Andet multimedie
bentjuul 3670
Logo i AI
Fra : test

Dato : 25-02-08 21:41

Hej

Jeg har lavet et logo i AI, med en grøn cirkel og så en hvid cirkel over, og
til sidst en grøn skrift.

Dette er også ganske pænt, men jeg vil nu gerne have lavet streamer, men min
streamermand siger at når han skal skære det ud kommer der en grøn cirkel,
med grøn tekst oven på....

Så jeg skal bruge en funktion som kan slette det stykke af den gørnne cirkel
som ligger under den hvide cirkel. Så jeg får en bue med en "kant" hele
vejen rundt...

Håber nogen forstår hvad jeg skal bruge, og kan fortælle mig det.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 26-02-08 21:24

test <test@test.dk> wrote:

> Håber nogen forstår hvad jeg skal bruge, og kan fortælle mig det.

Marker begge cirkler og vælg: Make Compound Path.

Du kan også bruge et af Pathfinder-filtrene. Jeg mener det heder
Subtract from shape area.

Begge forudsat den hvide cirkel er øverst.
Jeg bruger Illustrator CS3, men funktionerne er også i ældre dgaver.

mvh
Ole-J

Fra : test

Dato : 28-02-08 12:18

Hej Ole

Jeg takker for svaret, lige hvad jeg skulle bruge.

Fra : Idé-Sign.dk

Dato : 26-02-08 23:29

On 25 Feb., 21:40, "test" <t...@test.dk> wrote:

> Dette er også ganske pænt, men jeg vil nu gerne have lavet streamer, men min
> streamermand siger at når han skal skære det ud kommer der en grøn cirkel,
> med grøn tekst oven på....

Hvis logoet er lavet i AI, og din "streamermand" har modtaget det som
sådan, og ikke kan lave det du ønsker - så skulle du nok finde en
anden

Det der er vigtigt for os skiltefolk er at der ikke er anvendt "fede"
linier, for dem kan vi ikke skære. Hvis du vil have en streg der er 1
cm. tyk skal der altså i stedet tegnes en boks med den ønskede højde
og bredde.
Det er altid en god idé at gå op i "View" og vælge "Outline". Det du
ser her er det der bliver skåret af plotteren.

Mvh Søren