Andet multimedie
bentjuul 3670
Kort over områder i DK
Fra : Lotte

Dato : 10-02-08 11:24

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en lokal spejderhytte
http://www.hanbohus.dk. Spejderne vil gerne have et kort på siden, der
viser hvor i området hytten ligger, findes der mon udbydere af gratis kort?

For en ordens skyld, projektet er baseret på frivillig arbejdskraft,
både hjemmesiden og driften af hytterne.
--
Mange hilsner
Lotte M

Fra : Hagar

Dato : 10-02-08 11:46

"Lotte" <post@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kort?
>
> For en ordens skyld, projektet er baseret på frivillig arbejdskraft, både

Du kan hente Google earth free og få nogle fine billeder fra området
http://earth.google.com/

Hagar

Fra : Arne Feldborg

Dato : 10-02-08 11:58

Lotte <post@lotte-m.dk> skrev Sun, 10 Feb 2008 11:24:19 +0100

>Jeg er ved at lave en hjemmeside for en lokal spejderhytte
>http://www.hanbohus.dk. Spejderne vil gerne have et kort på siden, der
>viser hvor i området hytten ligger, findes der mon udbydere af gratis kort?

Prøv evt.
http://www.findvej.dk/

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 11-02-08 01:27

Arne Feldborg skrev:
> Lotte <post@lotte-m.dk> skrev Sun, 10 Feb 2008 11:24:19 +0100

> Prøv evt.
> http://www.findvej.dk/

Pudsigt; selv om findvej.dk bruger google's kort, så er der forskel i
geokodningen (adresse -> koordinater)

findvej.dk har pilen for min adresse lige i midten af græsplænen;
maps.google.dk har den 300m væk.

Leif

Fra : Thomas H

Dato : 13-02-08 08:50

Hej Lotte,

Jeg plejer at bruge google maps (http://maps.google.dk/).

Her kan du søge på en adresse, finde den på kortet, og bruge "Link til denne
side" til at generere en kode du bare skal copy/paste ind i din html.

For dit vedkommende giver:

<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no"
marginheight="0" marginwidth="0"
src="http://maps.google.dk/maps?f=q&hl=da&geocode=&q=Sandmosevej+437,+tranum&sll=57.08838,9.263296&sspn=0.008488,0.020084&ie=UTF8&z=13&iwloc=cent&ll=57.1759,9.501972&output=embed&s=AARTsJp10D3Cu0F0Fo6HqEOfxElXvxlULA">
/><small><a
href="
http://maps.google.dk/maps?f=q&hl=da&geocode=&q=Sandmosevej+437,+tranum&sll=57.08838,9.263296&sspn=0.008488,0.020084&ie=UTF8&z=13&iwloc=cent&ll=57.1759,9.501972&source=embed"
style="color:#0000FF;text-align:left">Vis stort kort</a></small>

kortet du har brug for.

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : lh

Dato : 18-02-08 22:21

Jeg har til foreningssammenhæng engang anvendt KRAK's kort.
For en sikkerheds skyld skrev jeg til KRAK, og spurgte om jeg måtte bruge
kortudsnit med forklaring om at det var en forening med følgende formål osv.
Jeg fik hurtigt svar fra KRAK, at det var i orden, når det ikke tjente et
kommercielt formål.

Vh
Lars Henrik