Problem med IDE Hd vil ikke genkendes af V~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-02-08 11:09

Weird, har lige sat min gamle 180 Gb ide disk sammen med 2 SAT diske i
min medion aldi ting den dukkede fint op og virkede indtil næste
opstart, Så var IDE disken væk igen ?? den er i BIOS og virker fornemt
på en alm Xp maskine uden bøvl. Har haft den ude og startet vista
maskinen op igen og sat den i igen derefter. Vista finde Hd og
installere software igen men ingen disk ??
IDE HD har hele tiden været at finde af Bios og den spinner fint op,
samt virker i en XP maskine ??
Hvorfor pokker vil den ikke vise sig i Vista ??

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-08 11:22

Eg Egemarke <egemarke@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> samt virker i en XP maskine ??
> Hvorfor pokker vil den ikke vise sig i Vista ??

Har du tjekket diskhåndteringen?

--
Bjarke Andersen

Fra : Sen

Dato : 20-02-08 12:25

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> virker i en XP maskine ??
> Hvorfor pokker vil den ikke vise sig i Vista ??

Årsagen kan være jumper setting på harddisken eller bios
opsætningen. Endda begge steder. Så jeg vil afholde mig,
at skyde mig ind på det. Da det er en Aldi maskine, har du
vist heller ingen bundkort manual til orientering om Bios.
Er din harddisk tilsluttet PATA sammen med DVD'en?.
Hvordan er DVD'en jumpet -master eller slave eller chipselect?.
Men jeg kan sige, hvis PC'en var købt med kun DVD
(var alene på PATA kablet), så er den jumpet enten
som master eller chipselect. I så fald er det mest sandsynligt
DVD'en var tilsluttet kabelconnectoren for enden af kablet,
-Hvis det er sådan, så skal din harddisk køre uden
jumper, hvis DVD'en er jumpet som Master. Men hvis
DVD'en er jumpet som chipselect, skal din harddisk
sandsynligvis også jumpes som chipselect. Nogle af disse
mærkevare maskiner, har det der, med at køre med chipselect.

Find ud af hvordan DVD'en er jumpet.
--sen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-02-08 14:22

Hd sad på sit eget kabel ?? og der virkede den , indtil genstart men
virker ikke på eget kabel, i bios dukker den fornemt op ved siden af de
andre Hd´ere ??

Fra : Sen

Dato : 20-02-08 16:18

> Hd sad på sit eget kabel ?? og der virkede den , indtil genstart men
> virker ikke på eget kabel, i bios dukker den fornemt op ved siden af de
> [...]

Sad -hvor?

> Hd sad på sit eget kabel ?? og der virkede den , indtil genstart men
> virker ikke på eget kabel
???

Gå ind i Diskhåndtering/Kontrolpanel/System og vedligeholdelse/
Administration/Computeradministration/Diskhåndtering.
Sé om din harddisk er dér. Hvis den er dér,
så skal den navngives, før du kan sé den i Stifinder.
-Højre klik og gi den et navn "E".
Hvis den har været systemdisk i den gamle PC med navnet "Disk C",
så skal den jo omdøbes -højreklik og omdøb den til "E"

Når man læser dit første indlæg, lyder det som om du tilslutter
din harddisk med spænding på. Sluk din PC, inden du
så meget som rører ved det invendige. Gå også hen til
radiatoren og rør ved den, umiddelbart inden, du rører
ved noget som helst inde i din PC.
--sen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-02-08 17:38

Hej Sen

Jeg kan garantere dig jeg ikke piller ved noget med strøm på !!
Jeg ved udemærket godt hvordan sådan en Pc virker, nemlig at det er
magisk røg, og slipper røgen ud dur det ikke mere.
Jeg vil lige forsøge mig med dit trick og melder tilbage så snart jeg
ved mere
på forhånd tak for hjælpen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-02-08 20:28

Eg Egemarke skrev:
> [...]
> magisk røg, og slipper røgen ud dur det ikke mere.
> Jeg vil lige forsøge mig med dit trick og melder tilbage så snart jeg

Det virker sq.... JEG bukker mig i støvet atter engang for Usenet har
klaret mangt og meget.
Skal man have svar og af almindelige mennesker om det så er motorcykler
eller akvarier Ja så er det altså usenet....

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-02-08 23:50

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal man have svar og af almindelige mennesker om det så er motorcykler
> eller akvarier Ja så er det altså usenet....

Husk at slukke for radiatoren inden du roder med akvariet...

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-02-08 10:42

Per Nielsen skrev:
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Husk at slukke for radiatoren inden du roder med akvariet...

Hehehehehe