Andet multimedie
bentjuul 3670
Drøm om DTP m.m.Websider?
Fra : BA

Dato : 24-02-08 21:38

Hej

Jeg vil gerne blive bedre til at lave annoncer, foldere, brochurer m.m.

Jeg har helt styr på Publisher, Paint Shop Pro og InDesign.

Jeg er ved at lære Photoshop og Illustator.

Jeg vil gerne kunne tilbyde en arbejdsgiver også at kunne lave hjemmesider
o.lign. Hvilket program bør jeg gå igang med at lære? Og hvorfor lige netop
det program I forhåbentlig foreslår?

Venligst Birgitte

BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : jopa

Dato : 24-02-08 23:57

"BA" <paogbaKANIN@mail.dk> skrev

> Jeg vil gerne kunne tilbyde en arbejdsgiver også at kunne lave hjemmesider
> o.lign. Hvilket program bør jeg gå igang med at lære

Mener ikke du skal bruge noget program ud over en alm teksteditor ala
notebook
Lær (X)HTML og CSS fra bunden og du vil være i stand til at lave
hjemmesider.

Kig ind på:
http://www.webdesign101.dk/
Evt køb hans hæfter eller lån dem på biblioteket.
og:
www.hjemmesideskolen.dk

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-02-08 08:23

BA wrote:

> Hvilket program bør jeg gå igang med at lære?

Når du som John foreslår har fået html og css ind på rygraden kan der være
en ide i at kigge på Adobe Dreamweaver.

> Og
> hvorfor lige netop det program I forhåbentlig foreslår?

Jeg har det indtryk, at det er et meget benyttet program (bruger det ikke
selv).

Alternative kunne der være grund til at opnå rutine i CMS - ikke bare som
bruger, men også og især med hensyn til etablering og tilpasning af nye
templates. Man skal bare være opmærksom på, at mange CMS'er laver noget
skodkode.

(Her har jeg heller ikke nogen kæpheste, der skal luftes).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : tobi

Dato : 26-02-08 19:13