fra duo til quad
Fra : Michael Sørensen

Dato : 23-02-08 16:17

Jeg har en Medion MD888 (den med blu-ray og hd dvd drev) og den har en Intel
Core 2 Duo E6750 2,66 MHz processor men jeg vil gerne have en Quad processor
og har derfor kik på Core 2 Quad Q9450 2,66 MHz (12 MB cache) til ca 2150
kr.

Nogen der ved om den uden videre kan puttes i CPU soklen i stedet for
E6750'en ?
Jeg ved faktisk ikke hvad det er for et bundkort men Medion plejer at få
speciel lavet et MSI bundkort og der findes aldrig biosopdateringer til dem.

Det er samme sokkel og strømforsyningen kan sagtens klare den mer effekt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : senn

Dato : 23-02-08 20:23

"Michael Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dem.
>
> Det er samme sokkel og strømforsyningen kan sagtens klare den mer effekt.

Drop dog den ide. E6750 er fan.... en go én!.

Men ku godt tænke mig at finde ud af, om man ved køb
af en Aldi maskine virkelig ikke kan få oplysninger om
bundkort og bios. Ikke fordi jeg har tænk at købe en
Aldi maskine. Det er mere for at finde ud af, hvor Platte
Aldi-concernen er.
Bag på Toweren står din maskines serienummer,
Det begynder med S/N
Det skal man oplyse om ved søgning på drivere
hos Medion. Man kan søge på drivere. Mon ikke
man også kan søge på oplysninger om bios og bundkort.

Det ku jeg godt tænke mig at finde ud af.
Hvad er din maskines S/N.............

--senn

Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-02-08 15:25

senn skrev :
> "Michael Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i meddelelsen

> Drop dog den ide. E6750 er fan.... en go én!.

Skal genbruges et andet sted så jeg skal købe en cpu og gerne en Q9450....

> [...]
> bundkort og bios. Ikke fordi jeg har tænk at købe en
> Aldi maskine. Det er mere for at finde ud af, hvor Platte

Jeg tror ikke at de adskiller sig fra Acer, Dell, Fujitsu, HP ect.
Der får du heller ikke noget oplyst før du køber.

Men bundkortet i MD8828 er et MSI MS-7502 med Phonix 6.00 PG bios fra
16-10-07.

Jeg skulle bare lige tænde maskinen så kunne jeg se det.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Hans

Dato : 24-02-08 15:52

Michael Sørensen wrote:

> [...]
> Der får du heller ikke noget oplyst før du køber.
>
> Men bundkortet i MD8828 er et MSI MS-7502 med Phonix 6.00 PG bios fra

Det er meget lidt sandsynligt at det understøtter de nye .45 nm Quad's uden
en biosopdatering.

Hans

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-02-08 10:51

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Det er meget lidt sandsynligt at det understøtter de nye .45 nm Quad's
> uden en biosopdatering.

Men det gør det.

Processor Support: Intel® Core 2 Quad/Core 2 Duo/Dual-Core(E2xxx).

Fra : Hans

Dato : 25-02-08 11:18

Kent Oldhøj wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Men det gør det.
>
> Processor Support: Intel® Core 2 Quad/Core 2 Duo/Dual-Core(E2xxx).

Der er ingen af de typer du nævner her som indikerer .45 nm.

De nye typer hedder E8xxx og E9xxx.

Hans

Fra : Hans

Dato : 25-02-08 11:28

Hans wrote:

> De nye typer hedder E8xxx og E9xxx.

Sorry, der skulle naturligvis have stået Q9xxx.

Hans

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-02-08 14:43

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in news:47c295f2$0$90262$14726298
@news.sunsite.dk:

> Der er ingen af de typer du nævner her som indikerer .45 nm.
> De nye typer hedder E8xxx og E9xxx.

Du har dælme ret. Godt du er vågen.

Fra : Hans

Dato : 25-02-08 14:50

Kent Oldhøj wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in
> news:47c295f2$0$90262$14726298 @news.sunsite.dk:

> Du har dælme ret. Godt du er vågen.

Man skal nok have fat i Medions support, og spørge dem hvornår maskinen
kommer til at understøtte de nye Yorkfield og Wolfdale cpu'er.

Hans

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-02-08 11:13

"Michael Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in

> Men bundkortet i MD8828 er et MSI MS-7502 med Phonix 6.00 PG bios fra
> 16-10-07.

Jvf. Medion skulle eneste bios version være 1.08?

http://www1.medion.de/downloads/index.pl?op=detail&id=5815
&type=treiber&lang=de

Kan hentes her:

http://www1.medion.de/downloads/download.pl?id=5815
&type=treiber&filename=bios7502.exe&lang=de

Og motherboardet skulle understøtte Quad CPU'er med den bios.