Fjerne tekst i variabel
Fra : Michael Salomonsen

Dato : 14-02-08 22:40

Jeg har en variabel - lad os kalde den $tekst hvor der ligger en masse
tekst til visning på en side. I midlertid er der nogle stedet i
teksten indsat flere <br> koder efter hinanden. Hvordan får jeg
nemmest fjernet disse, så der max står 2 i træk (de må nemlig gerne så
i teksten, men højest så de danner et afsnit når den vises)

-Michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-08 22:55

Michael Salomonsen skrev:

> [...]
> nemmest fjernet disse, så der max står 2 i træk (de må nemlig gerne så
> i teksten, men højest så de danner et afsnit når den vises)

Det lyder forkert. I HTML er det ikke tilladt at have to <br> ved
siden af hinanden. Hvis du vil have et mellemrum i teksten, skal
du indeslutte afsnittene i <p> og </p>

str_replace() kan det du efterspørger:

while-løkken tager højde for at én erstatning godt kan efterlade
tre br på stribe (f.eks. hvis der var 5 på stribe).

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-08 23:19

Bertel Lund Hansen skrev:

Ups, der var jeg lidt for hastig.

Det skal være samme variabel ($text).

--
Bertel

Fra : Dan Storm

Dato : 15-02-08 08:41

Bertel Lund Hansen skrev:
> Det lyder forkert. I HTML er det ikke tilladt at have to <br> ved
> siden af hinanden. Hvis du vil have et mellemrum i teksten, skal
> du indeslutte afsnittene i <p> og </p>

Hvad mener du med at det ikke er tilladt?
Mener du det ikke validerer?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-02-08 13:42

Dan Storm skrev:

> Hvad mener du med at det ikke er tilladt?
> Mener du det ikke validerer?

Det troede jeg ikke, men jeg har lige testet, og det er lovligt
nok.

Jeg husker fra gammel tid at sådan gør man ikke. Det var måske
noget med at man ikke kunne være sikker på hvordan det blev vist.

Under alle omstændigheder er det ulogisk.

--
Bertel

Fra : Dan Storm

Dato : 15-02-08 14:25

Bertel Lund Hansen skrev:
> Jeg husker fra gammel tid at sådan gør man ikke. Det var måske
> noget med at man ikke kunne være sikker på hvordan det blev vist.

Førhen brugte man det til at fremtvinge et vertikalt mellemrum, og som
du selv siger, så var problemet at browserne tolkede det forskelligt.

> Under alle omstændigheder er det ulogisk.

Enig.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Birger

Dato : 15-02-08 20:56

> [...]
> noget med at man ikke kunne være sikker på hvordan det blev vist.
>
> Under alle omstændigheder er det ulogisk.

Mindes noget om, at en ny linie bliver behandlet som whitespace - i hvert
fald af visse browsere - og det derfor ingen effekt har/havde, at sætte mere
end eet <br>, med mindre man også giver en tekst.
F.eks.

Mener i øvrigt, at det må være mere logisk at bruge en paragraf til
paragraffer og ny linie til at indsætte nye linier.
Eller at 2 nye linier ikke er det samme som en paragraf... ;>)

der nu er, med </p><p>

Birger
-----
http://bbsorensen.dk