Andet multimedie
Paste from clipboard?
Fra : Jubii

Dato : 24-12-07 19:03

Hvilket grafikprogram har funktionerne "paste from clipboard" og/eller
"screen capture"?

Fra : emj

Dato : 24-12-07 23:47

Jubii skrev:

>Hvilket grafikprogram har funktionerne "paste from clipboard" og/eller
>"screen capture"?

Paint Shop Pro
Hilsen emj

Fra : Pico

Dato : 25-12-07 12:16

emj wrote:

> Paint Shop Pro
> Hilsen emj

Har de ikke allesammen det ? Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt er
det Ctrl+v, screen capture er da i Windows Print Scr tasten eller Alt
Gr+Print Scr.
--
MVH
Pico

Fra : emj

Dato : 25-12-07 12:31

Pico skrev:

>Har de ikke allesammen det ? Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt er
>det Ctrl+v, screen capture er da i Windows Print Scr tasten eller Alt
>Gr+Print Scr.

Du kan ikke umiddelbart indsætte med ctrl+v i et grafikprogram

Hilsen emj

Fra : Jubii

Dato : 25-12-07 12:42

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke umiddelbart indsætte med ctrl+v i et grafikprogram
>
> Hilsen emj

Jeg har hidtil brugt ACDsee 3.1, som havde begge dele i højre menu. "paste
from clipboard" eller ctrl-v oprettede et nyt objekt. "screen capture" var
så en anden mulighed.
Så installerede jeg ACDsee 4.0 og der var de 2 muligheder forsvundet. I
forum forsøgte de at få de mulighed frem med nogle omveje, men nul.
Jeg har photoshop CS3, som heller ikke kan det jeg vil.
Windows wordpad kan modtage ctrl-v screen capture, men er så blot en
tekstfil, der ikke kan manipuleres som et billede kan.

Fra : Jubii

Dato : 25-12-07 12:59

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hidtil brugt ACDsee 3.1, som havde begge dele i højre menu. "paste

ACDsee photo editor versionerne.

Fra : Pico

Dato : 26-12-07 01:02

Jubii wrote:
> [...]
> I forum forsøgte de at få de mulighed frem med nogle omveje, men nul.
> Jeg har photoshop CS3, som heller ikke kan det jeg vil.

Sikke da en gang vrøvl, så langt tilbage jeg kan huske har man da kunnet
indsætte i Photoshop med Ctrl+v, der oprettes bare i et nyt lag hvis du ikke
i forvejen har oprettet et. Du kan så styre indsætningen rundt som du ønsker
og eventuelt smelte lagene sammen bagefter så du kun har det i et lag hvis
det er dit ønske.
Er det tekst du har i udklipsholderen vil jeg medgive at man først skal åbne
et tekstlag, men så sættes teksten også ind.
For at der ikke skal være nogen muligheder for fejl har jeg lige gjort begge
dele i CS3

> Windows wordpad kan modtage ctrl-v screen capture, men er så blot en
> tekstfil, der ikke kan manipuleres som et billede kan.

Vordpad er ikke et grafikprogram, men et tekstprogram, så det er udenfor det
du spørger om, vil du bruge et af Windows medfølgende programmer skal du til
billeder vælge Paint.
--
MVH
Pico

Fra : Jubii

Dato : 26-12-07 05:13

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> åbne et tekstlag, men så sættes teksten også ind.
> For at der ikke skal være nogen muligheder for fejl har jeg lige gjort

Nu er vrøvl et stort ord her i gruppen, for man skriver og svarer ud fra de
forudsætninger man har i emnet, og da jeg ikke har særlig meget forstand på
grafik ud over at bruge de værktøjer det ligger i grafik-/og
grafikeditorprogrammer som kan bruges af amatører, så kan jeg kun give tips
om hvad jeg benytter og gerne fortsat vil benytte. At åbne lag og styre det
er for viderekomne.

> Vordpad er ikke et grafikprogram, men et tekstprogram, så det er udenfor
> det du spørger om, vil du bruge et af Windows medfølgende programmer skal
> du til billeder vælge Paint.

Når man kan bruge ACDsee photo-editor/maneger er man nok lidt længere fremme
end paint.

Fra : Pico

Dato : 26-12-07 16:14

Jubii wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er vrøvl et stort ord her i gruppen, for man skriver og svarer ud

Det er pudsigt du klipper lige efter den linie jeg svarede på:
> Jeg har photoshop CS3, som heller ikke kan det jeg vil.

Her skriver du at Photoshop CS3 ikke kan, det tillader jeg mig så at påstå
er vrøvl
Hvis jeg må tillade mig at give dig et råd vil det være at lære noget om
lag, det er ikke særligt kompliseret og åbner for mange muligheder. Læs evt.
et hæfte om Photoshop og få fat i meningen med lag, hvis du ikke bruger lag
er Photoshop næsten overkill til redigering af billeder.

> [...]
> At åbne lag og styre det er for viderekomne.

> Når man kan bruge ACDsee photo-editor/maneger er man nok lidt længere

Tja muligvis, men nu var det dig der bragte Wordpad på banen
--
MVH
Pico

Fra : Jubii

Dato : 26-12-07 17:32

> [...]
> bruger lag er Photoshop næsten overkill til redigering af billeder.

> Tja muligvis, men nu var det dig der bragte Wordpad på banen

Jeg skrev: "Windows wordpad kan modtage ctrl-v screen capture, men er så
blot en
tekstfil, der ikke kan manipuleres som et billede kan.", som en eftertanke
og du starter 3 verdenskrig om layers.
Det er overkill.

Fra : Max

Dato : 26-12-07 17:57

Hej Jubii

> tekstfil, der ikke kan manipuleres som et billede kan.", som en

Hvad er det egentlig du har brug for ?

--
Mvh Max

Fra : Pico

Dato : 26-12-07 19:03

Jubii wrote:
> [...]
> tekstfil, der ikke kan manipuleres som et billede kan.", som en
> eftertanke og du starter 3 verdenskrig om layers.

Glem det, jeg prøvede at hjælpe dig og føler ikke trang til lange
udredninger.
--
MVH
Pico

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-12-07 12:46

On Tue, 25 Dec 2007 12:31:25 +0100, emj wrote:

> Du kan ikke umiddelbart indsætte med ctrl+v i et grafikprogram

Ikke det? I hvilket kan man ikke? Irfan View ta'r det umiddelbart, i andre,
fx. PsE, skal man lige oprette et tomt dokument først. Skærmdump, copy og
paste er windåze-funktioner der bør virke i alle programmer. I PSP kan man
få cursoren med.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 25-12-07 15:26

Peter Loumann skrev:

> [...]
>paste er windåze-funktioner der bør virke i alle programmer. I PSP kan man

Du har ret i at Irfanview kan indsætte med ctrl+v, men hverken PSE
eller PSP kan via ctrl+v.

Hilsen emj

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-12-07 15:51

emj <emj@> wrote:

>Du har ret i at Irfanview kan indsætte med ctrl+v, men hverken PSE
>eller PSP kan via ctrl+v.

Det følgende gælder altid for PSP 9:

Ctrl+V = Paste As New Image

Hvis man har et billed åbent er der 6 ekstra muligheder (se Edit|Paste menuen),
bla. Ctrl+E = Paste As New Selection.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : emj

Dato : 25-12-07 16:33

Ove Kjeldgaard skrev:

>Det følgende gælder altid for PSP 9:
>
>Ctrl+V = Paste As New Image

Nemlig, men man SKAL vælge Edit/Paste as a new image, men kan ikke
bare vælge ctrl+v, hvis man vil indsætte en "print screen".
I alle tilfælde ikke i PSPX2

Hilsen emj

Fra : -= JF =-

Dato : 27-12-07 20:21

emj skrev:
> Nemlig, men man SKAL vælge Edit/Paste as a new image, men kan ikke
> bare vælge ctrl+v, hvis man vil indsætte en "print screen".
> I alle tilfælde ikke i PSPX2

Min PSP-X2 er ikke kommet i postkassen endnu, men der er da ingen
problemer med at lave en 'rå' ctrl-V i PSP-x1.

--
Mvh. John

Fra : emj

Dato : 27-12-07 22:08

-= JF =- skrev:

>Min PSP-X2 er ikke kommet i postkassen endnu, men der er da ingen
>problemer med at lave en 'rå' ctrl-V i PSP-x1.

Du kan ikke tage en print screen og så sætte det ind i PSPX1 med
Ctrl+V
Du kan derimod bruge Ctrl+shift+V

Hilsen emj

Fra : -= JF =-

Dato : 27-12-07 22:56

emj skrev:

> Du kan ikke tage en print screen og så sætte det ind i PSPX1 med
> Ctrl+V
> Du kan derimod bruge Ctrl+shift+V

Det var dog satans så påståelig du er!

Jeg åbner PSP-x1. Helt tomt arbejdsområde.
Tager en printscreen af what ever (CTRL+PtrSc)
Går tilbage til PSP og taster CTRL+V - vupti... Ind kommer min printscreen!

--
Mvh. John

Fra : emj

Dato : 28-12-07 01:29

-= JF =- skrev:

>Det var dog satans så påståelig du er!
>
>Jeg åbner PSP-x1. Helt tomt arbejdsområde.
>Tager en printscreen af what ever (CTRL+PtrSc)
>Går tilbage til PSP og taster CTRL+V - vupti... Ind kommer min printscreen!

Det er så ændret i PSPX2

Hilsen emj

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-12-07 11:24

On Thu, 27 Dec 2007 22:56:25 +0100, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Jeg åbner PSP-x1. Helt tomt arbejdsområde.
>Tager en printscreen af what ever (CTRL+PtrSc)
>Går tilbage til PSP og taster CTRL+V - vupti... Ind kommer min printscreen!

Ja, det er også sådan jeg får det til at fungerer i Paint og PS.
Holder man ALT nede når man trykker PrintScreen er det kun vinduet -
og ikke hele skærmen - man kopierer.

Fra : Max

Dato : 25-12-07 15:56

Hej emj

> Du har ret i at Irfanview kan indsætte med ctrl+v, men hverken PSE
> eller PSP kan via ctrl+v.

Hvis du med PSP mener PhotoShop, ja så kan man da fint indsætte
i den med Ctrl+V.

--
Mvh Max

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-12-07 16:00

On Tue, 25 Dec 2007 15:25:35 +0100, emj wrote:

> Du har ret i at Irfanview kan indsætte med ctrl+v, men hverken PSE
> eller PSP kan via ctrl+v.

Ork jo - du ska' bare oprette et tomt dokument først

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 25-12-07 16:30

Peter Loumann skrev:

>Ork jo - du ska' bare oprette et tomt dokument først

Jamen det ved jeg da godt, men det bliver det ikke "direkte" af.

Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 25-12-07 17:25

On Tue, 25 Dec 2007 15:25:35 +0100, emj <emj@> wrote:

>Du har ret i at Irfanview kan indsætte med ctrl+v, men hverken PSE
>eller PSP kan via ctrl+v.

PSP 4.12 kan. Har de lavet det om i senere versioner?

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : emj

Dato : 25-12-07 18:15

Rado skrev:

>PSP 4.12 kan. Har de lavet det om i senere versioner?

PSP 4.12 er jo oldgammel, så der er sket meget de sidste 10 år.
PSP står for Paint Shop Pro - det er vi vel enige om.

Hilsen emj

Fra : per christoffersen

Dato : 27-12-07 13:18

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke umiddelbart indsætte med ctrl+v i et grafikprogram

Det kan man da i Photoshop, som jeg bruger?
Jeg forstår ikke helt hvad du mener...

/Per

Fra : emj

Dato : 27-12-07 17:47

per christoffersen skrev:

>Det kan man da i Photoshop, som jeg bruger?
Nej, du kan ikke.
>Jeg forstår ikke helt hvad du mener...

I Photoshop skal du først vælge File/ny før du kan indsætte med ctrl+v

I f.eks. IrfanView kan du uden videre indsætte en skærmdump med ctrl+v

Kan du ikke se forskel?

Hilsen emj

Fra : Pico

Dato : 27-12-07 19:05

emj wrote:

> Nej, du kan ikke.
>
> I Photoshop skal du først vælge File/ny før du kan indsætte med ctrl+v
>
> I f.eks. IrfanView kan du uden videre indsætte en skærmdump med ctrl+v
>
> Kan du ikke se forskel?

Tror du ikke hele diskusionen bunder i at ingen endnu har gjort sig den
ulejlighed at nævne, at nogen snakker om at indsætte i et f. eks. PS uden
der er et billede åbent og andre taler om at indsætte med Ctrl+v når et
billede er åbent ?

Jubii startede med at spørge om:

Hvilket grafikprogram har funktionerne "paste from clipboard"
og/eller
"screen capture"?

Det lidt "løse" spørgsmål kan let opfattes som om man vil indsætte et
billede oveni et andet, det er da efter min mening forykt at efterlyse en
"unødvendig" funktion som at indsætte i et tomt program, det var nok heller
ikke det Jubii mente fra starten ?
Som jeg opfatter begyndelsen af tråden ønskes der at indsættes fra
udklipsholderen og det kan langt de fleste grafikprogrammer, men der bør
være noget åbent i programmet.

Lad dog julefreden sænke sig uden at rive hovederne af hinanden.
--
MVH
Pico

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-12-07 13:09

> Nej, du kan ikke.
>
> I Photoshop skal du først vælge File/ny før du kan indsætte med ctrl+v

Ja, og?

Det er da fuldstændig standard for alle de windows-programmer jeg kender.
Man indsætter jo i et dokument og ikke i et program.

> I f.eks. IrfanView kan du uden videre indsætte en skærmdump med ctrl+v
>
> Kan du ikke se forskel?

Jo.
Men jeg kan ikke se at det berettiger til at sige at grafikprogrammer ikke
kan håndtere paste (ctrl+v).

/Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-12-07 11:21

On Tue, 25 Dec 2007 12:31:25 +0100, emj <emj@> wrote:

>Du kan ikke umiddelbart indsætte med ctrl+v i et grafikprogram

Øhhh - det virker da fint hos mig i Photoshop og i Paint....

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 26-12-07 22:57

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> wrote:

>Hvilket grafikprogram har funktionerne "paste from clipboard" og/eller
>"screen capture"?

Kig i programmets Redigér eller Edit menu, der kan man klikke sig frem til
funktionen og sikkert også finde genvejstaster der hører til.

Fra : Jubii

Dato : 27-12-07 00:42

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> skrev i en meddelelse

> Kig i programmets Redigér eller Edit menu, der kan man klikke sig frem til
> funktionen og sikkert også finde genvejstaster der hører til.

Mange photo editorer har "paste" funktionen i een af de menuer, men ikke fra
clipboard, som jeg havde det i ACDsee photoeditor 3.1, i version 4.0 er den
menu forsvundet (paste from keyboard) og den tilbageblevne "paste" er kun
fra cuttede billeder.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-12-07 01:07

on 24-12-2007, Jubii supposed :
> Hvilket grafikprogram har funktionerne "paste from clipboard" og/eller
> "screen capture"?

XnView har de funktioner.
http://xnview.com

--
Lars

Fra : Jubii

Dato : 27-12-07 06:02

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse
> on 24-12-2007, Jubii supposed :
>
> XnView har de funktioner.
> http://xnview.com
>
> --
> Lars

Ja, det har det program helt bestemt. Ligner en hybrid af ACDsee photo
manager og ACDsee photo editor.
Tak for det link.

Fra : Asboe

Dato : 28-12-07 23:54

Jubii skrev i <476ff447$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

Brug et program beregnet på screencapture, som Snagit el lign.
Så slipper du også for 'Paste from clipboard' og får meget mere styr
på det!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!