Hvordan finder jeg de rigtige dr
Fra : ATN

Dato : 20-02-08 15:15

Hej

Jeg står lige foran en formatering af min harddisk, men vil lige tjekke om
jeg bør gøre noget først i forhold til driverne til diverse hardware.

Skal jeg umiddelbart regne med at alt fungere uden at jeg selv gør noget for
at installere drivere efter en formatering?

Bør jeg finde alle de sidste nye drivere til alt?

Og hvordan finder jeg lige de drivere jeg skal bruge? (F.eks. har jeg
forgæves ledt efter en driver til mit cd/dvd-drev der i enhedshåndteringen
hedder "TSST corp CD/DVDW TS-L632D ATA device")

Mvh
Anders

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-02-08 15:32

ATN skrev:
> [...]
>
> Skal jeg umiddelbart regne med at alt fungere uden at jeg selv gør noget
> for at installere drivere efter en formatering?

Det kommer helt an på hardwaren, hvilken maskine det er, hvad er leveret
med af windows osv.

> [...]
> forgæves ledt efter en driver til mit cd/dvd-drev der i
> enhedshåndteringen hedder "TSST corp CD/DVDW TS-L632D ATA device")

Det burde til gengæld ikke være noget problem, medmindre det er noget
scsi værk eller andet specielt så plejer windows selv at finde det.

Jesper

Fra : Kenneth

Dato : 20-02-08 19:28

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skal jeg umiddelbart regne med at alt fungere uden at jeg selv gør noget
> for at installere drivere efter en formatering?

Nej det kan du ikke.

> Bør jeg finde alle de sidste nye drivere til alt?

Ikke til alt. Windows kan selv finde de fleste ting
og installere noget til dem så det fungerer. Det kan dog i mange
tilfælde være en fordel selv at finde en nyere driver til f. eks
chipsettet på bundkortet.

Umiddelbart er det svært at sige præsist hvor du skal hente til den da
din computer konfiguration er ukendt.

Driver til lydkort og grafikkort plejer at være et must.

> Og hvordan finder jeg lige de drivere jeg skal bruge? (F.eks. har jeg
> forgæves ledt efter en driver til mit cd/dvd-drev der i enhedshåndteringen
> hedder "TSST corp CD/DVDW TS-L632D ATA device")

Det finder Windows selv ud af det.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Rado

Dato : 21-02-08 06:12

On Wed, 20 Feb 2008 15:15:25 +0100, "ATN" <junk@xotminusdette.dk>
wrote:

>Jeg står lige foran en formatering af min harddisk, men vil lige tjekke om
>jeg bør gøre noget først i forhold til driverne til diverse hardware.

Kig evt. på det her program:

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-drivermax.html

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : ATN

Dato : 21-02-08 12:48

Først vil jeg gerne sige tak til alle tre for hjælpen

Dernæst vil jeg spørge om hvad jeg skal vælge inde på nvidia's hjemmeside?

Mit chipset hedder åbenbart nVIDIA nForce2 SPP:
http://picasaweb.google.com/AndersToxvaerdNielsen/Driver/photo#5169397368822000226

Men den mulighed synes jeg ikke rigtig jeg kan vælge inde på deres
hjemmeside:
http://picasaweb.google.com/AndersToxvaerdNielsen/Driver/photo#5169397377411934834

Ved I hvad jeg skal vælge?

Mvh
Anders

Fra : Hans

Dato : 21-02-08 13:50

ATN wrote:
> [...]
>
> Men den mulighed synes jeg ikke rigtig jeg kan vælge inde på deres

GeForce er grafikkort. Du skal vælge nForce under "Product type".

Hans

Fra : ATN

Dato : 21-02-08 14:05

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> GeForce er grafikkort. Du skal vælge nForce under "Product type".

Men det synes jeg da netop at jeg gør.
http://picasaweb.google.com/AndersToxvaerdNielsen/Driver/photo#5169397377411934834

Jeg vælger nForce under "product type" og får de muligheder du kan se på
billedet... Og der er jeg forvirret...

Mvh
Anders

Fra : Hans

Dato : 21-02-08 14:09

ATN wrote:
> [...]
>
> Jeg vælger nForce under "product type" og får de muligheder du kan se
> på billedet... Og der er jeg forvirret...

Sorry, du skal vælge "Legacy".

Hans

Fra : ATN

Dato : 21-02-08 14:15

"Hans" skrev:

> Sorry, du skal vælge "Legacy".

Takker... og så skal jeg vel vælge "nForce 1/2 series"?

Tillægsspørgsmål:

Det er vel lige meget om jeg vælger engelsk selv om mit styresystem er
dansk?

Mvh
Anders

Fra : Hans

Dato : 21-02-08 14:30

ATN wrote:

> Takker... og så skal jeg vel vælge "nForce 1/2 series"?

Korrekt.

> Tillægsspørgsmål:
>
> Det er vel lige meget om jeg vælger engelsk selv om mit styresystem er
> dansk?

Vælg den internationale driverpakke til højre, som også understøtter dansk.

Hans

Fra : ATN

Dato : 21-02-08 21:05

"Hans" skrev:

> Korrekt.

> Vælg den internationale driverpakke til højre, som også understøtter
> dansk.

Endnu engang... mange tak for hjælpen

Mvh
Anders

Fra : Danni Haunstrup

Dato : 26-02-08 15:16

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu engang... mange tak for hjælpen
>
> Mvh
> Anders

Prøv evt. dette program www.drivershq.com - koster 30 dollars, men så kan du
hente alle opdaterede driver til dit system

/Danni