Ny spilcomputer. Hvad skal jeg bruge af CP~
Fra : Benny

Dato : 16-02-08 16:12

Så er jeg blevet træt af min spil computer og skal til at købe en ny, men er
rundt på gulvet over valg af CPU.
Skal jeg vælge Intel eller AMD?
Skal jeg vælge 2 eller 4 kerner?

Har i nogle indput?

Computeren skal kun bruges til spil og intet andet.
har idag en Athlon 64x2 4600+

Hilsen
Benny

Fra : Mads

Dato : 16-02-08 18:05

On Sat, 16 Feb 2008 16:11:33 +0100, "Benny"
<benny@FJERNDETTEORD.vedfortetl.dk> wrote:

> [...]
>Skal jeg vælge 2 eller 4 kerner?
>
>Har i nogle indput?
>
>Computeren skal kun bruges til spil og intet andet.

Meget få spil understøtter flere kerner, så 4 kerner er
overkill. En CPU med 2 kerner er IMHO et bedre valg.
Så kan den ene kerne tage sig af Windows og de småting
der altid kører i baggrunden, mens den anden kerne kan
tage sig 100% af spillet.

Det er også meget mere vigtigt hvad du vælger af grafikkort
da det typisk er der din computer vil blive presset til det
yderste af de nye spil. En nogenlunde hurtig CPU kan sagtens
følge med.

Jeg ville vælge en Intel Core 2 Dual CPU, f.eks. en af de
nye i 8xxx serien. De giver mest power for pengene.
Og så et godt grafikkort. Mindst et Nvidia 8800GT.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-02-08 22:44

Mads wrote:

> Jeg ville vælge en Intel Core 2 Dual CPU, f.eks. en af de

Han _har_ allerede dualcore. Han får ikke behov for mere CPU-power de
næste par år, så det vil være tåbeligt at kaste penge efter en ny
CPU-platform nu.

> Og så et godt grafikkort. Mindst et Nvidia 8800GT.

RAM og grafikkort er vejen frem. Og måske en hurtigere disk.

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 17-02-08 00:36

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> CPU-platform nu.

> RAM og grafikkort er vejen frem. Og måske en hurtigere disk.

Jeg gætter på det handler om en S-939 platform, hvilket er lidt problematisk
mht. opgradering af ram, da man "ikke bare" stopper 2 moduler mere i
bundkortet. Jeg ville ikke kaste flere penge efter en S-939 maskine i dag.
Jo - måske et hurtigere grafikkort, men absolut ikke almindelig DDR ram.

Hans

Fra : Benny

Dato : 17-02-08 01:17

> [...]
> Jo - måske et hurtigere grafikkort, men absolut ikke almindelig DDR ram.

Du ramte præcis, hvor mit problem er. 939 bundkort understøter kun 184 pins
ramblokke. jeg har ikke kunnet finde et, som passer til 240 pins ram.
samtidig er den en lås på den ene ram slots knækket, så jeg skal ud og have
nyt bundkort og da det betyder en ny CPU, så er jeg fanget.

alså ny pc til spil med max CPU og masser af ram. grafikkort er der kun råd
til et middel som bør køre directx10
Benny

Fra : Hans

Dato : 17-02-08 06:21

Benny wrote:
> [...]
> alså ny pc til spil med max CPU og masser af ram. grafikkort er der
> kun råd til et middel som bør køre directx10

Så er vi enige.

Jeg vil foreslå:

Hvilket GF8800GT du bør vælge, skal du nok spørge i grafikkortgruppen, da
jeg kan fornemme at der er ret stor forskel i støjniveauet på de forskellige
fabrikater.

Hvis du mener at din PSU bliver for lille, så er Corsair eller Seasonic det
oplagte valg.

Hans

Fra : jama

Dato : 17-02-08 00:46

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> CPU-platform nu.

> RAM og grafikkort er vejen frem. Og måske en hurtigere disk.

Det samme vil jeg råde til, nu siger du ikke lige hvilken OS du har/køre, så
hvor meget Ram du behøver? Ja, for har du 3GB, så skal du opdate til et 64
bit OS, for at få en GB mere i. Derimod kan et støre Grafikkort hjælpe
meget, alt efter hviket kort du har nu? Din PCs tekniske optimering ser
ellers ok ud, selvfølgelig alt efter hviken Grafikkort du har i nu. Så tænk
dig om, at du ikke kaster penge ud til noget du ikke behøver.
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 01:03

jama sendte dette med sin computer:

> [...]
> ud, selvfølgelig alt efter hviken Grafikkort du har i nu. Så tænk dig om, at
> du ikke kaster penge ud til noget du ikke behøver.

Nu var det ikke Jesper der stillede spørgsmålet, så hvorfor giver du
ham råd?

--
I en debat om voldtægt, ytrede Christian R. Larsen
"Dødsstraf til offeret - så er han eller hun da sikker."

Fra : Benny

Dato : 17-02-08 01:18

> [...]
> ellers ok ud, selvfølgelig alt efter hviken Grafikkort du har i nu. Så
> tænk dig om, at du ikke kaster penge ud til noget du ikke behøver.

Jeg køre XP og Vista på hver sin harddisk.
Benny

Fra : jama

Dato : 17-02-08 02:33

"Benny" <benny@FJERNDETTEORD.vedfortetl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg køre XP og Vista på hver sin harddisk.
> Benny

Ja så er du næsten klar over, hvilke opdatering af Hardwaren du har
mugelighed for, jeg ikke ser andre mugligheder end evt.et støre grafikkort,
men her ville jeg lige spørge i "Hardware Grafikkort gruppen" først, det er
ikke ikke et emne jeg er expert i. Og er der noget der er svært, ja så er
det Grafikkort det er et felt og nærmest en Videnskab for sig selv. Lykke
til.
Mvh.Jama