Hjælp til valg af PC
Fra : Kåre

Dato : 17-02-08 21:42

Hej

Jeg skal have indkøbt en ny PC som skal bruges til følgende:

- Lettere kontor arbejde, internet osv.
- En anelse spil, men ikke meget og ikke krævende.
- Skal bruges som en slags mediecenter (både video/DVD og TV og musikanlæg),
dog på alm. XP Pro.
Dvs. den skal være støjsvag og have TV tuner kort (vi har kabel TV).

Alt i alt er det egentlig ikke de store krav.
Dog er jeg i tvivl mht. hvad der skal gøres for at den er så støjsvag at den
kan stå tændt uden at genere synderligt.
Og valg af TV tuner kort er jeg på helt bar bund.

Og så er der det med skærmen. Jeg havde tænkt en 21-22" måske 24". Ved
hvilken størrelse får man mest for pengene? Hvad er den mest gængse
størrelse i dag, når det ike lige skal være 19" som alle PC'er sælges med i
dag?.

Alternativt skulle man købe et LCD TV med indbygget DVD, som vel også kan
sættes til PC, og benyttes som musikanlæg ???
Og så en billig standard PC uden støjdæmpning og TV tuner kort ved siden
af???

Idéer?

pft
Kåre

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-02-08 21:47

Kåre wrote:

> Idéer?

Kig på Athlon X2 BE.

Jesper Poulsen

Fra : Henning

Dato : 17-02-08 22:25

On Sun, 17 Feb 2008 21:41:47 +0100, "Kåre" <kaare@raffish.dk> wrote:

> [...]
>dog på alm. XP Pro.
> Dvs. den skal være støjsvag og have TV tuner kort (vi har kabel TV).

Aldis nyeste tilbud til ~4.500,-. Dertil en passende skærm.

Fra : Kåre

Dato : 17-02-08 23:55

> Aldis nyeste tilbud til ~4.500,-. Dertil en passende skærm.

Glemte at sige at den skal købes et sted hvor jeg kan fravælge alt software.
Jeg har adgang til det software jeg skal bruge (lovligt selvfølgelig), så
jeg vil ikke betale for noget jeg allerede har

Og så skal den køre XP. Dvs 1 Gb RAM er rigeligt.

4500 for en PC som skal køre Word og internet er lige i overkanten...
Jeg sidder til dagligt med en ældre PC uden nogen særlig værdi, og den kan
jeg fint høre radio og musik på, og spiller fint DVD.
Men som sagt skal jeg have noget TV tuner i og gerne lydsvag. Det er de to
ting der er specielle. Ellers er det bare en alm kontor PC.

mvh
Kåre

Fra : jama

Dato : 18-02-08 01:19

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men som sagt skal jeg have noget TV tuner i og gerne lydsvag. Det er de to
> ting der er specielle. Ellers er det bare en alm kontor PC.

Ja hvis du ikke ligefrem vil ha en gammal PC, så er Aldis bud yderst
billigt, taget i betragtning du vil ha TV og lydsvag og en GB Ram. Og
softwaren der følger med kan du sælge, den er altid på en CD så er der en
tuse tjent hjem, og 3500kr med de krav du har og den skal være ny, ja så får
du den ikke billigere, ellers behold din gamle? En ny PC koster altså mere
end 2000kr. med dinne krav og en CPU, der kan bare lidt.
Mvh.Jama