SD kort med for lidt plads?
Fra : Carsten

Dato : 15-02-08 17:53

Jeg har købt et Kingston 2 Gb SD-kort. Jeg tog den blot i brug og
kopierede ca 1Gb data over på den og satte den i min GPS. Men min GPS
kunne ikke læse den.
Da jeg igen satte den i min SD kort læser fik jeg besked om at den
ikke var formatteret. Så ville jeg til at formattere det (på helt
samme måde som jeg formatterer en HD), men jeg fik beskeden at der kun
var 985 Mb plads på den.

Der er åbenbart sket et eller andet da jeg har haft den i GPS'en.

Hvordan finder jeg de ca. 1 Gb plads igen? Findes der en måde at
"resette" hele SD kortet så jeg kan formattere den til 2 Gb igen?

Pft. Carsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-08 19:12

Carsten skrev bl.a.:

> [...]
> ikke var formatteret. Så ville jeg til at formattere det (på helt
> samme måde som jeg formatterer en HD), men jeg fik beskeden at der kun

Prøv kontrolpanel>computeradministration>diskhåndtering

Der burde du kunne se, hvad der er sket. Prøv at slette partitionen og lav
en ny.

Er du sikker på, at din Garmin kan læse så store kort?
Er der måske noget krav til filsystem?
Egen speciel partition?

Diskhåndtering bør vise 1,92 gb

Claus

Fra : Andersen [3650]

Dato : 15-02-08 22:38

> [...]
> en ny.
>
> Er du sikker på, at din Garmin kan læse så store kort?

Det kan også være et af de falske kort der skulle
være kommet så mange af. Umiddelbart siger systemet
og påskriften at kortet har x antal Gb, men ved indlæsning
af data/musik/film/whatever så er kortet bare mindre.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-02-08 00:32

On Fri, 15 Feb 2008 22:38:08 +0100, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>Det kan også være et af de falske kort der skulle
>være kommet så mange af. Umiddelbart siger systemet
>og påskriften at kortet har x antal Gb, men ved indlæsning
>af data/musik/film/whatever så er kortet bare mindre.

Det var så vidt jeg har forstået USB stiks, hvor det var galt med.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-02-08 00:52

Hej!

Poul Erik Lindaa wrote:
> Det var så vidt jeg har forstået USB stiks, hvor det var galt med.

Og endda vist primært (kun?) solgt i Bilka...

Man kan dog købe dem i stangvis i Kina. "4GB (real 1GB)"

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Andersen [3650]

Dato : 16-02-08 09:07

> Og endda vist primært (kun?) solgt i Bilka...
>
> Man kan dog købe dem i stangvis i Kina. "4GB (real 1GB)"

Ja det er vist rigtigt. Jeg beklager min fejlagtige post.

Fra : Esben

Dato : 16-02-08 11:27

> Og endda vist primært (kun?) solgt i Bilka...

De blev ikke kun solgt gennem Bilka.

Man kan køre dette testprogram, for at se om der virkelig er denn oplyste
plads på korten/sticken:
http://www.heise.de/software/download/dwl50539

--
Esben

Fra : Carsten

Dato : 16-02-08 13:40

Når jeg går ind i diskhåndtering så viser den 982 Mb. Og jeg får ingen
mulighed for at slette partitionen (det burde vel ellers kunne gøres
ved at højreklikke på den i diskhåndtering?)

Men der er ingen steder hvor der står noget med at slette
partitioneringen.

Carsten