Problemer med USB nøgle
Fra : Christian

Dato : 25-02-08 10:17

Hej

Jeg har en USB-nøgle der driller temmeligt meget i Vista..... Kan ikke læse
og skrive.

Virker OK under XP.

Den er har FAT filsystem, ved ikke om dette kan ændres eller det overhovedet
har noget med problemerne at gøre

Gode ideer ?

P.S Den kommer fra Elgiganten

Christian

Fra : jama

Dato : 25-02-08 11:41

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er har FAT filsystem, ved ikke om dette kan ændres eller det
> overhovedet har noget med problemerne at gøre

Har ikke noget med Fat at gøre og du kan heller ikke ændre Fat til NTFS.
Derimod har der været en del klager over Dårlige USB nøgler, der ikke holder
hvad De lover f.eks (ikke 4GB, men kun 1GB), så byt den.
Mvh.Jama

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-08 12:03

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i en meddelelse
> P.S Den kommer fra Elgiganten

Hvis det er en MicroMemory er det bare tilbage med skidtet. Har selv smidt
en ud Det var specielt Micromemory og to andre mærker (jeg ikke lige kan
huske) det var/er galt med.

Fra : senn

Dato : 25-02-08 12:30

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Den er har FAT filsystem, ved ikke om dette kan ændres eller det
> overhovedet har noget med problemerne at gøre

Virker den samme USB-port til anden hardware,
f.eks. en printer. Optræder porten i Enhedshåndteringen
og er enabled (sat til aktiv).
Hvis PC'en ikke er færdigkøbt med Vista installeret,
så du selv har installeret Vista. Så er det tvivlsomt at
bundkortet og dets USB-drivere på CD'en der medfulgte
bundkortet er compatible med Vista. Har du opdateret
Vista. Nogle gange finder Vista updatering brugbare
drivere.
Det rigtige er, at gå ind på bundkort fabrikantens
driver download site og sé efter Vista compatibel-chipset
til bundkortet. -Hvis det er en lidt ældre maskine du
har installeret Vista på.
Hvis ikke noget af ovenstående hjælper det måske
at skifte USB-hastigheden i Bios. Nogle Bios'er
kan stilles til FullSpeed / HiSpeed.

Fra : Christian

Dato : 25-02-08 14:20

tak for hjælpen

USB porten virker ok med anden hardware, så det er nok bare tilbage til
El-Giganten.

og ja, det er en Micromemory.

/Christian

Fra : Tonni Madsen

Dato : 25-02-08 21:51

Test evt fætteren igennem med dette værktøj
http://www.heise.de/software/download/h2testw/50539
Det var den de anbefalede på comon.dk da de havde et par artikler om
falske/defekte usb nøgler...

Mvh Tonni Madsen