Andet multimedie
bentjuul 3670
OCR-scanning
Fra : Per Andreasen

Dato : 13-01-08 13:02

Det er sikkert den helt forkerte gruppe, jeg spørger i, men så kan nogen
måske udpege den rigtige.
Jeg forsøger mig med OCR-scanning med programmet OmniPage 14 PRO. Det går
fint, bortset fra, at det kniber med at holde linierne i kolonnerne ud for
hinanden. Hvis man skal følge et skema vandret for at aflæse data, er det
selvfølgelig vigtigt, at man kan stole på, at næste kolonne relaterer til
forrige i vandret position. Er der nogen, som har en fidus?

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Rado

Dato : 13-01-08 13:54

On Sun, 13 Jan 2008 13:01:57 +0100, "Per Andreasen"
<per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>selvfølgelig vigtigt, at man kan stole på, at næste kolonne relaterer til
>forrige i vandret position. Er der nogen, som har en fidus?

Måske en opgradering til version 16? Den skulle have forbedret
behandling af tabeller etc.. Har dog ingen personlig erfaring lige med
den del af programmet endnu.

Du kan evt. sende mig en scanning af det du har problemer med, så kan
jeg prøve at at se hvordan den håndterer det.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html