Andet multimedie
bentjuul 3670
Browserlinie i 300 Dpi
Fra : Webpoint

Dato : 07-02-08 18:56

Hej

Jeg skal hen og lave en reklame, hvor jeg skal bruge den øverste 1/3 del af
et browservindue, helst Internet Explore.

Men det skal af hensyn til trykkvaliteten være i 300 Dpi og sakser jeg det
fra min skærm er det kun 72 dpi.

Hvordan løser jeg lige det lille problem ?

Kim

Fra : Morten Lind

Dato : 07-02-08 20:01

Webpoint <info@default.com> wrote:

> [...]
> fra min skærm er det kun 72 dpi.
>
> Hvordan løser jeg lige det lille problem ?

Måske kan du ringe til den danske afdeling af Microsoft og købe en
licens/tilladelse til at benytte deres browserheader?

M.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 07-02-08 21:37

Webpoint wrote:
> [...]
>
> Men det skal af hensyn til trykkvaliteten være i 300 Dpi og sakser
> jeg det fra min skærm er det kun 72 dpi.

De 72 er bare et defaulttal, når der ikke er taget stilling til hvad
det er. Når du vil benytte et screenshot kan du være ligeglad med
hvilken DPI det er sat til, for du kan alligevel ikke producere det i
højere kvalitet end det vises på skærmen. Hvis du kunne, ville det ikke
være et screenshot. Det vigtige er at undgå at dit program forsøger at
lave en skalering med udjævning (bicubic o.l.), da det ødelægger
screenshot-udseendet så det ser ufokuseret ud.

Husk at slå ClearType fra (hvis du har det slået til) inden du tager et
screenshot - ellers kommer det til at se temmelig stygt ud på tryk.
Overvej også at slå antialiasing fra.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Thomas H

Dato : 13-02-08 08:55

Hej Kim,

Jeg har selv siddet med din udfordring, og syntes ikke der er nogen
'perfekt' løsning.

Det tætteste jeg er kommet på et ordentligt resultat, har været at tage mit
screenshot, omdanne det til en vektor, skalere vektoren og så trykke
skidtet.

Jeg har kun gjort det med screenshots af software, til dokumentation og
salgsmateriale - ikke billedmateriale som sådan.

Se evt. denne udførlige guide:

http://www.graphicpush.com/index.php?id=58

Når du ikke skal bruge mindre, ville jeg dog anbefale dig at rentegne hele
browserhead fra bunden. Det tager ca. lige så lang tid som at finjustere en
vektorudgave, og er den løsning jeg ofte er faldet tilbage på.

God fornøjelse
T.