Bærbar - Blæser kører konstant
Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-02-08 23:17

Min nye HP NC8430 med Intel Centrino Duo 2G har blæseren tændt konstant.
Uanset om den arbejder eller ej.

I BIOS er det slået fra med at blæseren skal køre hele tiden på netstrøm.

Er der et eller andet man kan gøre?

Jeg bruger den kun til email og internet så hvis man kan drosle CPU ned er
det perfekt med mig!

Fra : jama

Dato : 19-02-08 00:13

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der et eller andet man kan gøre?
>
> Jeg bruger den kun til email og internet så hvis man kan drosle CPU ned er

På min Tochiba var (performes) slået til, så den kørte med fuld CPU kraft
hele tiden, derfor kørte min blæser.Det slog jeg fra og nu køre blæser
normalt igen.
Mvh.Jama

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-02-08 05:03

> På min Tochiba var (performes) slået til, så den kørte med fuld CPU kraft
> hele tiden, derfor kørte min blæser.Det slog jeg fra og nu køre blæser
> normalt igen.

Underligt nok er der i Strømstyring ikke noget jeg kan skrue på.
Hvor sætter man ydelsen ned når der ikke følger ekstra programmer med til
det?

Fra : jama

Dato : 19-02-08 12:33

> Underligt nok er der i Strømstyring ikke noget jeg kan skrue på.
> Hvor sætter man ydelsen ned når der ikke følger ekstra programmer med til
> det?

I mit tilfælde var det i Bios
jama

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 22:10

> [...]
>
> Er der et eller andet man kan gøre?
>
> Jeg bruger den kun til email og internet så hvis man kan drosle CPU ned er

Min Acer skulle ha' et program fra AMD som regulerer frekvensen,
lav frekvens ved alm. jævn brug, og så skruer den selv op på max
ydelse når det er nødvendigt, men så suser den også mere.
Findes tilsv. program mon ikke til Centrino platformen ?

Fra : jama

Dato : 20-02-08 12:42

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> ydelse når det er nødvendigt, men så suser den også mere.
> Findes tilsv. program mon ikke til Centrino platformen ?

Det samme med min Acer der et program til, at slå bæser fra så den ikke køre
hele tiden, men det var der ikke til min Tochiba, der skulle det ske i BIOS.
fuld hastighed eller Mobil. ellers spørg hos HP support
jama