Hjælp til at placerer billede inde i tekst~
Fra : MooreHojer

Dato : 14-02-08 19:37

Hej NG

Har lidt vanskligheder og håber der nogen der kan vise mig i retning af en
løsning.

Jeg har en klat tekst og et billede, begge dele er brugerinput så en
forhåndsviden om længde, brede og højde foreligger ikke.
Nu vil jeg gerne placerer billedet inde i teksten ud til den ene side, men
kan ikke helt finde ud af hvordan det skal gøres.

Her er de to varianter af opsætningen der ønskes:

1) 2)
xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
| | xxxxxx xxxxxx | |
|_____| xxxxxx xxxxxx |_____|
xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx

x'erne er teksten, og "hullerne" er billedet.

Hvordan kan den klares?
Hvis nu billledet skulle have været oppe i hjørnet med tekst på siden og
under ville jeg bare have brugt 'float: left;' på men jeg kan ikke helt
gennemskue hvad der skal til her.

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : jopa

Dato : 14-02-08 19:56

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev
> Har lidt vanskligheder og håber der nogen der kan vise mig i retning af en
> løsning.

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13.asp

Måske

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 14-02-08 21:21

> http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13.asp

Det kan jeg godt få den til, men vil gerne have at de øverste linie "flyder"
op ovenpå billedet også.
Hvis vi tager ovenstående links eksempel så skal overskriften 'Et flydende
billede' plus lidt af selve teksten ligge oven på billedet af Bill, mens
resten smyger sig ned om siden og ind under, sådan som den også gør nu.

--
MooreHojer

Fra : jopa

Dato : 14-02-08 21:33

> [...]
> billede' plus lidt af selve teksten ligge oven på billedet af Bill, mens
> resten smyger sig ned om siden og ind under, sådan som den også gør nu.

Hvad sker der hvis du placerer billedet "inde" i din tekst. ?

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 14-02-08 21:59

> Hvad sker der hvis du placerer billedet "inde" i din tekst. ?

Perfekt
Hvis jeg placerer billedet inde i teksten og styler det med 'float: left;'
så virker det

Takker!

--
MooreHojer