Andet multimedie
bentjuul 3670
Tablet
Fra : Hagar

Dato : 04-01-08 21:46

Hej

Jeg har lige bestilt sådan en fætter her
http://www.wacom-europe.com/int/products/intuos/tablets.asp?lang=en&pdx=31
til min Photoshop og til brug når jeg skal lave hjemmesider. Er der noget
dårligt at sige om den, så jeg kan ærgre mig inden jeg får den hjem ?

Hagar

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 04-01-08 22:16

"Hagar" skrev
> [...]
> til min Photoshop og til brug når jeg skal lave hjemmesider. Er der noget
> dårligt at sige om den, så jeg kan ærgre mig inden jeg får den hjem ?

Tillykke.
Jeg bruger selv en mindre A5 tablet size og er glad for den.

Men husk at sætte 'Tracking' til 'Pen Mode' og ikke til 'Mouse Mode'.

For mig tog det over en dag før jeg brød mig om den, men nu bruger jeg
udelukkende Tabletten i stedet for musen.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Hagar

Dato : 05-01-08 03:40

> [...]
>
> For mig tog det over en dag før jeg brød mig om den, men nu bruger jeg
> udelukkende Tabletten i stedet for musen.

Takker
Jeg har en af de små A5, men af gammel dato, og de stik der er på den, de
kan ikke sidde i min maskine. Det ene stik er det der rigtig gamle til mus,
jeg mener det hedder com1 men er ikke sikker, så jeg var nød til at skulle
have en ny, og når man så render ind i en demo model til lige omkring 1700.-
med porto og det hele, så er det svært ikke at slå til

Hagar

Fra : C. Nielsen

Dato : 05-01-08 00:09

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til min Photoshop og til brug når jeg skal lave hjemmesider. Er der noget
> dårligt at sige om den, så jeg kan ærgre mig inden jeg får den hjem ?

Den er super. Med en følsomhed på 1024 niveauer er den meget følsom og
præcis, faktisk behøver du ikke at rører pladen for at det registreres på
skærmen. Du kan sætte trykfølsomheden så den passer til dig. Bruger helst
ikke andet selv. Hø og ve. musseknap sidder på skaftet , lige til
tommelfingeren, smart til mange genveje.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

www.reklameillustrator.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-01-08 02:47

"Hagar"
> [...]
> Photoshop og til brug når jeg skal lave hjemmesider. Er der noget dårligt at sige om
> den, så jeg kan ærgre mig inden jeg får den hjem ?

Imo er den alt for stor, jeg skiftede min A4 til den mindste
jeg kunne finde, meget meget bedre at arbejde med i
photoshop. -max-

Fra : Hagar

Dato : 10-01-08 17:33

> Imo er den alt for stor, jeg skiftede min A4 til den mindste
> jeg kunne finde, meget meget bedre at arbejde med i
> photoshop. -max-

Nu har jeg lige fået den hjem og har lige testet den, jeg vil nu ikke
tilbage til en A5 Jeg har kun lige testet lidt i Photoshop, og der er
jeg godt nok glad for den. Der er da godt nok sket noget med trykfølsomheden
siden den jeg havde, hold da helt op, det er blevet meget mere medgørligt.

Hagar

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-01-08 22:59

> [...]
> er da godt nok sket noget med trykfølsomheden siden den jeg havde, hold da helt op, det

Uhm - tjoe, jeg ku ikke leve med at have pladen
oven på tastaturet, men funker det for dig er det
jo fint. Trykfølsomheden har altid været exellent
og ens for de fleste tabletter. -max-

Fra : Leif

Dato : 05-01-08 10:16

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> til min Photoshop og til brug når jeg skal lave hjemmesider. Er der noget
> dårligt at sige om den, så jeg kan ærgre mig inden jeg får den hjem ?

Jeg har nu brugt Wacom brædderne gennem de sidste 9-10 år - før den
tid de alm. Wacom digitizere til CAD, først Autocad 9 -10-11-13-14 og
herefter Mechanical Desktop for i dag at bruge Inventor og har aldrig
manglet musen til noget.

Vi er 25+ CAD brugere og de fleste bruger pennen. Det skal bare indlæres.

Vi indførte dem i forbindelse med en opstået museskade under arbejde med
Autocad 14, hvor en kollega måtte skifte arbejdsområder, pga. smerter i
skulder og arm. Herefter har vi ikke hørt nogen beklage sig over det.

Den kræver lidt tilvending nok 2-3 dage med alm. arbejdstid, men så vil du
også sætte pris på den til alt windows arbejde, hvor du bare sidder med
pennen mellem fingrene, når du taster - det går ud over 10-finger systemet,
men det har vi alligevel sat over styr i forbindelse med CAD arbejdet.

Jeg bruger selv A4 wide, og sætter pris på begge siders knapper og zoom.
Og som Charlotte skriver, er sideknapperne bare til at bruge med
tommelfinger
- ikke pegefingeren, det er for strengen i længden.

Placèr den så du sidder med pladen mellem din mave og tastaturet - det ser
lidt akavet ud, men du lærer hurtigt at flytte tastaturet ovenpå pladen,
hvis du
skal taste i længere tid. Vi bruger bordplader med indskæring til maven så
begge arbejde kan hvile på bordpladen imens der arbejdes. Virkelig rart.

Mvh, Leif
(Konstruktør hos Siemens WindPower - tidligere BONUS Energy - siden 1994)

Fra : Hagar

Dato : 05-01-08 14:13

> [...]
>
> Mvh, Leif
> (Konstruktør hos Siemens WindPower - tidligere BONUS Energy - siden 1994)

Det med at kunne hvile begge arme på bordpladen kender jeg godt til. Jeg har
to ens borde som er sat i vinkel, og på den måde får jeg hvile til begge
arme.
Nå men det lyder som om at jeg godt kan glæde mig til at den kommer hjem.
Tak for svar til jer alle

Hagar

Fra : Leif

Dato : 05-01-08 15:06

> [...]
> arme.
> Nå men det lyder som om at jeg godt kan glæde mig til at den kommer hjem.

Og lige en ting mere: Når du har brugt den et stykke tid bliver gummiet
lettere fedtet - nok fordi det altid er højrehånden man spiser med osv. -
Det kan vaskes sammen med hænderne - trækkes forsigtigt af fremover spidsen

Ja det blev så to ting:
Sideknappen falder måske af, den klemmes bare forsigtig på plads igen.

Held & lykke med den, Leif.

Fra : Hagar

Dato : 05-01-08 20:37

> [...]
> spidsen
>
> Ja det blev så to ting:
> Sideknappen falder måske af, den klemmes bare forsigtig på plads igen.

Gummiet, tænker du på selve pennen ? http://shortlink.co.uk/q67
På min den gamle er der ikke sådan noget fint noget, så den kunne blive ret
glat, så det glæder mig med et bedre greb om sagen.
Jeg takker for info, det er altid rart at høre om andres erfaringer.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 05-01-08 21:51

> [...]
>
> Mvh, Leif
> (Konstruktør hos Siemens WindPower - tidligere BONUS Energy - siden 1994)

Er det sådan noget her i laver http://www.scanlinevfx.com/index.html ?
Det er pokkertage mig flot.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 10-01-08 17:36

> [...]
>
> Mvh, Leif
> (Konstruktør hos Siemens WindPower - tidligere BONUS Energy - siden 1994)

Jeg fandt ud af at ligge tegnepladen lidt oven på tastaturet, så pladen
skråner lidt, det er ganske behageligt, for mig.

Hagar