Brother HL-1270N ... fejlmelding
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 17:51

hej

min printer driller pludselig! - en Brother HL-1270N

jeg har tilsyneladende mistet forbindelsen til den
.... den har 4 små pærer på fronten til indikation forskellige status og fejl
nu står den og blinker skiftevis øverste pære (drum) i ca 1 sek. og derefter
alle 4 pærer i 1. sek

jeg har ingen manual - og har forsøgt at hente en 120 siders sag på brothers
hjemmeside - men det går (stort set) kun op i netværksindstillinger ol.

er der en venlig sjæl som har et bud på hvad ovenstående lysshow indikerer ?

mvh Jon

Fra : penta@panto.com

Dato : 25-02-08 19:25

"Jiv" <mail.jiv (at) gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> netværksindstillinger ol.
>
> er der en venlig sjæl som har et bud på hvad ovenstående lysshow indikerer

Fuser Fejl

/tomov

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-08 22:37

> Fuser Fejl
>
> /tomov

øh .... "Fuse" som i nitte eller som i sikring ?

Fra : penta@panto.com

Dato : 26-02-08 06:56

> øh .... "Fuse" som i nitte eller som i sikring ?

Fuser er betegnelsen for varmelegemet i printeren.
Fusing Unit - Fuser - Varmeenhed - Varmeruller - kært barn.

Fejlen angiver at varmerullerne ikke bliver varme, eller får rette
temperatur inden for defineret tid.
Det kan være halogenlampen inde i rullen som er brændt af, elller det kan
være termostaten som er i stykker.
Kan selvfølgelig også være styreelektronik.

Konklusionen er den samme: ny printer.
Med mindre du selv kan skaffe en brugt fuser og skifte den.
At få repareret eller købe ny reservedel kan ikke svare sig.

venligst
tomov

Fra : senn

Dato : 26-02-08 11:21

"Jiv" <mail.jiv (at) gmail.com> skrev i meddelelsen

> øh .... "Fuse" som i nitte eller som i sikring ?

Du kan download manualen her, men du skal ha Acrobat Reader.
Fejlcoden er angivet under sektion 4.4 tror jeg det var.
Men der bliver desværre ikke fortalt noget om hvordan
"Fuser Malfunction" skal repareres.
Der henvises kun til autoriseret Service Call.
http://welcome.solutions.brother.com/BSC/public/files/dlf/doc002140/user_eng.pdf

-senn

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-08 19:58