Andet multimedie
bentjuul 3670
At dele et billed i 4 lige store dele
Fra : C. Nielsen

Dato : 24-01-08 13:26

Jeg har en Photoshop CS3 fil, som er et meget langt billede, som jeg gerne
vil opdele i 4 lige store stykker, så det bliver nemmere at arbejde med og
stadig passer nøjagtig sammen når det er færdigt.
Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg gør dette.
Jeg kan lave en markering på præcis 1/4 af filens pixelbredde, men hvordan
flytter jeg præcis denne markering 1/4 til højre, til det næste stykke ?

Eller findes der en anden måde at opdele store filer på, som er helt præcis
?
Jeg synes det er svært at dele præcist nok ved hjælp af guidelines.

Det ville være skønt hvis der var en der kunne hjælpe.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 24-01-08 16:40

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller findes der en anden måde at opdele store filer på, som er helt
> præcis

Du kan bruge Canvas size ad et par omgange, - det kan gøres helt
pixelpræcist.

/Per

Fra : C. Nielsen

Dato : 24-01-08 18:55

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev >

> Du kan bruge Canvas size ad et par omgange, - det kan gøres helt
> pixelpræcist.

Hej Per.

Tak for dit forslag. Det virker. det var dejligt, så kan jeg komme
videre.

Mvh. Charlotte