Andet multimedie
Problem med "hjælpefunktionen" i PSE6.
Fra : Jesper

Dato : 25-01-08 12:25

Hej.

Jeg har netop købt og installeret Photo Shop Elements 6, men der er et
enkelt problem.

Der er jo en masse steder i programmet, hvor man kan trykke for at få hjælp
og så skulle man automatisk blive ført over til deres hjemmeside med hjælp
om netop det aktuelle emne, men det virker ikke.

Jeg får en fejlmeddelelse om, at jeg skal kontrollere stien.......

Har I oplevet den fejl og hvad gør jeg får at få det rettet?

Jeg kan selvfølgelig godt selv åbne deres hjemmeside og så finde det emne,
som jeg ønsker hjælp til, men det ville bestemt være meget nemmere, hvis den
tilsigtede funktion virker optimalt.

Mvh

Jesper

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-01-08 17:54

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev :

>Har I oplevet den fejl og hvad gør jeg får at få det rettet?

Ja.

Bruger en engelsksproget Windows og ikke en dansk Vinduer er
eneste mulighed.

Hvis du ser på fejlmeddelelsen kan du se, hvorfor fejlen opstår,
ver. 6 kan ikke finde ud af danske mappenavne.

Lav fx en genvej på skrivebordet til H:\Programmer\Fælles
filer\Adobe\Help\en_us\PhotoshopElements\6.0\index.html
--
Kerim

Fra : Per

Dato : 25-01-08 19:26

Jesper wrote:
> [...]
> emne, som jeg ønsker hjælp til, men det ville bestemt være meget
> nemmere, hvis den tilsigtede funktion virker optimalt.

Har du en Firewall der blokkerer for PSE´s adgang til nettet ?

Ellers kan det være følgende:

Du bruger Firefox som standardbrowser og stien er "skrevet" til IE.

Du kan ændre ved at sætte IE som din standard browser.

Jeg har selv oplevet samme "fejl", når jeg trykker på links fra fx. denne
nyhedsgruppe.

Selvom IE står som standard browser så kan du sagtens bruge FF alligevel -
den eneste forskel er at programmer der vil gå på nettet bruger IE.

mvh. Per

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-01-08 19:43

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev :

>Har du en Firewall der blokkerer for PSE´s adgang til nettet ?

Hvad vrøvler du om?

Kender du fejlen?

Det er ikke en onlinehjælp, men hjælpefil lavet i html, som
ligger på ens egen computer.
--
Kerim

Fra : Per

Dato : 25-01-08 19:46

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvad vrøvler du om?
>
> Kender du fejlen?
>
> Det er ikke en onlinehjælp, men hjælpefil lavet i html, som
> ligger på ens egen computer.

ok jeg forstod bare citat:

"hvor man kan trykke for at få hjælp
og så skulle man automatisk blive ført over til deres hjemmeside med hjælp
om netop det aktuelle emne, men det virker ikke"

Hjemmeside for mig = en side på nettet.

mvh. Per

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-01-08 19:46

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev :

>Jeg har netop købt og installeret Photo Shop Elements 6, men der er et
>enkelt problem.

Læs venligst http://usenet.dk/netikette/gruppe.html => At sende
til flere grupper
--
Kerim

Fra : Jesper

Dato : 26-01-08 17:16

> [...]
> som jeg ønsker hjælp til, men det ville bestemt være meget nemmere, hvis
> den tilsigtede funktion virker optimalt.

Tak for jeres hjælp.

Mvh

Jesper