/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Audio-cd.er, hvor købes de?
Fra : Bente Christensen


Dato : 28-02-08 23:57

hej.

jeg har søgt på www.billigmedien.dk og dvd-markedet, men der kan jeg ikke
finde audio-cd.er.

Har i andre links?

Hilsen Bente C.


 
 
Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 00:04

Bente Christensen:
> hej.
>
> jeg har søgt på www.billigmedien.dk og dvd-markedet, men der kan jeg ikke
> finde audio-cd.er.
>
> Har i andre links?

http://www.azomedia.dk/shop/productlist.asp?Id=1056

--
mvh.



Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 00:05

Bente Christensen sendte dette med sin computer:
> hej.
>
> jeg har søgt på www.billigmedien.dk og dvd-markedet, men der kan jeg ikke
> finde audio-cd.er.
>
> Har i andre links?

Glemte:
http://www.billigmedien.de/index.php?page=pi&a3=3

Det du skal kigge efter er CD-R

--
mvh.



Bente Christensen (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Bente Christensen


Dato : 29-02-08 00:23


"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e8047d8217fadccd.86223@RENT-A-TRICK...
> Bente Christensen sendte dette med sin computer:
>> Har i andre links?
>
> Glemte:
> http://www.billigmedien.de/index.php?page=pi&a3=3
>
> Det du skal kigge efter er CD-R


ok. men der plejer at stå audio ved dem, og de er så noget dyrere.
jeg har et apparat, som ikke kan bruge data-c.er til indspilning af musik.
>
> --
> mvh.
>
M.v.h. Bente C.>


Bente Christensen (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Bente Christensen


Dato : 29-02-08 00:38


"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e8047d8217fadccd.86223@RENT-A-TRICK...
> Bente Christensen sendte dette med sin computer:
> Det du skal kigge efter er CD-R

Jeg skal måske spørge på en anden måde.

hvordan kan man se på en blank cd, om det er en data- eller en audio-cd.
>
> --
> mvh.
>

M.v.h. Bente C.>


Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 00:41

Bente Christensen har bragt dette til verden:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.e8047d8217fadccd.86223@RENT-A-TRICK...
>> Bente Christensen sendte dette med sin computer:
>> Det du skal kigge efter er CD-R
>
> Jeg skal måske spørge på en anden måde.
>
> hvordan kan man se på en blank cd, om det er en data- eller en audio-cd.

Det er vist mange år siden man kunne købe skiver specielt til audio,
selv bruger jeg og har aldrig brugt andet end CD-R skiver.

Beklager, kan ikke hjælpe dig, men måske en anden har et godt bud.

--
mvh.



Jesper Poulsen (29-02-2008)
Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 03:49

Efter mange tanker skrev Jesper Poulsen:
> Ludvig Nielsen. wrote:
>
>> Det er vist mange år siden man kunne købe skiver specielt til audio,
>
> http://merlin.dk/Br%C3%A6ndbare_medier-134.aspx?PID=528&ProductID=14204
> http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/optagemedier/fuji_cd-r_audio_optagemedie.htm
> http://www.bjmusik.dk/product_info.php?manufacturers_id=25&products_id=4755
> http://www.butikkik.dk/vare/diverseanaloge_og_digitale_enheder.html
> http://www.wr.dk/shop/tilbehoer/dvd_cdmedier_og_baand_nyt/cdr_audiocder_80_min_5353_da.html

Ok, ok hvad kan de som CD-R ikke kan?

>
>> selv bruger jeg og har aldrig brugt andet end CD-R skiver.
>
> Har du en CD-optager?

Nej, det har man da vist ikke i en PC, da det her er edb.hardware går
jeg ud fra det er en alm. brænder.

--
mvh.



Bente Christensen (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Bente Christensen


Dato : 29-02-08 08:18

Ok. Ludvig.
"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.e8e47d82ef6f8f98.86223@RENT-A-TRICK...
>
> Ok, ok hvad kan de som CD-R ikke kan?
>
>>
>>> selv bruger jeg og har aldrig brugt andet end CD-R skiver.
>>
>> Har du en CD-optager?
>
> Nej, det har man da vist ikke i en PC, da det her er edb.hardware går jeg
> ud fra det er en alm. brænder.
>

Jeg er måske gået galt i byen, da jeg har en Plextor PTR2-optager, som
bruges primært til indlæsning af lydbøger, hvilket godt kan foregå på
data-cd.er, men hvis den skal bruges til anet lyd, forlanger den en
"musik-cd", altså en audio-cd, ellers siger den noget med copywrite.
> --
> mvh.
Bente C.>
>


Max (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-02-08 10:17

Hej Bente

> Jeg er måske gået galt i byen, da jeg har en Plextor PTR2-optager, som
> bruges primært til indlæsning af lydbøger, hvilket godt kan foregå på

Gå ind på Plextalk's hjemmeside, der er der lister over hvilke
medier der kan bruges til daisy og musik på en PTR2

http://www.plextalk.com/in/ptr2_03.html#disk

--
Mvh Max



Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 13:02

Bente Christensen har bragt dette til os:
> Ok. Ludvig.
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.e8e47d82ef6f8f98.86223@RENT-A-TRICK...
>>
>> Ok, ok hvad kan de som CD-R ikke kan?
>>
>>>
>>>> selv bruger jeg og har aldrig brugt andet end CD-R skiver.
>>>
>>> Har du en CD-optager?
>>
>> Nej, det har man da vist ikke i en PC, da det her er edb.hardware går jeg
>> ud fra det er en alm. brænder.
>>
>
> Jeg er måske gået galt i byen, da jeg har en Plextor PTR2-optager, som bruges
> primært til indlæsning af lydbøger, hvilket godt kan foregå på data-cd.er,
> men hvis den skal bruges til anet lyd, forlanger den en "musik-cd", altså en
> audio-cd, ellers siger den noget med copywrite.

Nej, jeg var bare ikke rigtigt vågen, jeg har aldrig set/haft en sådan
maskine som du har, så derfor blev jeg da lidt klogere, man bliver
aldrig for gammel til at lærer

--
mvh.



Jesper Poulsen (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 29-02-08 09:31

Ludvig Nielsen. wrote:

> Ok, ok hvad kan de som CD-R ikke kan?

De kan fungere i en CD-optager.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 13:04

Jesper Poulsen forklarede:
> Ludvig Nielsen. wrote:
>
>> Ok, ok hvad kan de som CD-R ikke kan?
>
> De kan fungere i en CD-optager.

Ja, det har jeg ligesom fanget, men hvad adskiller dem fra std.
datacd's, density, farve eller?

--
mvh.



Hauge (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 29-02-08 13:17

Ludvig Nielsen. wrote:
> Ja, det har jeg ligesom fanget, men hvad adskiller dem fra std.
> datacd's, density, farve eller?

Sikkert en form for ident i starten af skiven, som fortæller maskinen at det
er en såkaldt audi-cd.
Jeg kan huske da disse maskiner kom til verden, der fandt flere ud af at de
kunne tage en "ægte" audio-cd og smide i maskinen, lade denne opdage at der
er kommet en skive i, for derefter manuelt tage skiven ud og putte en gansk
alm. cd-r i, altså uden brug af eject-knappen. Det skulle efter sigende
virke.
Altså er det bare en smart måde at tjene penge på, at lave en maskine der
kræver "specielle" skiver.

mvh Hauge



Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 14:13

Hauge skrev den 29-02-2008:
> Ludvig Nielsen. wrote:
>> Ja, det har jeg ligesom fanget, men hvad adskiller dem fra std.
>> datacd's, density, farve eller?
>
> Sikkert en form for ident i starten af skiven, som fortæller maskinen at det
> er en såkaldt audi-cd.
> Jeg kan huske da disse maskiner kom til verden, der fandt flere ud af at de
> kunne tage en "ægte" audio-cd og smide i maskinen, lade denne opdage at der
> er kommet en skive i, for derefter manuelt tage skiven ud og putte en gansk
> alm. cd-r i, altså uden brug af eject-knappen. Det skulle efter sigende
> virke.
> Altså er det bare en smart måde at tjene penge på, at lave en maskine der
> kræver "specielle" skiver.

Lyder som den rigtige forklarring, vi forbrugere er intet andet end
malkekøer

--
mvh.



Hauge (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 29-02-08 14:18

Ludvig Nielsen. wrote:
> ... vi forbrugere er intet andet end
> malkekøer

Hehe deri har du helt ret. Man skal bare prøve at vælge nogle produkter hvor
der *ikke* kræves specielle "ting" for at få produktet til at virke. Det er
jo selvfølgelig ikke altid muligt, som f.eks. printere og lign, hvor der er
forbrugsstoffer. Men man kan i hvert fald gøre et forsøg.
Jeg hader at være bundet til en specifik leverandør.

Mvh Hauge



Ludvig Nielsen. (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 29-02-08 14:30

Hauge har bragt dette til os:
> Ludvig Nielsen. wrote:
>> ... vi forbrugere er intet andet end
>> malkekøer
>
> Hehe deri har du helt ret. Man skal bare prøve at vælge nogle produkter hvor
> der *ikke* kræves specielle "ting" for at få produktet til at virke. Det er
> jo selvfølgelig ikke altid muligt, som f.eks. printere og lign, hvor der er
> forbrugsstoffer. Men man kan i hvert fald gøre et forsøg.
> Jeg hader at være bundet til en specifik leverandør.

Helt enig, sådan har jeg det også, men det bliver svære og svære, at
undgå.

--
mvh.



Bente Christensen (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Bente Christensen


Dato : 29-02-08 08:11

Hej Jesper.
"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47c76e62$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://merlin.dk/Br%C3%A6ndbare_medier-134.aspx?PID=528&ProductID=14204
> http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/optagemedier/fuji_cd-r_audio_optagemedie.htm
> http://www.bjmusik.dk/product_info.php?manufacturers_id=25&products_id=4755
> http://www.butikkik.dk/vare/diverseanaloge_og_digitale_enheder.html
> http://www.wr.dk/shop/tilbehoer/dvd_cdmedier_og_baand_nyt/cdr_audiocder_80_min_5353_da.html
>
>> selv bruger jeg og har aldrig brugt andet end CD-R skiver.
>
> Har du en CD-optager?
>

Ja, jeg har en Plextor PTR2, som man mest bruger til indtaling af lydbøger,
som godt kan foregå på data-cd.er. men skal man bruge den til lidt andet,
skal det være audio-cd.er, ellers kommer den ud med noget om copywrite.>
> -- Mvh
> Jesper Poulse¨n
Bente C.


Jesper Poulsen (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 29-02-08 09:29

Bente Christensen wrote:

> som godt kan foregå på data-cd.er. men skal man bruge den til lidt andet,
> skal det være audio-cd.er, ellers kommer den ud med noget om copywrite.>

Der findes software der kan omgå det. Prøv i en passende drev-gruppe.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hans (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 29-02-08 00:14


"Bente Christensen" <bentenospam.c@pc.dk> wrote in message
news:47c73c30$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej.
>
> jeg har søgt på www.billigmedien.dk og dvd-markedet, men der kan jeg ikke
> finde audio-cd.er.
>
> Har i andre links?
>
Se hos Nierle.dk under CD-R/RW Audio i menuen Artikler.

Hans






Spirit (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Spirit


Dato : 29-02-08 11:37

TP Music har specielle Audio CD,
Audio CD-R80. 5 stk ca 49 Kr.
annonce idag i Nyhedsavisen.
((sp




Mogens (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-02-08 15:18


"Bente Christensen" <bentenospam.c@pc.dk> skrev i meddelelsen
news:47c73c30$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej.
>
> jeg har søgt på www.billigmedien.dk og dvd-markedet, men der kan jeg ikke
> finde audio-cd.er.
>
> Har i andre links?
>
http://svp.co.uk/category/audio_only_cdr_rw

Så køber du 4 x 25 stk. Maxell, får du dem sendt til under 275,- inkl.
porto.

Mogens


Ukendt (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-02-08 19:24

> jeg har søgt på www.billigmedien.dk og dvd-markedet, men der kan jeg ikke
> finde audio-cd.er.

Hvad med her
http://www.nierle2.com/s01.php?shopid=s01&sid=PG004290836833262909436583326290&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=sucheaug&aug=5&augn=CD-R%2FRW+Audio


--

Mvh

kimila



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste