Andet multimedie
bentjuul 3670
Tegnng af vinkel med buet hjørne (Illustra~
Fra : Marianne

Dato : 19-12-07 19:00

Hej

Øv - nu er jeg løbet sur i det. Min hjælpebog forklarer vha danske
Illustrator-udtryk, men min Illustrator på computeren er engelsk.

Det er sikkert såre simpelt:

Jeg skal lave en pil, der først går lodret op og herefter går den 90g til
højre. I stedet for et skarpt knæk skal knækket være buet.

Hvordan gør man det? Meget gerne en henvisning til en tutorial.

På forhånd tak

mvh
marianne

Fra : C. Nielsen

Dato : 19-12-07 22:05

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev
> [...]
>
> Jeg skal lave en pil, der først går lodret op og herefter går den 90g til
> højre. I stedet for et skarpt knæk skal knækket være buet.

Du burde kunne lave din pil alene med penne værktøjet. De 2 punkter på hver
side af den 90 graders bøjning, skal være smooth punkter og ikke
hjørner/corners, sådan at du kan trække i vektorerne og lave en fin bue. Du
kan laver punkterne bløde ved at rykke musen lidt, samtidig med at du laver
punktet.
Det hjælper måske at tænke din figur som 2 firkanter med en 1/4 cirkel i
mellem.

Håber det kan hjælpe dig videre. Jeg kender ingen tutorial, men google er
ofte til stor hjælp.

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Max

Dato : 20-12-07 11:47

Hej Marianne

> Jeg skal lave en pil, der først går lodret op og herefter går den 90g
> til højre. I stedet for et skarpt knæk skal knækket være buet.

Man kan snyde lidt, hvis man har f.eks. Microsoft Publisher, så
kan man klippe og klistre de symboler og autofigurer man kan
lave over i Illustrator.

--
Mvh Max

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-12-07 12:37

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør man det? Meget gerne en henvisning til en tutorial.

Jeg ville tegne et rektangel med buede hjørner, og bagefter fjerne de dele
af rektanglet der ikke skal bruges.

/Per