Indsætte data fra bash shell i MySQL
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 07-03-08 21:51

Hejsa NG

Sidder og roder lidt med mine shell scripts... Jeg har et brugeroprettelses
script, der opretter brugere med de domæner de vil ha hostet på min
server...

Det jeg så godt kunne tænke mig, er at jeg har et script der indsætter data
vedr domænet ind i min mysql database...

Jeg har fået det hele til at virke med formularer osv fra php, men vil gerne
at mine shell scripts kan indsætte dataene direkte i databasen, så jeg ikke
selv skal indtaste dem...

Synes ik lige jeg kan gennemskue hvordan det skal ske?

Det er et auto increment id, domæne navn, brugernavn og dkhostmaster bruger
og pass og dato der skal indsættes i en tabel i en database.

PHP 5.1
MySQL 5.0

Mvh Jacob

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-03-08 10:39

On Fri, 7 Mar 2008 21:50:53 +0100, "Jacob d'Andrade"
<jacob@REMOVEbastard.dk> wrote:

>Jeg har fået det hele til at virke med formularer osv fra php, men vil gerne
>at mine shell scripts kan indsætte dataene direkte i databasen, så jeg ikke
>selv skal indtaste dem...

Du kan bruge -e for at angive en forespørgsel på kommandolinjen, fx:

mysql -e'INSERT INTO ...' database

Alternativt kan du pipe sql-forespørgsler direkte ind til mysql-klienten,
fx:

kommando_som_outputter_sql | mysql database

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 08-03-08 11:32

"Peter Brodersen" <usenet2008@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan bruge -e for at angive en forespørgsel på kommandolinjen, fx:
>
> mysql -e'INSERT INTO ...' database

Tusind tak, det var lige det der skulle til

Mvh Jacob