problem med pc
Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-02-08 18:39

Hej

Har fået et problem med en pc....
den vil ikke boote op , sort skærm , harddisk spinner op og begynder at
bibbe . et langt bib pause langt bib osv

har prøvet at pille alt af ram , grafikkort , harddisk osv . stadig samme
lyd og sort skærm . har prøvet at bytte grafikkortet ud med et andet og
bytte om på rammene .

bundkortet er et aopen mx 46-533x og kan ikke finde nogen error code som
passer på lyden.

pcen har stået slukket i en uge hvar den kørte fint

nogen bud på hvad det kan være galt

Mvh Thomas

Fra : Ole C

Dato : 23-02-08 19:59

Thomas Hansen skrev blandt andet:

> Har fået et problem med en pc....
> den vil ikke boote op , sort skærm , harddisk spinner op og begynder
> at bibbe . et langt bib pause langt bib osv

Måske du kan få hjælp her:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index.htm

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 24-02-08 01:20

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Måske du kan få hjælp her:
> http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index.htm
>
> --
> vh
> Ole C

Det var vel ikke omkring d. 13. at den stoppede med at virke? CIH virus
kommer til tanke, selvom det er lang tid siden man har hørt om den. Jeg kan
huske DELL sendte 7000 pc'ere ud med CIH virus fra fabrikken, og så gløede
telefonerne hos vores hotline.

JBJ

Fra : Peter Martinsen

Dato : 23-02-08 23:24

"Thomas Hansen" <sb2202@gmailfjern.com> wrote in message
> [...]
> passer på lyden.
>
> pcen har stået slukket i en uge hvar den kørte fint

Er det en DELL ?

Mvh Peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-02-08 23:33

> Er det en DELL ?

Nej en hjemmegjort

Mvh Thomas

Fra : senn

Dato : 24-02-08 09:21

"Thomas Hansen" <sb2202@gmailfjern.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> passer på lyden.
>
> pcen har stået slukket i en uge hvar den kørte fint

Det vil være en fordel hvis du skriver hvilket operativsystem.
Problemet er velkendt fra Vista maskiner.
Det sér man på mirosoft.public.windowsvista.general.
Tilmed haft det på egen Vista maskine. Hvor min interne
backup disk på ATA kablet blev ødelagt.
Har du Vista kørende sammen med Norton?.
Jeg har skiftet til AVG Internet Security.
Kan Vista udelukkes?.
Kan maskinen starte op i safe mode?
Har du prøvet det!.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-02-08 15:03

> Kan maskinen starte op i safe mode?
> Har du prøvet det!.
Problemet er at der slet ikke kommer billede på skærmen den starter kort
op og begynder at bibbe langt bib pause langt bib osv ...

den kørte med xp.

mvh Thomas

Fra : senn

Dato : 24-02-08 17:07

> Problemet er at der slet ikke kommer billede på skærmen den starter kort
> op og begynder at bibbe langt bib pause langt bib osv ...
>
> den kørte med xp.
>
> mvh Thomas

Det er ikke bundkortet men bios man skal have navnet på,
da det er den, der genererer lyden. Hvis du har bundkort
manualen, kan du sé, hvad bios hedder. Gå så på Google
og skriv: PC error sound codes
Så kommer der en masse frem. Men lydkoderne er forskellige
fra bios til bios. Hvis det kun er lange bip kan det for en
specific bios betyde keyboardet.
Sort skærm hele tiden, slet ingen aktivitet på skærmen?
Hvis der er en eller anden form for liv på skærmen,
kan man starte safe mode op fra XP-CD'en og vælge
den option, der hedder reperation.
Prøv det andet keyboard og skærm, for udelukkelses
principets skyld.

--vh, senn

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-02-08 19:40

> [...]
> kan man starte safe mode op fra XP-CD'en og vælge
> den option, der hedder reperation.
> Prøv det andet keyboard og skærm, for udelukkelses

hmm det er en phonix bios og den fejlkode den lyder som er 3-3-3-3 (AAh):
Scan for F2 key stroke
Explanation: There is a system problem that is related to the motherboard or
one of its internal components.

Diagnosis: There is most likely a problem with the motherboard.

har prøvet at startet op uden noget overhovedet på bundkortet og lyden
kommer når cpuen kommer i - tror pcen er til lossepladsen

Tak for hjælpen

Mvh Thomas

Fra : senn

Dato : 24-02-08 21:17

> [...]
>
> har prøvet at startet op uden noget overhovedet på bundkortet og lyden
> kommer når cpuen kommer i - tror pcen er til lossepladsen

Hvis din PCU ikke duede, så kom der slet ikke nogen lyd
selv om den var monteret -mest sandsynligt.
Det mest almindelige er, at et card -det være sig ram, vidio, pci
- ikke er rigtig på plads. Det samme gælder interne kabler.
Men, det skulle ikke undre mig, hvis en af elektrolytterne på
bundkortet lækker voldsomt. Du skulle ta en solid undersøgelse
på det. Man kan næsten altid sé det på en lyt, fordi den har
kogt på grund af for meget varme. Det er en ret almindelig
fejl. Ofte kommer den fejl snigende ved, at computeren
pludselig af sig selv begynder at restarte. Tids-intervallerne
mellem disse restart bliver mindre og mindre. For til sidst
ikke at ville starte.
-Har du haft noget af det?.
Så er der ram. Kører din maskine overlocked, og du derfor
i bios har sat ram-spændingen op, så er der change for at
fejlen er defekt ram. CPU'er har det heller ikke godt med
opskruet spænding. De standard-spændinger fabrikanten
oplyser er i forvejen sat til maksimum.

--senn