Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede størrelser
Fra : KV Christiansen

Dato : 21-02-08 13:29

Hejsa NG

Er ved at lave et lille kataloger over etiketter...

Skanner en etikette ind og ændrer størrelsen i Irfan View til højde: 8,6 cm
og bredde 7,1 og gemmer.. .tjekker så lige om det passer. Det gør det ikke -
Irfan laver det om til 8,1 og 6,98 - Nogen der ved hvorfor?

Næste problem er så når jeg tager det i Excel - og ændrer til den faktiske
størrelse så virker det heller ikke - så må lave noget grundlæggende
forkert...

Håber på hjælp

Mvh

KC

http://www.123hjemmeside.dk/beerlabels

Fra : emj

Dato : 21-02-08 14:52

KV Christiansen skrev:

>Næste problem er så når jeg tager det i Excel

Når du har excel, har du vel også word.
I word kan du finde allle mulige størrelser af etiketter, så hvorfor
hulen sidder du og skanner ettiketter ind?
Det er da bare at smide et ark etiketter i printeren og så i Word
vælge etiketnummer.
Hilsen emj

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-02-08 15:13

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> hulen sidder du og skanner ettiketter ind?
> Det er da bare at smide et ark etiketter i printeren og så i Word

Hvad nu, hvis det er øl-etiketter?
Kan man downloade plugins til det hos Microsoft?

/Per

Fra : Jubii

Dato : 21-02-08 15:17

emj wrote:

> [...]
> hulen sidder du og skanner ettiketter ind?
> Det er da bare at smide et ark etiketter i printeren og så i Word

Han laver et katalog over ølettiketter og ikke ettiketter til udskrift. Du gad end ikke kikke i
hans link for at se hvad det drejede sig om.

Jeg råder ham til at finde en anden wiever med en resizer der holder målene. Skal det være
freeware?.

Fra : KV Christiansen

Dato : 21-02-08 15:48

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gad end ikke kikke i hans link for at se hvad det drejede sig om.
>
> Jeg råder ham til at finde en anden wiever med en resizer der holder

Det beh´øver ikke være freeware - men bare det er let og brugervenligt a la
irfan

mvh

KC

Fra : Jubii

Dato : 21-02-08 17:24

KV Christiansen wrote:
> "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Det beh´øver ikke være freeware - men bare det er let og brugervenligt a la
> irfan

Jeg bruger ACDsee photo manager sammen med ACDsee photo editor men ikke til præcise arbejder
selv man godt kan gøre det. Ellers scanner jeg fra det software der fulgte med scanneren =
ARCsoft photostudio".
Jeg har således ikke erfaring med præcise størelsesændringer, så der må andre til at fortælle
om et anbefalingsværdigt program kan gøre ændringer præcist.

Fra : emj

Dato : 21-02-08 16:04

Jubii skrev:

>Du gad end ikke kikke i
>hans link for at se hvad det drejede sig om.

Jo, jeg er ikke spor doven anlagt, men jeg så ikke linket.

Hilsen emj

Fra : Jubii

Dato : 21-02-08 16:37

emj wrote:

> Jo, jeg er ikke spor doven anlagt, men jeg så ikke linket.
>
> Hilsen emj

Ok, måske fordi jeg selv har samlet på ølettiketter og set behovet for at inscanne dem til et
katalog, jeg ville se hvad der var gjort i sagen. Og rigtigt, der stod ikke ølettiketter i
spørgsmålet, hvilket ville give et tips om emnets sammenhæng med ettiketter.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-02-08 16:46

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt, der stod ikke ølettiketter i spørgsmålet, hvilket ville give et
> tips om emnets sammenhæng med ettiketter.

Men der står dog, at der er tale om et katalog over etiketter.
Det burde give et kraftigt hint om, at det ikke bare drejer sig om at få
printet noget på nogen labels.
Det behøver man jo ikke ligefrem er katalog for.

Da jeg skrev mit første indlæg var jeg faktisk ikke engang klar over, at der
var tale om øletiketter. Det var bare et bud på hvad kataloget kunne tænkes
at omhandle.

/Per

Fra : hcma

Dato : 23-02-08 12:25

"KV Christiansen" <kay-verner@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Næste problem er så når jeg tager det i Excel - og ændrer til den faktiske
> størrelse så virker det heller ikke - så må lave noget grundlæggende

Har du prøvet at ændre opløsningen ??
Jo højere opløsning, jo mere præcis kan du få dine mål i mm.
Har lige lavet forsøget i Photoshop med et billede i opløsning 200ppi/cm og
der kunne jeg ramme printmål præcis
(Indscannet i 200 ppi/cm = 508 ppi/inch med trykmål: som A-4)
m v h
hcma/-