Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop Elements hænger sig
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-01-08 20:14

Hejsa

Jeg har været ude og kigge på en computer, hvor Photoshop Elements (PE)
bruges til at organisere billeder. Men der er visse problemer:

1) Programmet kan godt startes op, men når man går ind i Organizer, så
hænger skidtet sig. Der er ikke andet at gøre, end at slå det ihjel fra
joblisten.

2) Der har tidligere været nogle problemer med indekset over billeder -
det var som om billeder, placering på disk og indeks ikke stemte helt
over ens. For at komme ud over dette problem var min tanke at slette My
Catalog.psa og lade PE scanne bibliotekerne igen. Men efter at have
omdøbt den eksisterende My Catalog.psa, så kan jeg ikke få lov til at
oprette en ny - jeg får en "adgang nægtet"-fejl. Dette skyldes muligvis
noget rettigheds-gøgl på maskinen - jeg har en anden tråd kørende vedr.
manglende adgang til billed- og musik-mapperne.

Nogen gode ideer?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : emj

Dato : 27-01-08 21:42

Thomas Lindgaard skrev:

>Men efter at have
>omdøbt den eksisterende My Catalog.psa, så kan jeg ikke få lov til at
>oprette en ny

Så omdøb den tilbage igen.
Man opretter nyt katalog ved at vælge det i PSE Organizer
File/catalog/new og ikke ved at omdøbe.

Hvis du vil slette et catalog, så gøres det fra PSE Organizer
ved at vælge File/catalog - markere det catalog på listen, som du
ønsker at slette og vælge remove.

Hvis PSE Organizer skal have en chance, så skal du bruge programmet
korrekt.

Hilsen emj