Andet multimedie
bentjuul 3670
Action i Photoshop
Fra : he

Dato : 23-01-08 23:25

(Photoshop CS2)

Jeg har en stor bunke billeder, hvor jeg ønsker at sætte et logo nederst i
højre hjørne på hvert billede. Logoet har jeg som en illustrator fil.

Billederne har forskellig størrelse, men uanset størrelsen ønsker jeg logoet
nederst i højre hjørne med x margen fra nederste og højre kant.

Findes der en måde hvorpå jeg kan gøre dette via en action??? Hvis ja, havde
jeg forestillet mig derefter at lave en automate og batch på hele mappen
efterfølgende...

Forslag vil blive taget imod med kyshånd

Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-01-08 10:35

he skrev:

> Billederne har forskellig størrelse, men uanset størrelsen
> ønsker jeg logoet nederst i højre hjørne med x margen fra
> nederste og højre kant.
>
> Findes der en måde hvorpå jeg kan gøre dette via en action???

Ja. 'Align'-funktionerne og flyt af objekter med piletasterne kan
optages i en handling.

--
Hilsen
Madsen

Fra : he

Dato : 24-01-08 11:20

Tak for dit svar

Den havde jeg ikke tænkt. Jeg får det til at virke med align funktionen hvor
logoet kommer helt ned i højre hjørne, men når jeg så flytter det x antal
med piletasterne op og til venstre bliver disse ikke fanget i optagelsen???

Hvordan kringler jeg den?

Mvh.
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-01-08 13:49

he skrev:

> [...]
> helt ned i højre hjørne, men når jeg så flytter det x antal med
> piletasterne op og til venstre bliver disse ikke fanget i

Jeg har ikke mulighed for at prøve det af i CS2 nu, men jeg ved at
det kunne lade sig gøre i version 6.0 at optage flyt med piletasterne
i en Action, så det undrer mig meget, hvis Adobe har valgt at fjerne
den mulighed.

Har du valgt Select > All på laget med logoet, inden du flytter med
piletasterne?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-01-08 17:04

On Wed, 23 Jan 2008 23:25:27 +0100, he wrote:

> [...]
> efterfølgende...
>
> Forslag vil blive taget imod med kyshånd

Se på http://www.russellbrown.com/tips_tech.html og find Digital Watermark
Branding god nede på siden. Der forklares det rimelig godt hvordan du gør.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com