Hvordan laver jeg browserbaseret upload af~
Fra : Erik Steg

Dato : 12-02-08 16:31

Hvordan laver jeg browserbaseret upload af filer?
Jeg kan godt for formularen til at virke, men det kræver en
speciel komponent installeret på min server for at få filen
overført til serveren. Hvad er det for en komponent?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-02-08 18:18

"Erik Steg" <erik@esteg.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan godt for formularen til at virke, men det kræver en
> speciel komponent installeret på min server for at få filen
> overført til serveren. Hvad er det for en komponent?

aspSmartUpload eller aspUpload.
Begge komponenter findes. Spørgsmålet er om- og i givet fald hvilken af de
to, din udbyder har installeret.

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 14-02-08 10:30

Med ASP er det også muligt at lave en upload uden at have en komponent
installeret. Det er så bare begrænset af du ikke vil kunne uploade alt for
store filer, men billeder og lignende fungere udemærket.

Fra : Erik Steg

Dato : 14-02-08 21:27

Kim M. Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Med ASP er det også muligt at lave en upload uden at have en komponent
> installeret. Det er så bare begrænset af du ikke vil kunne uploade alt for
> store filer, men billeder og lignende fungere udemærket.

Kan du fortælle hvad koden er for ASP uden at bruge en komponent?
Tak for jeres interesse i at hjælpe mig.

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 15-02-08 08:13

Du kan hente en mulighed her
http://www.freeaspupload.net/

Men der findes mange andre udgaver bare ved at søge efter det på
nettet.f.eks upload and no component
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rls=GGLF,GGLF:1970-01,GGLF:da&q=upload+and+no+component

Du skal bare huske at have skrive rettighedder i det bibliotek du ønsker at
gemme filerne i. Dvs brugeren IUSR_MaskinNavn skal have skrive rettighedder
til det angivne bibliotek