Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign: Skifte afsnitsformater i flere d~
Fra : Lovelace

Dato : 05-01-08 10:51

Nogen her med erfaring i at skifte tegn-, afsnits-, og objektformater
i en hel serie (20-30) masterdokumenter i ét hug?

Forestiller mig, at InDesign Server er det rette produkt, men er det
praktisk muligt, eller er den manuelle metode bedst?

vh/Torben

Fra : Storm

Dato : 05-01-08 22:56

Lovelace <toatab@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Forestiller mig, at InDesign Server er det rette produkt, men er det
> praktisk muligt, eller er den manuelle metode bedst?

InDesign CS2 og CS3 kan gøre det hvis du opretter et "Book" dokument.
Tilføj alle de dokumenter det drejer sig om i bog filen. Du retter så
alle formateringer på det et af dokumenterne som du vil have det. Gør
det til dit kildedokument ved at hakke af i feltet foran dokumentnavnet.
Kør så en synkronisering "synchronize options" hvor du omhyggeligt til
og fravælger de formateringer der skal være ens.

Da du ikke kan gøre det om er det en god ide at gemme en kopi først.
Tjek evt. hjælpefilen på "Synchronize book documents".

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 06-01-08 12:18

Storm wrote:

> [...]
>
> Da du ikke kan gøre det om er det en god ide at gemme en kopi først.
> Tjek evt. hjælpefilen på "Synchronize book documents".

Mmmmmmmmmmen grunden til at jeg ikke bare valgte den løsning er, at
dokumenterne er og skal være forskellige - selv om en del af formaterne er
ens (bruger faktisk bogen allerede). Derfor er det mere en slags
distributionscentral/lugemaskine, jeg er ude efter.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Storm

Dato : 06-01-08 16:00

3140 Abildgaard <FJERNpialykke@get2net.dk> wrote:

> Mmmmmmmmmmen grunden til at jeg ikke bare valgte den løsning er, at
> dokumenterne er og skal være forskellige - selv om en del af formaterne er
> ens (bruger faktisk bogen allerede).

De formater der skal være forskellige skal hedde noget forskelligt og de
der skal være ens skal hedde det samme.

> Derfor er det mere en slags
> distributionscentral/lugemaskine, jeg er ude efter.

Hvis du ikke er konsekvent med navngivningen af dine formats "styles" og
alligevel vil have noget gjort automatisk, så tror jeg du skal vente til
programmerne kan tankelæse

--
Venlig hilsen Nina Storm