Rense ud i sine MSSQL resaults?
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 13:50

Hejsa Alle..

Så er jeg ved at være møg træt af at skulle rtrim alle de ting jeg får ud af
en mssql bare fordi feltet i databasen er større end det der står i feltet.

Laver man f.eks. et mssql_fetch_array, så kan plads et i det array, f.eks.
se sådan ud: 'Morten Juel ' istedet for bare
'Morten Juel', dette kan self rettes med en rtrim på den enkelte plads i et
array, men det er møg irriterende at skulle huske, er der ikke en genvej?
synes ikke mssql_fetch_array har nogle options til den slags :(

Mvh
Morten

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-02-08 19:53

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> Laver man f.eks. et mssql_fetch_array, så kan plads et i det array, f.eks.
> se sådan ud: 'Morten Juel ' istedet for bare

Dette er standard behaviour for CHAR felter.

> 'Morten Juel',

Dette er standard behaviour for VARCHAR felter.

Hvis du kan ændre felttypen, uden at 'genere' evt. andre programmer, der er
afhængig af padding, så er det måske løsningen.

Stig Johansen