Front audio
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-02-08 10:24

Jeg har et Gigabyte GA-X38 DQ6 bundkort med HD audio og
et Antec Nine Hundred kabinet.
Det har til front audio et kombineret stik/enkelt ledninger.
Det faste stik er kun til AC97 audio.
Hvordan tilslutter jeg så enkelt ledninger korrekt?

Stik på bundkort som følger:
1 : Mic2_L
2 : GND
3 : Mic2_R
4 : -ACZ_Det
5 : Line2_R
6 : FSense1
7 : FAudio_JD
8 : No Pin
9 : Line2_L
10 : FSense2

Og kabinet:
Mic
L-Out
GND
R-Out
Mic-Bias
R-Ret
L-Ret

Fra : Hans

Dato : 16-02-08 11:22

Karl Erik Nielsen wrote:
> [...]
> Det faste stik er kun til AC97 audio.
> Hvordan tilslutter jeg så enkelt ledninger korrekt?

Du bruger AC97 stikket som det er, da din kabling ikke understøtter
automatikken i HD-tilslutningen.

Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-02-08 11:53

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Du bruger AC97 stikket som det er, da din kabling ikke understøtter
> automatikken i HD-tilslutningen.
>
> Hans

Det forstår jeg ikke - i manualen til kabinettet står der:
"There is an Intel standard 10-pin AC'97 connector and an Intel 10 Pin HDA
(High Definition Audio) connector. You can connect either the AC'97 or the
HDA
connector, but not both at once, to your motherboard depending on the spec
of
the motherboard."

Fra : Hans

Dato : 16-02-08 11:57

Karl Erik Nielsen wrote:

> [...]
> AC'97 or the HDA
> connector, but not both at once, to your motherboard depending on the

Okay. Så er der her en oversigt med ledningsfarver og forbindelser:

http://kvik.org/fotos/pinout.jpg

Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-02-08 12:18

> Okay. Så er der her en oversigt med ledningsfarver og forbindelser:
>
> http://kvik.org/fotos/pinout.jpg
>
> Hans

Det var ikke hjælper ikke noget - det ser ud til jeg må opgive det intil
videre.

Fra : Hans

Dato : 16-02-08 12:34

Karl Erik Nielsen wrote:

> Det var ikke hjælper ikke noget - det ser ud til jeg må opgive det
> intil videre.

Heller ikke når jeg nu har sat farver på stikket:

http://kvik.org/fotos/pinout1.jpg

Det er sådan set bare og sætte de løse stik på bundkortet i de anviste
farver.

Hans

Fra : Jørgen E.

Dato : 18-02-08 22:46

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
news:47b6c0a4$0$15901> Det forstår jeg ikke - i manualen til kabinettet står der:
> [...]
> connector, but not both at once, to your motherboard depending on the spec of

Den sidste PC jeg lavede var med netop samme bundkort og et Antec kabinet,
men dog af en anden type.
Der var to stik monteret på de samme ledninger i kabinettet, hvor man så kunne
vælge stik afhængig af lydvalg. Det fungerede fint med HDA.

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-08 22:08

På nogle bundkort, kan man i BIOS vælge endten AC97 eller Azalia til
fronten.
BIOS router så signalet om, uanset hvordan stikkene sidder..