Andet multimedie
bentjuul 3670
lave brune billeder
Fra : Ole Andersen

Dato : 22-12-07 09:31

hvordan laver man farvefoto om til "brunt" billede altså med et look som
billeder i gamle dage.

på forhånd tak

Ole

Fra : Max

Dato : 22-12-07 09:38

Hej Ole

> hvordan laver man farvefoto om til "brunt" billede altså med et look
> som billeder i gamle dage.

Man tager PS og vælger den Action der hedder Sephia toning.

--
Mvh Max

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 22-12-07 17:01

"Ole Andersen" skrev
> hvordan laver man farvefoto om til "brunt" billede altså med et look som
> billeder i gamle dage.

Jeg bruger freewareprogrammet IrfanView (med plugins) og laver
Image \ Effects \Sepia

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Max

Dato : 22-12-07 20:01

Hej Ole

> hvordan laver man farvefoto om til "brunt" billede altså med et look
> som billeder i gamle dage.

Du sender mig en mail hvor du fortæller følgende:

>Jeg har Adobe Photoshop CS version 8 på dansk
>Vil du have ulejlighed med at fortælle hvor jeg finder
"den Action der hedder Sephia toning"

Det er ikke måden at gøre det på, her på usenet skal
både spørgsmål og svar bringes i gruppen så alle
der har interesse i det kan lære af det.

Jeg kender ikke PS CS 8. Jeg bruger en PS 7 UK
version. Der finder jeg Sepia Toning i et Action Set
der hedder Image Effekts.

Prøv eventuel at søge på Sepia i hjælpefilen.

--
Mvh Max

Fra : Ole Andersen

Dato : 23-12-07 09:49

Tak til jer der svarede på min forespørgsel.

I den udgave af PS jeg har er der ikke noget der hedder sephia nogen stder.
Jeg har en menu der hedder Filter/effekter osv, men sephia findes ikke.

Jeg har til gængæld dundet en intruktionsvideo på nettet

http://video.about.com/graphicssoft/Sepia-tone-look-in-photoshop.htm

og den fik jeg stor glæde af.

vh. Ole

Fra : Icenfire \(6920\)

Dato : 30-12-07 01:30

Photoshop CS2

Layer -> New Ajustement Layer -> Photo Filter ->

Color: None
Mode: Normal

klik ok

Prik i filter
Vælg "sepia"

Juster på Density til ønskede effekt er nået..

//Brian

Fra : Ole Andersen

Dato : 03-01-08 17:19

Tak til Brian

Ja der er mange løsninger viser det sig, men skønt med al den vidensdeling

vh Ole

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 13-01-08 12:16

Ole Andersen wrote:
> Tak til Brian
>
> Ja der er mange løsninger viser det sig, men skønt med al den vidensdeling
>
> vh Ole
>
> "Icenfire (6920)" <brian@REMOVEbadazz.dk> skrev i en meddelelse

Picassa ka osse

Erik