Delvis ny computer skal købes
Fra : Hagar

Dato : 22-02-08 15:49

Hej i gruppen

Jeg står for at skulle have noget mere saft og kraft fra en pc, for min
nuværende er godt nok ved at løbe tør for kul og damp. Der er dog nogle ting
jeg vil genbruge fra den gamle, og det er mine to ata brændere og mit
creative X-Fi extreame gamer lydkort, resten kan vist godt skrottes.

Hvad skal jeg så købe af nyt, jeg vil have det samlet inden jeg får det, for
det er da godt nok nogle år siden jeg sidst har rodet med sådan noget, og
føler mig ikke sikker i den proces mere.

Det er en computer jeg skal bruge fortrinsvis til spil, men også grafik og
mindre sager. Jeg er dog ude på at få kvalitet i stedet for hastighed, det
jeg har nu har holdt de sidste 6 - 7 år, så det skulle det næste også gerne
kunne. Jeg vil også gerne have så lidt støj som muligt, men det gør ikke det
store hvis jeg kan høre en blæser visle i baggrunden.

Jeg havde en ide om en Pentium af en eller anden art og et G-force 8800 med
2* dvi stik af en eller anden art, men jeg aner vitterligt ikke hvad og
hvilket mærke jeg skal vælge. Bundkort aner jeg slet ikke noget om i dag,
det jeg har nu er et Abit, og det har kørt upåklageligt. Kabinettet skal
ikke være et af dem med lygter og tågehorn. Det skal være sådan at når
maskinen er samlet, så skal den bare køre, ikke noget med at jeg skal sidde
og overclocke eller pille i andet.

Min grænse går ved 10 - 11000 for det hele.

Hagar

Fra : senn

Dato : 22-02-08 19:19

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sidde og overclocke eller pille i andet.
>
> Min grænse går ved 10 - 11000 for det hele.

Hej,
Du skal nok ikke regne med at kunne bruge
din creative X-Fi exstreame gamer lydkort, idet
en ny PC har Vista installeret. Du vil vel ikke forsøge
at finde en XP maskine. Men du kan muligvis finde en
Vista compatibel driver hos fabrikkanten. Hvis du vil
rode med det. Der plejer også at være manglende
printer-compatibilitet. Også her er det nogle gange
muligt at finde en Vista driver. Men at bruge fabrikkens
driver opdatering kan være ensbetydende med, at du
forpligter dig til at tillade, at når du bruger din printer,
vil den forsøge at gå på nettet for at sende oplysninger
hjem til fabrikkanten. Ja, det er skrap kost efterhånden,
og mærkelig én finder sig i det. Min Canon printer
kører med sådan en driver. Men min antivirus program
blokerer for udgangen og spørger, om jeg tillader. Jeg
svarer selvfølgelig nej, og får alligevel udprintet.

-Det var bare nogle få oplysninger, du kan være
opmærksom på. "InCompatibilitet".

En anden ting, når man køber en mærkevare maskine,
er alt det softwareJunk, som operativsystemet er linket
med, og som er umulig at slippe af med. Bliver der noget
i vejen med maskinen efter udløbet af garanti perioden,
står man uden original CD(DVD) til Microsoft Vista,
og er nødtvunget til at gen-installere junkCDen. Eller
bruge den til reparation af softwaren.

--senn

Fra : Hagar

Dato : 22-02-08 19:48

> [...]
> står man uden original CD(DVD) til Microsoft Vista,
> og er nødtvunget til at gen-installere junkCDen. Eller

Jeg havde nu regnet med at skulle køre XP Pro på maskinen, for efter hvad
jeg læser her og der, så er Vista vist ikke lige min kop, jeg hader når
sagerne ikke kører som jeg forventer det.

Hagar

Fra : senn

Dato : 22-02-08 21:15

> [...]
> jeg læser her og der, så er Vista vist ikke lige min kop, jeg hader når
> sagerne ikke kører som jeg forventer det.

Det kommer tæt på min egen tanke.
Jeg har en XPproff maskine som arbejdsstation.
Men vil ikke gå glip af det nye. Og bruger derfor Vista'en
på nettet. Har du prøvet Vistas email - der har nyhedsgrupperne
på samme form, så du ikke behøver at bruge "Gå til".
-Så bliver du måske fanget.
Hvis du ikke vil ha 2 PC'er, (og det kan godt være lidt
frustrerende i starten at ha 2). Men XP har jo også
compatibilitets problemer med mange blot 8-10 år gamle
programmer. Jeg fik problemer med autocad14 ved
installation af servicepack 2. Vista vil heller ikke med
dette program. Dem der kører XP -og tror de kører fejlfrit -
sku prøve og kik på hændelsesLogfiler. Til gengæld, sér
man på Vistas hændelsesLogfiler bliver man chokeret.
-Så mange er der af dem!. Hold op med det!.

Men Vista bliver jo bedre. Og snart kommer SP1.
I øjeblikket er det sådan, at de mange næsten daglige
Vista-windows auto opdateringer kan være ødelæggende
på PC'ens hardware. Selv modtager jeg kun udvalgte
opdateringer -hovedsagelig virusDefinitioner.
Operativsystemet er blevet så omfattende, så folkene
hos Microsoft ingen gang selv kan overskue det.

Hvis det blir Vista, så vent en go måneds tid til SP1
er kommen. Og forlang at PCén har den installeret!

--vh, senn

Fra : Hagar

Dato : 22-02-08 23:00

> Hvis det blir Vista, så vent en go måneds tid til SP1
> er kommen. Og forlang at PCén har den installeret!
>
> --vh, senn

Jeg venter nok noget mere end en måned, jeg tror jeg venter til sp3 eller 4
er kommet

Hagar

Fra : Autocadster

Dato : 23-02-08 11:45

senn skrev:
> [...]

> Det kommer tæt på min egen tanke.
> Jeg har en XPproff maskine som arbejdsstation.
> Men vil ikke gå glip af det nye. Og bruger derfor Vista'en

Har de fået lavet dk stavekontrol, eller er det stadigvæk en mangelvare

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-02-08 21:23

> [...]

> jeg læser her og der, så er Vista vist ikke lige min kop, jeg hader når
> sagerne ikke kører som jeg forventer det.

Prøv at se her:
http://www.topdata.dk/
De sælger færdigsamlede pc.er uden styresystem. Bl.a. gamer pc.er med 8800
gts gør de i. Efterfølgende kan du jo så prøve hos nogen af dem, hvor man
selv kan vælge enkeltdele, men jeg tror ikke det bliver billigere. Du skal
nok ud i noget, hvor du selv vælger delene, hvis du absolut vil genbruge
dine brændere.
Men tænk nu over, om det virkelig kan betale sig at tænke på at ofre 10.000
kr. på en ny pc og så satse på at forsyne den med en gl., brænder, når gode
brænderdrev nu nærmest er noget man får kastet i nakken.

Kurt

Fra : Hagar

Dato : 22-02-08 22:59

> [...]
> 10.000 kr. på en ny pc og så satse på at forsyne den med en gl., brænder,
> når gode brænderdrev nu nærmest er noget man får kastet i nakken.

Tak for linket, ser indbydende ud.
Det jeg især vil have, det er det nye 8800 kort med den nye chip, mener jeg
at have læst et eller andet sted om, og det syntes jeg ikke fremgår nogen af
de steder jeg har kigget, muligvis fordi de nok ikke er kommet til landet.
Brænderne er som sådan også i orden at skippe, det er bare lidt surt, for de
er helt nye
Jeg har kigget lidt på den her
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=specs&lang=DK&varenr=375680&lokation
den koster godt nok lidt mere end budgettet tillader, men jeg kan vel nok få
en plovmand for det gamle Men igen, hvad er det for et grafikkort, er
det med den nye chip eller.

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-02-08 23:07

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg at have læst et eller andet sted om, og det syntes jeg ikke fremgår
> nogen af de steder jeg har kigget, muligvis fordi de nok ikke er kommet

Jeg tror du tænker på G92 udgaven af 8800GTS. Det gamle 8800GTS kort (G80)
fås i 320MB og 640MB udgaver. Det nye 8800GTS (G92) finder du på edbpriser i
512MB udgave:

http://tinyurl.com/2fmrfm

Hvis du vil gå efter den nyeste 8800GTS version (G92), skal du blot sørge
for at det bliver en 512MB udgave, så er den hjemme.

8800GT (512MB) kortene fås dog efterhånden ned til omkring 1.300,-, så det
ville jeg da også lige overveje:

http://tinyurl.com/2d5s9e

Fra : Hagar

Dato : 22-02-08 23:41

> [...]
> for at det bliver en 512MB udgave, så er den hjemme.
>
> 8800GT (512MB) kortene fås dog efterhånden ned til omkring 1.300,-, så det

Du kom mig lige i forkanten, for jeg var lige ude og lede efter chippen, men
den fandt du før mig
Det lyder måske binde galt, men jeg er meget opsat på at få et grafikkort
med G92, så jeg er sikret i noget tid, og ikke lige som sidst jeg
opgraderede. Jeg købte et ATI x800GTX, i mine øjne, kort tid efter kom MOH
Airborne, det kunne mit nye kort ikke trække, så måtte jeg pokker tage mig
have et nyt kort, det blev så et XFX7950GT, og for at undgå samme økonomiske
byrde igen, så skal det nu være det der trækker bedst jeg skal have denne
gang

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-02-08 10:01

> [...]
> have et nyt kort, det blev så et XFX7950GT, og for at undgå samme
> økonomiske byrde igen, så skal det nu være det der trækker bedst jeg skal

Jeg kan sagtens følge dig Uden at ville lægge hovedet på blokken mener
jeg at 8800GT 512MB kun findes i G92, altså samme chip. 8800GTS 512MB er
lidt hurtigere (kan ikke lige huske linket jeg fandt på et tidspunkt), men
der kan være op til en tusse at spare. Det var såmænd bare den overvejelse
jeg også selv ville gøre mig.

Fra : Hagar

Dato : 22-02-08 23:08

> [...]
> 10.000 kr. på en ny pc og så satse på at forsyne den med en gl., brænder,
> når gode brænderdrev nu nærmest er noget man får kastet i nakken.

Se, nu fik jeg jo øje på denne her
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4717&sub=260 der står at det er en
quad core, kan spil udnytte det ? Der står at maskinen er en gamer pc'er,
men jeg mener da ikke at quad bliver udnyttet i spil ?
Det er immervæk svært at finde ud af det, og især at beslutte sig

Hagar

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-02-08 23:36

> [...]
> pc'er, men jeg mener da ikke at quad bliver udnyttet i spil ?
> Det er immervæk svært at finde ud af det, og især at beslutte sig

Hvad der kan udnytte hvad ved jeg ikke helt, men jeg mener fornylig at jeg
så en tråd, hvor det blev nævnt, at spil p.t. ikke kunne udnytte de 4
kerner. Det er nok grafikkortet, du mest skal fokusere på.
Nu henviser du også til en hos shg, og det er jo en 3,0 ghz duo processor,
som du nok vil få mere gavn af end 4 kerner på 2,4 ghz. Men om shg.s
grafikkort er bedre eller dårligere end det hos topdata skal jeg lade være
usagt. Men hos Topdata får du jo lige det gf kort du søgte. Men du kan hos
Topdata også få en med 3,0 ghz duo processor og dit ønskede grafikkort:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4768&sub=260&page=1
Til dit brug var det nok den, som jeg ville vælge. Den har mere ram end den
fra shg, som til gengæld har større hd og strømforsyning.
Jeg har været mellemmand på flere pc.er fra Topdata, og de har alle kørt
upåklageligt og jeg synes også, at de er ret støjsvage.
Men shg har også et godt ry. Men prismæssigt ser Topdata umiddelbart bedre
ud i mine øjne.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-02-08 23:43

Jeg fik lige set, at i dk.edb.hardware.bundkort er der en tråd, quad vs duo,
hvor der er lidt uenighed om, hvorvidt spil understøttes eller ej. De sidste
indlæg peger på, at der er spil, som understøtter quad.

Kurt

Fra : Hagar

Dato : 23-02-08 00:23

> [...]
> upåklageligt og jeg synes også, at de er ret støjsvage.
> Men shg har også et godt ry. Men prismæssigt ser Topdata umiddelbart bedre

Det med harddisk plads, det kommer ikke så nøje, for sådan som jeg har det
med plads nu, så er den der er i den du linker til enorm, jeg har nu 2*80
Gb.
Den du her og nu har linket til ser ud til at være den jeg vil satse på, med
mindre der kommer andre og bedre bud, men så skal man vist lede længe, tror
jeg
Der er godt nok i overflod af RAM i forhold til hvad XP Pro kan udnytte, men
det skader jo ikke, og RAM i dag koster jo ikke det store.

Hvis det ender med den, så skal den nok modificeres lidt, for jeg har en del
usb sager at sætte til, så en lidt større PSU, bare for ar være på den sikre
side, og et usb kort skal der nok også til.

Hagar

Fra : jama

Dato : 22-02-08 21:46

> [...]

> En ting skal du ikke ha og det er Vista, kig i ALLE News.Grupper og se
> hvor Folk flygter fra OSet jvf. dette link fra Bærbar Gruppen.

"Jeg har selv gjort det med min nye HP bærbare, da jeg blev træt af Vista
efter et par dages brug. Så det kan klart anbefales.
Tager dog lidt tid at fremskrabe drivere til XP, hvis din bærbare er helt
ny."

Og strengen er lang, meget lang. Hold dig fra Vista den er stor og
usædvanlig GumpeTung, ja den ligner et OS der kunne være lavet af?
"Mr.Norton"
Mvh.Jama

Fra : Hagar

Dato : 22-02-08 23:02

> Og strengen er lang, meget lang. Hold dig fra Vista den er stor og
> usædvanlig GumpeTung, ja den ligner et OS der kunne være lavet af?
> "Mr.Norton"
> Mvh.Jama

Bare det at du sammenligner det med Norton får mig til at væmmes

Hagar

Fra : jama

Dato : 23-02-08 00:40

> Bare det at du sammenligner det med Norton får mig til at væmmes
>
> Hagar

Forstår det.
jama

Fra : Finn

Dato : 23-02-08 01:08

jama sendte dette med sin computer:
> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forstår det.
> jama

Når du sammenligner et "sikkerhedsprogram" med et styresystem, så er
jeg bange for at du ikke forstår noget som helst

Finn

Fra : jama

Dato : 23-02-08 01:40

"Finn" <not_valid@not_valid.dk> skrev i en meddelelse
> jama sendte dette med sin computer:

> Når du sammenligner et "sikkerhedsprogram" med et styresystem, så er jeg
> bange for at du ikke forstår noget som helst
>
> Finn

Hvis du ikke fatter det, så gør du det nok aldrig, men en gang til for Prins
Knud. Det jeg sammenligner, er langsomheden, som begge programmer lider af,
forstår du det nu ?. Og så skrev jeg, at man skulle tro det var Mr. Norton
og ikke Mr. Bill-Smart, der havde lavet det. Eller sagt på en anden måde,
hvis jeg siger den Bil køre sgu ikke hurtigere end en Sporvogn, er bilen da
ikke blevet til en sporvogn af den grund? Hørte jeg ti øren falde?
jama

Fra : Finn

Dato : 23-02-08 02:06

jama skrev den 23-02-2008:
> [...]
> jeg siger den Bil køre sgu ikke hurtigere end en Sporvogn, er bilen da ikke
> blevet til en sporvogn af den grund? Hørte jeg ti øren falde?

Man kan ikke sammenligne ting der er vidt forskellige og har helt
forskellige formål, uanset hvor mange "(dum)smarte" analogier du så
kommer med.
Hvis du hørte nogen ti øre falde, så er du ti øre fattigere :D

Finn

Fra : jama

Dato : 23-02-08 10:36

> [...]
> med.
> Hvis du hørte nogen ti øre falde, så er du ti øre fattigere :D

Nærmere en 25 øre, og Jeg takker, længere kommer Vi ikke.
jama