Fujitsu med ASUS_A8NE-FM bundkort død
Fra : Torben

Dato : 27-02-08 20:16

Hej NG,
for bekendt har jeg lovet at forsøge rep. af Fujitsu med ASUS A8Ne-FM
Motherboard + en 939 AMD CPU.
Maskinen vil ikke starte, strømforsyning kører!

Har forsøgt at fjerne alle komponenter inkl. CPU for at høre om der kom
lydfejlmeldinger fra boardet - fik et langt dyt een gang men kan ikke
genskabe det, een for een blev komponenterne sat i igen og den starter
overhovedet ikke noget.
Der er intet skærmsignal.

Især CPU-køler, og hele maskinen var fyldt som en støvsuger pose før
tømning.

Jeg antager at Motherboard eller CPU er brændt af, har desværre ikke
mulighed for at prøve med lignende reservedele.

Kan jeg gøre andet end at erklære den helt død?

mvh Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-08 22:32

"Torben" <trax@tdcadsl.invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mulighed for at prøve med lignende reservedele.
>
> Kan jeg gøre andet end at erklære den helt død?

Prøv at skifte strømforsyningen selv om den kører. Jeg har haft en masse
pc.er til rep. hvor strømforsyningen kørte - men alligevel var den defekte.
Det kan være den leverer for lidt strøm. Det kan være den kan levere den
ønskede spænding til visse dele men ikke til andre osv. Så en kørende psu er
ikke lig med, at den er i orden.

Kurt

Fra : Mads

Dato : 27-02-08 23:51

On Wed, 27 Feb 2008 20:16:27 +0100, "Torben" <trax@tdcadsl.invalid.dk>
wrote:

>Hej NG,
>for bekendt har jeg lovet at forsøge rep. af Fujitsu med ASUS A8Ne-FM
>Motherboard + en 939 AMD CPU.
>Maskinen vil ikke starte, strømforsyning kører!

Du er sikker på at det lille ekstra strømkabel på
bundkortet er sat i ?

Jeg har nemlig en maskine bygger over et Asus A8N-E
bundkort ( næsten samme model ) og da jeg første gang
samlede den, glemte jeg det lille strømstik med det resultat
at den ikke ville køre. Strømforsyningen gik godtnok i gang
når jeg trykkede på knappen og blæseren på CPU køleren
kørte også på lav kraft, men intet andet skete.
Så snart det lille stik blev sat i startede den op med det samme.

Det kunne jo være at stikket var faldet ud.

mvh Mads

Fra : Torben

Dato : 28-02-08 07:30

Torben wrote:

> A8Ne-FM Motherboard + en 939 AMD CPU.

Tak til begge for gode råd, som jeg afprøve.
mvh Torben

Fra : Torben

Dato : 28-02-08 19:08

Torben wrote:
> Hej NG,
> for bekendt har jeg lovet at forsøge rep. af Fujitsu med ASUS
> A8Ne-FM Motherboard + en 939 AMD CPU.
> mvh Torben
Yderligere observationer:
Det lille stik er sikkert monteret.
Ved koldstart får jeg et langt dyt og blæser stabiliserer sig på et lavt
niveau,
ved ny start (efter nogen tid) max fart på blæser og jeg lagde mærke til
at
Power On knappen lyste blåt ved ovennævnte koldstart, men gult ved
varmstart
hvor lydsignalet heller ikke var til stede.
Jeg tolker det til at varme forværrer problemet, men i ingen tilfælde
kan jeg få
adgang til BIOS endsige Windows XP/SP2.
Tak for assistancen.
mvh Torben