bygge computere der var meget bedre end
> Mediions til samme penge?

Du er sgu dummere end gennemsnittet, den billige Medion + de nødvendige
opgraderinger som du anbefaler, så har du brugt samme beløb som du kan
få den bedre Dell for, det burde selv du kunne se.

Det korte af det lange, man er debil, hvis man køber en ny computer som
allerede fra dag1 skal opgraderes, så er det man har "sparet" jo netop
ikke sparet.

Jesper, du er helt klart ligeså klog som JAMA, så kan du jo lægge det i
det du vil.

For sidste gang, dette hører IKKE til i denne gruppe.

eod, da du tilsyneladende skider på div fut.

--
mvh.

Fra : Jesper Juul

Dato : 04-03-08 12:39

Ludvig Nielsen. skrev:
> Jesper Juul har bragt dette til verden:

> Du er sgu dummere end gennemsnittet, den billige Medion + de nødvendige
> opgraderinger som du anbefaler,

Jeg er dummere end gennemsnittet? Tror du ikke bare du skulle starte med
få lidt styr på hvem der skriver hvad?

> så har du brugt samme beløb som du kan
> få den bedre Dell for, det burde selv du kunne se.

Det er nok ikke gået op for dig, men det er sådan set ikke det
diskussionen går på.

> Det korte af det lange, man er debil, hvis man køber en ny computer som
> allerede fra dag1 skal opgraderes, så er det man har "sparet" jo netop
> ikke sparet.

Det kommer nok lidt an på hvor billig den er.

> Jesper, du er helt klart ligeså klog som JAMA, så kan du jo lægge det i
> det du vil.

Tusind tak.

> For sidste gang, dette hører IKKE til i denne gruppe.

Hvis du mener det hvorfor bliver du så ved med at skrive?

> eod, da du tilsyneladende skider på div fut.

Jaja, lad os nu se, næste gang du får mulighed for at svine en eller
anden til benytter du dig nok af chancen.

Jesper

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-03-08 15:08

Den 03-03-2008, skrev Jesper Juul:

> Altså folk der kan stave og ikke kalder folk ukvemsord og som ikke bare
> braldrer op med påstande som man alligevel ikke er i stand til at bevise?

Nu du selv retter folk, så vil jeg lige spørge - Har du hørt om komma?

--
mvh.

Fra : jama

Dato : 03-03-08 23:38

> jama frembragte:
> ...SNIP
>
> jama, DU ER EN TUMBE.
>
> --
> mvh.

Det er Jeg sgu godt klar over, for bare det at svare dig, er vel så Tumpet
gjort, at man må være Idiot (ala lille Ludvig) for at gøre dette? Men lille
Ludvig du skal nok blive til noget, ja med tiden, om ikke andet så Pause
Klovn i et IT Supermarket!!! Så dine fremtidsudsigter er ikke så Ringe enda
"Amen" Jeg Beder for Dig hensides altså i Sverige, for De burde vel ku bruge
dig, om ikke andet, så som Expert udi EDB/PC etc. Jeg siger Velbekommen
Sverige. Der tabte Danmark sin store Søn? Eller hva. Ære være Hans Minde
Jama

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 04-03-08 06:11

jama formulerede mandag:
> [...]
> dig, om ikke andet, så som Expert udi EDB/PC etc. Jeg siger Velbekommen
> Sverige. Der tabte Danmark sin store Søn? Eller hva. Ære være Hans Minde

Endnu et fantastisk indlæg fra JAMA.

FUT: dk.snak.mudderkastning

--
mvh.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-03-08 08:41

jama wrote:
> Dell har en der er lidt bedre, men u. 4kerner, men som koster 3340 kr mer.
> Aldi 5400kr/Dell 8740kr.
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_10/P_OFF01.HTM

Og den er ikke lige så god som den fra Dell. Hvad er det du har så svært
ved at forstå?

Jesper Poulsen

Fra : Michael

Dato : 01-03-08 11:52

I skal lukke øjnene og købe en IBM når det gælder bærbar

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-03-08 13:12

"Michael" <meu401@gmail.com> skrev i en meddelelse
>I skal lukke øjnene og købe en IBM når det gælder bærbar

Det gælder ikke bærbar.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 17:34

> Dell har en der er lidt bedre, men u. 4kerner, men som koster 3340 kr mer.
> Aldi 5400kr/Dell 8740kr.
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_10/P_OFF01.HTM

Der er ingen trivl om at du skal vælge Dell hvis det er den her du hentyder
til
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_630?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Pc'en fra aldi er ingen spillemaskine, grafikkortet (8600 GT) er ikke godt
nok, har selv haft det i mit nye maskine som er
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-80631754-81020618.html

Spil kørte ikke optimalt selv om man satte de forskellige ting laverer.

Aldi maskinen har helt sikkert også en for svag PSU (strømforsyning, min
havde en 300 Watt) så du både skal skifte grafikkort og PSU så kan man lige
så godt offer det mere på en PC der har det hele fra starten.

Har sat et nyt grafikkort
http://www.pc-netto.dk/produkt/1000105515/Asus-GeForce-8800GT-512MB-PCI-E.html
og en kraftiger PSU
http://www.pc-netto.dk/produkt/1000105222/Hiper-630-Watt-PSU-Sort.html i min
maskine og det køre bare.

Det var bare det jeg vile sige.

Held og Lykke.

kimila

Fra : jama

Dato : 01-03-08 18:03

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde en 300 Watt) så du både skal skifte grafikkort og PSU så kan man
> lige så godt offer det mere på en PC der har det hele fra starten.

Lad os nu lige klappe hesten, det er jo lige før du mener, at Aldis PC kan
smides direkte på mødingen og her stopper jeg. Og PSUen tvivler jeg på, at
den skulle være for lille, det er jo ikke en formue den koster, jeg tror den
der sider i sagtens klare det, og så er PCen 3340kr billigere, så et nyt
grafikkort er der nok råd til. Plus den har dk OS og en 500GB harddisk/bedre
Software pakke, en bedre retur/penge tilbage/30dage, det tror jeg ikke Dell
har. OM så Dell rykker ud for at lave Rep hjemme, det betaler jeg ikke de
flere penge for, men hver sin smag. Hvorfor så ikke smide et par tusin eller
tre mere på og få en der er endnu bedre, hvor stopper vi, men har du så
mange penge, at det er ligyldigt så velbekommen, vi er jo ikke alle der har
råd til, at smide 8-10000kr på en Stationær. Og sagt med det samme jeg har
ikke sagt, at Aldis PC er bedre end Dells, bare billigere for Os lønslaver.
Til slut, ja så ville Jeg sgu heller ha en IBM end en Medion PC helt sikkert
Mvh.Jama

Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 18:07

jama wrote:
> bare billigere for Os lønslaver.

Hallelujah bro'.. Amen.

/Hauge

Fra : jama

Dato : 01-03-08 18:09

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> billigere for Os lønslaver. Til slut, ja så ville Jeg sgu heller ha en IBM

Ps. der var jeg lidt for hurtig ude, undskyldet meget "kimila" Jeg svarede
på noget andet og undskylder endnu en gang.
jama

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 22:55

> Ps. der var jeg lidt for hurtig ude, undskyldet meget "kimila" Jeg svarede
> på noget andet og undskylder endnu en gang.

Det er helt i orden.

kimila

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 09:44

Den 01-03-2008, skrev jama:
> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Lad os nu lige klappe hesten, det er jo lige før du mener, at Aldis PC kan
> smides direkte på mødingen...snip

Endnu engang evner du at bevise at du ikke fatter det du læser, JAMA
hold dig til noget du har forstand på.

--
mvh.

Fra : Martin

Dato : 02-03-08 02:19

jama wrote:
> Dell har en der er lidt bedre, men u. 4kerner, men som koster 3340 kr mer.
> Aldi 5400kr/Dell 8740kr.
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_10/P_OFF01.HTM
> jama

Hvilke producenter bruger Aldi... eller rettere Medion, er det ikke det
billigste man kan få på markedet?

Kender desværre alt til billige producenter, harddiske, dvdbrændere og
ram... De holder ikke særlig længe, og slet ikke hvis man presser dem lidt.

Min "billige" dvdbrænder holdte i 4 mdr. så købte jeg så en ny
dvdbrænder fra en mere anderkendt producent, her holdte den så i 3 år.

Billige harddiske - de får meget hurtigt skrive/læse fejl. Især når de
sidder i et rack med 3-4 andre harddiske, så varmen er temmelig høj (55+
gr C).

Kan selvfølgelig være jeg har været meget uheldig med de ting jeg har
købt - men ellers så er det mine helt egne erfaringer

Fra : Peter T.

Dato : 02-03-08 04:18

Martin udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvilke producenter bruger Aldi... eller rettere Medion, er det ikke
> det billigste man kan få på markedet?

Næppe. Zepto synes jeg er generelt en pæn slat billigere. Og wupti.com
formår at presse zeptos modeller endnu mere ned i pris (ganske betragteligt
faktisk). Sådan var det i hvert fald bla. med Zeptos 6624 eller 6625 model
for 3-4 uger siden.

--
Peter T.

Fra : Hagar

Dato : 02-03-08 04:20

> [...]
>
> Kan selvfølgelig være jeg har været meget uheldig med de ting jeg har
> købt - men ellers så er det mine helt egne erfaringer

Du har ikke været spor uheldig, jeg har det på nøjagtig samme måde.
Man kan købe billigt dyrt, og man kan købe dyrt billigt.

Hagar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-03-08 07:09

Martin skrev bl.a.:

> Hvilke producenter bruger Aldi... eller rettere Medion, er det ikke
> det billigste man kan få på markedet?

De største!

Min medion Live PC kører nu uopklageligt på snart tredje år og har
totalproduceret de første tre fulde timers tv herunder flere OSB indslag.
Deseuden har jeg den til professionelt lydbehandling endda med det
indbyggede lydkort !!! (Intel HiDef)

Jeg kan intet SAGLIGT finde at klage over, når prisen tages med.

Disken er fra Seagate, ram er Samsung og optisk er x gange Liteon.
Bund/grafikkort er MSI cpu intel 550.

Jeg har købt mange Medionmaskiner - herunder flere til videresalg. Der er
INTET sagligt at beklage sig over.

Det er kun idioterne som hardnakket vedliver med den ene udokumenterede
usandhed efter den anden , som man jo bare kan ignorere...

Claus

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 09:48

Claus Tersgov skrev:

> [...]
>
> Det er kun idioterne som hardnakket vedliver med den ene udokumenterede
> usandhed efter den anden , som man jo bare kan ignorere...

Har man ikke brug for andet, så er en Medion sikkert fin nok, men står
man og skal bruge en maskine til gaming og andre ydelseskrævende ting,
så er Medion en rigtig dårlig investerring, sådan er det bare, og det
kan alle dine lovprisningssange ikke ændre på...

--
mvh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 10:05

"Ludvig Nielsen." wrote

> [...]
> og skal bruge en maskine til gaming og andre ydelseskrævende ting, så er
> Medion en rigtig dårlig investerring, sådan er det bare, og det kan alle

Sammenligner du lign systemer til ca samme pris eller blot hardware
generelt?
Det burde være klart for de fleste at man får bedre hardware hvis man
betaler mere ...
Hvad det angår så er Dell jo også en "discount" løsning

- Peter

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 10:06

Peter Lykkegaard udtrykte præcist:
> [...]
> mere ...
> Hvad det angår så er Dell jo også en "discount" løsning

Dell er lysår bedre end Medion.

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 10:17

Peter Lykkegaard kom med denne ide:
> [...]
> mere ...
> Hvad det angår så er Dell jo også en "discount" løsning

Lige for at samle lidt op på det hele.

Der bliver spurgt til en maskine i gamerklassen, du anbefaler en
Medion, men sige at manden bare skal skifte GFXkortet ud med et større,
så kommer at PSU sikker også skal skiftes, man køber ganske enkelt ikke
en maskine, for derefter at skifte GFX/PSU ud, så er det Medion er
billiger jo ligesom brugt på udskiftninger, samt den Medion man har
stadig ikke er samenlignelig med den pågældende Dell, da Dellen har det
nyeste chipsæt samt et supergodt lydkort.

Kan du se komikken.

--
mvh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 11:59

"Ludvig Nielsen." wrote

> Der bliver spurgt til en maskine i gamerklassen, du anbefaler en Medion,
> men sige at manden bare skal skifte GFXkortet ud med et større,

Der blev spurgt om det kunne gøres billigere, der er en væsentlig forskel

> så kommer at PSU sikker også skal skiftes, man køber ganske enkelt ikke en
> maskine, for derefter at skifte GFX/PSU ud,

Det er jo din påstand at PSU skal skiftes, kan du argumentere for dette med
nogle specs?

> samt den Medion man har stadig ikke er samenlignelig med den pågældende
> Dell, da Dellen har det nyeste chipsæt samt et supergodt lydkort.

Der er ikke specificeret hvilket chipsæt der sidder i Medionen udover at
maskinen understøtter Intels Viiv teknologi
Så igen gætter du bare ud i den blå luft

Og hvis vi endelige skal kikke specifikt på en maskine til spil, så er
spørgsmålet om man får det optimale ud af quad core versus dual core med
højere clockspeed

Det skal endvidere lige tages ad notum at Dells support mht nyeste driver er
temmelig meget tilbage at ønske, eller rettere tæt på at være ikke
eksisterende!

- Peter

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 14:44

Peter Lykkegaard tastede følgende:
> "Ludvig Nielsen." wrote

> Der blev spurgt om det kunne gøres billigere, der er en væsentlig forskel

Og når du har skiftet de 2 ting, så er det IKKE længere billigere, så
hvad er det du ikke forstår.

> Det er jo din påstand at PSU skal skiftes, kan du argumentere for dette med
> nogle specs?

Man køber IKKE en _ny_ maskine og giver sig til at skifte noget, uanset
om det er een eller to ting, man køber en maskine der lever op til det
man søger, alt andet er ren idioti.

> Der er ikke specificeret hvilket chipsæt der sidder i Medionen udover at
> maskinen understøtter Intels Viiv teknologi
> Så igen gætter du bare ud i den blå luft

Medion bruger _ikke_ de sidste nye komponenter, ellers ville de stoppe
et 8800GT kort i maskinen som et absolut minimum, men de vælger at
kalde deres 8600GS for et highend GFXkort, alene det vidner om hvor
seriøst man skal tage dem.

8600GS findes ikke engang på Tom's VGAchart, det nærmest var et 86GTS
som er bedre end 8600GS versionen.

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=1058&model2=1057&chart=275

> Og hvis vi endelige skal kikke specifikt på en maskine til spil, så er
> spørgsmålet om man får det optimale ud af quad core versus dual core med
> højere clockspeed

Du får _INTET_ ud af quadcore, tværtimod, men det er det folk vil have,
da mange gør som JAMA, de tæller "1 2 4 mange er bedre" DUO er det
bedste til spil.

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=1096&model2=871&chart=425

> Det skal endvidere lige tages ad notum at Dells support mht nyeste driver er
> temmelig meget tilbage at ønske, eller rettere tæt på at være ikke
> eksisterende!

Og du mener at Medions er bedre, det er een af de ting man risikere når
man _ikke_ bygger selv, derfor er selvbyg bla. langt at fortrække, men
er man ikke til det, så er alt andet end Medion at fortrække.

--
mvh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 15:46

"Ludvig Nielsen." wrote

> Og når du har skiftet de 2 ting, så er det IKKE længere billigere, så hvad
> er det du ikke forstår.

Hvem siger at man _skal_ skifte PSU'en?

> [...]
> 8800GT kort i maskinen som et absolut minimum, men de vælger at kalde
> deres 8600GS for et highend GFXkort, alene det vidner om hvor seriøst man

Medion har brugt et 8600GT (ikke GS) for at holde prisen nede

> 8600GS findes ikke engang på Tom's VGAchart

Det er stadig et 8600GT

> Du får _INTET_ ud af quadcore, tværtimod

Hvorfor så ikke gå ind i den diskussion?
Dell fåes med en hurtigere Dual Core

> Og du mener at Medions er bedre

Skulle jeg have noget der var bedre ville jeg hverken vælge Medion eller
Dell - det var lissom pointen

Vil jeg have noget meget billigt så er Medionen en overvejelse værd - blandt
fordi man har 30 dages fuld returret i Aldi
Og så ringe er deres maskiner heller ikke - jeg kender flere der har Medion
stående til alm brug de har kørt ganske fortrinligt nu i en del år

- Peter

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 15:53

Peter Lykkegaard kom med følgende:
> "Ludvig Nielsen." wrote

> Hvem siger at man _skal_ skifte PSU'en?

Medion sætter en PSU i der kan trække det de har sat sammen, de
overdimensionere ikke, du ved der er en grund til at prisen er lav.

> Medion har brugt et 8600GT (ikke GS) for at holde prisen nede

Det er ikke bedre, 8600GT er stadig ikke highend og egner sig heller
ikke til spil ud over kabale.

> Det er stadig et 8600GT

Og?

> Hvorfor så ikke gå ind i den diskussion?
> Dell fåes med en hurtigere Dual Core

Fordi, den model er inc. skærm, kig på siden, i øvrigt var det en q6600
manden havde kigge på, så jeg kan ikke se hvad du vil med dit
spørgsmål.

> Skulle jeg have noget der var bedre ville jeg hverken vælge Medion eller Dell
> - det var lissom pointen

Der er du så inde på noget af det rigtige, men af de to maskiner er
Dell altså langt bedre end Medion.

> Vil jeg have noget meget billigt så er Medionen en overvejelse værd - blandt
> fordi man har 30 dages fuld returret i Aldi

Nu var det ikke kun billigt der blev efterlyst, der var også nogle krav
til maskinen, og de gør at Medion aldrig ville blive et fornuftigt
valg.

30 dages returret, som man ikke behøver, hvis man vælger det rigtige
fra starten.

> Og så ringe er deres maskiner heller ikke - jeg kender flere der har Medion
> stående til alm brug de har kørt ganske fortrinligt nu i en del år

Ja, til almindelig brug, NETOP, det vil sige surf/tekstbehandling og
kabale, men har man ønske om at afvikle større spil, så er de intet
værd.

--
mvh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 16:06

"Ludvig Nielsen." wrote

> Medion sætter en PSU i der kan trække det de har sat sammen, de
> overdimensionere ikke, du ved der er en grund til at prisen er lav.

Så man kan ikke engang sætte en ekstra disk i?
Jeg synes bare at det bliver noget uldent når man udtaler sig om noget uden
at have de reelle fakta

> Det er ikke bedre, 8600GT er stadig ikke highend og egner sig heller ikke
> til spil ud over kabale.

Mit 8600M GT fungerer ellers ganske udmærket på en jævn opløsning

> Og?

Man bør holde sig til fakta

> Fordi, den model er inc. skærm, kig på siden,

Og den kan opgraderes til E8500 for 700 kr
I øvrigt hvad med skærmen?
er den hurtig nok til at kunne bruges til spil, eller er den bare "til
pynt"?

> i øvrigt var det en q6600 manden havde kigge på, så jeg kan ikke se hvad
> du vil med dit spørgsmål.

Det var et mere teoretisk spørgsmål vedr gaming versus multimedia PC

> Ja, til almindelig brug, NETOP, det vil sige surf/tekstbehandling og
> kabale, men har man ønske om at afvikle større spil, så er de intet værd.

Det er nu ganske store ord du tager i din mund ...
Men regner da med at du er klar over at forskellige spil performer
forskelligt på 8800GT versus ældre highend gfx kort?
Som jeg skrev tidligere så fungerer min laptop ganske udmærket mht spil, den
er bestykket med et 8600M GT kort

- Peter

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 16:20

Peter Lykkegaard formulerede søndag:
> "Ludvig Nielsen." wrote

> Så man kan ikke engang sætte en ekstra disk i?
> Jeg synes bare at det bliver noget uldent når man udtaler sig om noget uden
> at have de reelle fakta

Fakta er, at vi ikke kan se specs på det de stopper i Medion, men man
kan være sikker på de stopper ikke mere i en højest nødvendigt, de er
ligeglade med om du kan opgradere, det der tæller for dem, er at
maskinen virker med det de har stoppet i.

> Mit 8600M GT fungerer ellers ganske udmærket på en jævn opløsning

Du stiller så nok ikke så store krav.

> Man bør holde sig til fakta

Og du mener at 8600GT er meget bedre end 8600GS?

> Og den kan opgraderes til E8500 for 700 kr

E8400 er et bedre valg pris/ydelse.

> I øvrigt hvad med skærmen?
> er den hurtig nok til at kunne bruges til spil, eller er den bare "til pynt"?

Det er uden betydning, da den maskine John spurgte til er uden skærm.

> Det var et mere teoretisk spørgsmål vedr gaming versus multimedia PC

Hvad med at holde dig til det ønske John havde med maskinen, for er det
helt uden betydning, så er der sikker en DX2300 billigt i den blå avis,
den vil med garanti endda være billigere end Medion maskinen.

> Det er nu ganske store ord du tager i din mund ...

Slet ikke.

> Men regner da med at du er klar over at forskellige spil performer
> forskelligt på 8800GT versus ældre highend gfx kort?

Hvad har det nu med sagen at gøre, du nævner en maskine med et 8600GT
kort, og nu snakker du om 8800GT/ældre highend kort, du vrøvler, men
det er måske for at lægge røgslør ud over dit eget ævl.

> Som jeg skrev tidligere så fungerer min laptop ganske udmærket mht spil, den
> er bestykket med et 8600M GT kort

LOL, laptop og spil er bare to ord der ikke passer sammen, når du er
tilfreds med den slags, så kan jeg godt forstå din evne til at juble
over Medion.

Case closed, du har sagt rigeligt...

--
mvh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 16:27

"Ludvig Nielsen." wrote

> LOL, laptop og spil er bare to ord der ikke passer sammen, når du er
> tilfreds med den slags, så kan jeg godt forstå din evne til at juble over
> Medion.

Skrev jeg at det var optimalt?
Spillene kan afvikles/spilles

Din påstand om at 8600GT ikke kan bruges til andet en internet surfing og
7-kabale faldt lige til jorden med et hult drøn

> Case closed, du har sagt rigeligt...

Ja det er jo ikke meget du har bidraget med

- Peter

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 16:30

Peter Lykkegaard frembragte:
> "Ludvig Nielsen." wrote

> Skrev jeg at det var optimalt?
> Spillene kan afvikles/spilles

Afvikles er ikke det samme som spilles.

> Din påstand om at 8600GT ikke kan bruges til andet en internet surfing og
> 7-kabale faldt lige til jorden med et hult drøn

Slet ikke, men at du er tilfreds er bare fint, jeg er dog ret sikker
på, de fleste ville synes at det var skod at spille på et 8600GT, men
da du jo mener at en laptop er rigeligt til spil, så er dine krav bare
ikke så store, du spiller nok ikke noget nævneværdigt, ellers ville du
vide hvad det gik ud på.

> Ja det er jo ikke meget du har bidraget med

Modsat dit vrøvl, jo det vil jeg mene.

--
mvh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 16:44

"Ludvig Nielsen." wrote

> [...]
> mener at en laptop er rigeligt til spil, så er dine krav bare ikke så
> store, du spiller nok ikke noget nævneværdigt, ellers ville du vide hvad

Det var da pokkers som du lægger mig ord i munden
Jeg skrev at jeg kan afvikle nyere spil på 8600GT ikke at det var
fremragende eller imponerende
Du skrev at man kun kunne spille 7kabale
Laptoppen er min arbejdsmaskine og jeg har ikke plads til en ekstra desktop
maskine her i huset (vi har tre pt)

Dine udtalelser mht om jeg ved hvad pc-spil går ud på kan du stikke derhen
hvor solen aldrig skinner, jeg har investeret de blege i maskiner til
knægtene og de er ganske tilfreds - jeg skal dog til at opgradere igen i
løbet af sommeren da maskinerne har et par på bagen - suk

- Peter

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 16:49

Peter Lykkegaard har bragt dette til verden:
> "Ludvig Nielsen." wrote

> Det var da pokkers som du lægger mig ord i munden

Overhovedet ikke.

> Jeg skrev at jeg kan afvikle nyere spil på 8600GT ikke at det var fremragende
> eller imponerende

Det vil sige, du indrømmer altså at et 8600GT er et rigtigt dårligt
valg til afvikling af spil, bare det at du skriver "ikke at det var
fremragende eller imponerende" siger jo sådan set alt.

> Du skrev at man kun kunne spille 7kabale

Ja, og!?

> Laptoppen er min arbejdsmaskine og jeg har ikke plads til en ekstra desktop
> maskine her i huset (vi har tre pt)

Det ændre ikke ved, at en laptop ikke er egnet til spil.

> Dine udtalelser mht om jeg ved hvad pc-spil går ud på kan du stikke derhen
> hvor solen aldrig skinner, jeg har investeret de blege i maskiner til
> knægtene

Hvorfor? du kunne da bare købe de billige Medion maskiner til dem, de
er jo gode nok, det var jo det du påstod.

> og de er ganske tilfreds - jeg skal dog til at opgradere igen i
> løbet af sommeren da maskinerne har et par på bagen - suk

Så følg dit eget råd, giv dem Medion maskiner.

--
mvh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 17:12

"Ludvig Nielsen." wrote

> Det vil sige, du indrømmer altså at et 8600GT er et rigtigt dårligt valg
> til afvikling af spil

Overhovedet ikke
Hvad var det bedste kort før 8800 kom på markedet?
Jeg skriver at man skal kikke på de muligheder der er og de spil man vil
spille
Med de spil jeg spiller vil jeg ikke få tre gange mere ydelse med et
8800ultra kort
Hvorfor skulle jeg så købe det? For at kunne prale med at have det sidste
nye?

> Så følg dit eget råd, giv dem Medion maskiner.

Jeg mener jeg skrev at bygge selv mere var en livsstil end en mulighed for
at spare penge?
Jeg mener også at jeg på et tidspunkt skrev at jeg hverken ville vælge
Medion eller Dell?
Jeg burde måske har skrevet til John at han ville være et stort fjols hvis
han ikke byggede maskinen selv?

- Peter

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 02-03-08 20:17

On Sun, 2 Mar 2008 17:12:17 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

[klip - den sædvanlige diskussion, hver gang ALDI sender en Medion-PC
på markedet]

Hvor længe skal vi blive ved med at plages med alle disse indlæg om
Medion-PC'er, som hver gang handler om, at

- Æh-bæh, hvor er du totalt imbecil, når du ikke kan fatte, at Medion
er det argeste l...

- Hurra, hvor er Medion et godt produkt. Jeg har selv en Medion fra
1887, og det er den bedste dampmaskine, der nogensinde er konstrueret.

Køb dog en Medion, hvis du synes, at du får valuta for pengene, eller

Lad være med at købe en Medion, hvis du synes, at du hellere vil have
noget andet, eller

Spar os andre for alt det ligegyldige ævl.
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 20:29

"Gert Søgaard Jensen" wrote

> Hvor længe skal vi blive ved med at plages med alle disse indlæg

Hvad med en usenet klient der kan "ignore thread"?

Iøvrigt handler denne del mere om hvorvidt man absolut skal have det seneste
hardware for at kunne spille
Måske bedre placeret i dk.spil.computer men nok knap så sjovt

- Peter

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 03-03-08 10:25

On Sun, 2 Mar 2008 20:29:02 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hvad med en usenet klient der kan "ignore thread"?

Det kan min Agent 4.2 skam godt - men jeg skulle lige have luft...
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Hauge

Dato : 02-03-08 16:52

Peter Lykkegaard wrote:
> Det var da pokkers som du lægger mig ord i munden

Sådan er han også i dk.politik, han er umulig at diskutere med, alt hvad der
kan misbruges mod dig, vil blive misbrugt.

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 16:56

Hauge skrev den 02-03-2008:

> Sådan er han også i dk.politik, han er umulig at diskutere med, alt hvad der
> kan misbruges mod dig, vil blive misbrugt.

Slet ikke, men man må da formode at I mener det i skriver.

--
mvh.

Fra : Hauge

Dato : 02-03-08 16:58

Ludvig Nielsen. wrote:
> Slet ikke, men man må da formode at I mener det i skriver.

Jeg tvivler heller ikke på at *du* mener det du skriver, men du har desværre
ikke noget at have det hele i. Og du kan absolut ikke tåle at blive sagt
imod.. Alt andet end det du kan li', er noget lort, sådan er det.

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 17:05

Hauge sendte dette med sin computer:

> Jeg tvivler heller ikke på at *du* mener det du skriver, men du har desværre
> ikke noget at have det hele i.

Det er jo så din påstand, men kom med fakta der beviser at Medion og
8600GT er gode valg hvis man gerne vil lidt mere end surfe.

> Og du kan absolut ikke tåle at blive sagt
> imod.. Alt andet end det du kan li', er noget lort, sådan er det.

Slet ikke, men det forbavser mig ikke at du ikke evner at forstå det.

Jeg er kun til selvbyg, men stod jeg og var tvunget til at skulle købe
en færdigsamlet PC, så ville jeg vælge en Dell frem for en Medion.

Men det er da godt du er glad for din Medion.

--
mvh.

Fra : Hauge

Dato : 02-03-08 17:15

Ludvig Nielsen. wrote:
> Jeg er kun til selvbyg, men stod jeg og var tvunget til at skulle købe
> en færdigsamlet PC, så ville jeg vælge en Dell frem for en Medion.

Ja jeg ville vælge Medion. Jeg er ikke så god til at falde for fine
reklamer.

> Men det er da godt du er glad for din Medion.

Jeg må beklage, jeg har ikke Medion, den sidste færdigsamlede computer jeg
købte, var i januar 1990, en 286'er med 1MB ram, 47MB HDD og Hercules skærm
til 18.000 kr. Alt siden er hjemmesamlet..
Så klap lige hesten bette Ludvig, at man samler tingene selv, betyder ikke
at man mener at alt andet er noget lort, for det er det *ikke*. Og at man
kan samle tingene selv (og læse på Toms hardware), betyder ikke at man har
forstand på det. Langt fra. Og dem der råber højest med hvor ringe de
færdigsamlede er, er typisk dem med mindst viden..

Mvh Hauge, der ikke har spildt tiden på spil siden Wolfenstein.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-03-08 17:16

"Ludvig Nielsen." wrote

> Det er jo så din påstand, men kom med fakta der beviser at Medion og
> 8600GT er gode valg hvis man gerne vil lidt mere end surfe.

Det er et udmærket valg hvis man står med med 5.500 i stedet for små 9.000
man kan brænde af på en maskine
Det er da godt at du ikke behøver at tænke i de baner ...

- Peter

Fra : jama

Dato : 02-03-08 19:54

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskelligt på 8800GT versus ældre highend gfx kort?
> Som jeg skrev tidligere så fungerer min laptop ganske udmærket mht spil,

Opgiv Ludvig! manden er jo en kværulant eller det der er værre.(idiotisk
kværulant) og så er manden paranoid
mht. Aldi og særlig Medion.
Mvh.Jama,

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 20:05

jama har bragt dette til os:

> Opgiv Ludvig! manden er jo en kværulant eller det der er værre.(idiotisk
> kværulant)

Ja, du er bestem også den helt rigtige til at udtale dig om den slags.

> og så er manden paranoid
> mht. Aldi og særlig Medion.

Paranoid!? igen udtaler du dig om noget du ikke ved noget om, du kender
tilsyneladende ikke ordet eller hvad det betyder.

Jeg har intet imod Aldi, handler der selv, så er det lige som sat på
plads, hvad angår Medion, så står jeg ved det jeg har skrevet, der er
en årsag til de er billige, træerne gror som bekendt ikke ind i himlen.

JAMA, hvornår lærer du at holde dig til noget du har forstand på.

Tror vi flytter tråden et bedre sted hen.

--
mvh.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-03-08 10:12

Ludvig Nielsen. skrev bl.a.:

Ludvig Nielsen, du er og bliver en lalleglad , colapattende idiot!

Det er det eneste der sagligt kan siges om alt det lort, du vedblivende
lukker ud, uden at læse selv!

Det mest krævende, man kan sætte en pc til, det er videobearbejdning, det er
IKKE i din lill babyverden spil!

Skvadderhovede!

Claus

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 10:18

Claus Tersgov udtrykte præcist:
> [...]
> lukker ud, uden at læse selv!
>
> Det mest krævende, man kan sætte en pc til, det er videobearbejdning, det er

Flotte argumenter, fik du hjælp af et barn, eller er du bare ikke
bedre.

--
mvh.

Fra : jama

Dato : 02-03-08 11:08

> [...]
>
> Det er kun idioterne som hardnakket vedliver med den ene udokumenterede
> usandhed efter den anden , som man jo bare kan ignorere...

Jeg gir dig 100% ret, jeg købte en extern harddisk hos Aldi/Medion (USB
120GB)også fra " Seagate" for et par år siden ca. og lagde den i min bærbar
Acer, disken var altså fra en anderkendt mærke. Så alt det pis med, at
Medion lægger Billige ting i ders PCer er helt ude i Hampen, kender flere
der har Medion og De køre upåklageligt, dermed ikke sagt der kan være
smuttere ind imellem, men det er der hos ALLE.
Og dig Ludvig, byg dig en der er billigere, men det ser Vi aldrig, du Råber
og Råber, men intet kommer der? Vis Os, hvad du har bygget, som slår Medion?
Men du er jo også Hardware Expert. Jeg er efterhånden godt træt af dit
Råberi, hvergang Medion/Aldi bliver nævnt, har Du en Forbi ang. Dem?
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 02-03-08 14:44

jama forklarede den 02-03-2008:

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-03-08 21:13

jama wrote:

> [...]

Men skrabede standardstumper.

> Råberi, hvergang Medion/Aldi bliver nævnt, har Du en Forbi ang. Dem?

Medion er noget skrabet skidt. Man får hvad man betaler for og Medion
betaler man ikke særligt meget for.

Medion bruger standardstumper, men i skrabede udgaver der ikke kan
sammenlignes med dem der kan købes som løsdele.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-03-08 08:59

Jesper Poulsen skrev:

> Medion bruger standardstumper, men i skrabede udgaver der ikke kan
> sammenlignes med dem der kan købes som løsdele.

Og det kan du selvfølgelig dokumentere/bevise?

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-08 09:19

Jesper Juul wrote:

> Og det kan du selvfølgelig dokumentere/bevise?

Kig i en Medion-maskine og søg på Google. De søgeresultater du får peger
på skrabede stumper.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-03-08 13:22

Jesper Poulsen skrev:

> Kig i en Medion-maskine og søg på Google. De søgeresultater du får peger
> på skrabede stumper.

Og de er anderledes end dem man kan købe som løsdele? Det var ligesom
det din påstand gik på.

Derudover, hvad er det for nogle dele som er skrabede?

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-08 15:52

Jesper Juul wrote:

> Og de er anderledes end dem man kan købe som løsdele? Det var ligesom
> det din påstand gik på.

Ja.

> Derudover, hvad er det for nogle dele som er skrabede?

Det er specielt bundkort, men også GFX-kort er set i specielle
lowend-Medion-udgaver.

Medion vælger at købe ind ved de store veletablerede leverandører, men
for at kunne holde prisen nede vælger de funktionalitet fra.

Med Medion får man lige præcis det man betaler for. Og man betaler ikke
meget.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-03-08 19:58

"Jesper Poulsen" wrote

> Medion vælger at købe ind ved de store veletablerede leverandører, men
> for at kunne holde prisen nede vælger de funktionalitet fra.

Det samme gør sig vel gældende mht Dell når man ikke kan bruge standard
drivere men _skal_ bruge Dells egne drivere?

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-03-08 20:53

Peter Lykkegaard wrote:

> Det samme gør sig vel gældende mht Dell når man ikke kan bruge standard
> drivere men _skal_ bruge Dells egne drivere?

Ja. Jeg har dog ikke oplevet Dell-hardware der ikke kunne bruge
standarddrivere.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-03-08 22:22

"Jesper Poulsen" wrote

> Ja. Jeg har dog ikke oplevet Dell-hardware der ikke kunne bruge
> standarddrivere.

Min Vostro 1700 (laptop) har det svært med standard drivere (GF8600M GT)
MS har en patch liggende i Windows Update, hvis jeg lægger den på så crasher
maskinen ved 3D spil
Hmmm
Måske man skulle prøve http://www.laptopvideo2go.com ...

Anyways det hører til i en anden gruppe etc - have fun :)

- Peter

Fra : Baslo

Dato : 03-03-08 23:09

> [...]
>>
> Min Vostro 1700 (laptop) har det svært med standard drivere (GF8600M GT)
> MS har en patch liggende i Windows Update, hvis jeg lægger den på så

Efter at have læst specifikationerne på den pågældende Medion er jeg faktisk
selv blevet lidt lun på den. Godtnok skal jeg opgradere grafikkortet, men
det er en udgift jeg gerne afholder. Imidlertid er der lige et par andre
spørgsmål der trænger sig på. Først og fremmest. Er der nogen der har
forsøgt sig med at "opgradere" en sådan Medion der er født med Vista til
Windows XP? Her tænker jeg på om der findes XP drivere til de forskellige on
board enheder?

I lighed med tidligere er der vel tale om et bundkort der er
specialfremstillet til Medion. Hvilket fabrikat er der tale om, og med
hvilket chipset?

Det skal lige siges at jeg tidligere har samlet alle mine computere selv, så
der er ingen problemer med at foretage de nødvendige ændringer der måske, og
måske ikke, skal foretages, og at jeg godt er klar over at både mus og
tastatur er noget skod.

Hvordan er støjniveauet? Lydløs, meget lydløs, stille, larmende?
Baslo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-03-08 00:08

Baslo wrote:

> Det skal lige siges at jeg tidligere har samlet alle mine computere selv, så
> der er ingen problemer med at foretage de nødvendige ændringer der måske, og

Hvis du ved at det virker så hold dig til det. Jeg samler også mine
maskiner selv, for så ved jeg hvad jeg får.

> Hvordan er støjniveauet? Lydløs, meget lydløs, stille, larmende?

Vælg nogle gode stumper blandt dine favoritforhandlere og byg dig en
maskine selv. Måske bliver den lidt dyrere end en fra Medion, men den
bliver mange gange bedre.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 04-03-08 09:50

Jesper Poulsen skrev:

> Ja.

Igen, kom med noget dokumentation/bevis.

> Det er specielt bundkort, men også GFX-kort er set i specielle
> lowend-Medion-udgaver.

Igen, du må jo have noget dokumentation.

> [...]

Igen, kom med noget dokumentation/bevis.

> Med Medion får man lige præcis det man betaler for. Og man betaler ikke

Ja, det er jo så spørgsmålet.

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-03-08 19:01

Jesper Juul wrote:

> Igen, kom med noget dokumentation/bevis.

Nu køber jeg ikke Medion, jeg køber generelt ikke noget som jeg ikke ved
hvad er.

> Igen, du må jo have noget dokumentation.

Google er din ven!

> Ja, det er jo så spørgsmålet.

Nej, det er fakta.

Men jeg er tilbøjlig til at give Ludvig ret, du er dummere end vådt
bølgepap.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-03-08 14:03

Jesper Poulsen skrev:

> Nu køber jeg ikke Medion, jeg køber generelt ikke noget som jeg ikke ved
> hvad er.

Så nu ved du pludselig ikke hvad der er i Medion, selvom du lige før
påstod de var skrabede og ringere end dem man kunne købe som løsdele?

> Google er din ven!

Ja, det er sjovt så tit den bliver brugt når man ikke er i stand til at
dokumentere sine påstande.

> Nej, det er fakta.

Det er ellers ikke noget du har leveret noget som helst af.

> Men jeg er tilbøjlig til at give Ludvig ret, du er dummere end vådt
> bølgepap.

Det er aldrig sjovt at blive tvunget op i et hjørne hvor man åbenbart
ikke er i stand til at komme ud af uden at svine andre til, men det
plejer jo også at være din normale fremgangsmåde så det er der nok ikke
noget usædvanligt i.

Jesper