Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop åbner billeder ekstremt langsomt
Fra : enrico

Dato : 22-02-08 18:03

Jeg undskylder hvis dette er et hardware spørgsmål, men der er så
mange herinde med Photoshop erfaring, så jeg prøver alligevel.

Jeg har en rimelig hurtig PC, der har kørt billedbehandling fint med
Photoshop CS3 standalone.

For at gøre det helt rigtigt med et skift til CS3 pakken har jeg
formatteret maskinen og startet forfra med Windows installation og
alle programmer.

Billeder i Photoshop åbnes ekstremt langsomt uanset om det er raw
eller små jpgs.

Selve programmet kører fint når jeg endelig har åbnet et billede.
Hurtigt og uden problemer. Alle filtre og arbejdstunge funktioner
kører upåklageligt.

Når jeg ser sidefilforbrug og processer sker der en del i starten, når
jeg åbner et nyt billede, men så er der så at sige ingen aktivitet de
næste et op til to minutter inden billedet åbner.

Nogen gode forslag til, hvad der er galt. Har I andre problemer med
CS3 pakken?

-enrico

Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 24-02-08 11:08

"enrico" <enricoool@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> næste et op til to minutter inden billedet åbner.
>
> Nogen gode forslag til, hvad der er galt. Har I andre problemer med

Kom vist til at svare direkte. Men svaret var nogenlunde sådan:
Prøv at ændre default printer. Det har for mit vedkommende hjulpet på
hastigheden
at jeg ikke anvender min netværksprinter som default, når jeg arbejder i CS3

Ole

Fra : enrico

Dato : 25-02-08 18:07

On Sun, 24 Feb 2008 11:08:15 +0100, "Ole Steen Olsen"
<fjern_oso@mail.dk> wrote:

> [...]
>hastigheden
>at jeg ikke anvender min netværksprinter som default, når jeg arbejder i CS3

Tak for rådet Ole, men det har ikke hjulpet i mit tilfælde.

Nu sker der imidlertid det mærkelige, at efter jeg har installeret en
scanner kører mit Photoshop helt perfekt. Jeg fatter ingenting, men nu
kører det bare :)

Tak for dit bud

-e