GoLive CS2
Fra : denver

Dato : 11-02-08 15:35

Hej

Jeg har det lille problem, at jeg i Adobe GoLive CS2, skal have en PDF-fil
til at kunne downloades - og IKKE bare åbnes i PDF plug-in i browseren.

Tidligere har jeg bare zip'et en sådan PDF, men med folks mistro til pakkede
filer og især til exe-filer er dette ikke længere så smart.

Jeg håber, at en eller anden kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Clas

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-02-08 18:55

"denver" <denver@mail.tele.dk> skrev :

>Jeg har det lille problem, at jeg i Adobe GoLive CS2, skal have en PDF-fil
>til at kunne downloades - og IKKE bare åbnes i PDF plug-in i browseren.

Skriv at folk skal højreklikke og vælge »gem som« ellers skal du
over og rode med noget noget serverside, asp eller php.

Hvordan en pdffil skal håndteres afhænger af deres indstillinger
i readeren, jeg har fx valgt altid at få gemsom-dialogen.
--
Kerim

Fra : denver

Dato : 11-02-08 19:20

OK, det er en god ide, men den dur ikke til Mac-brugere, de kan ikke
højreklikke!

Clas

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-08 20:23

"denver" <denver@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> OK, det er en god ide, men den dur ikke til Mac-brugere, de kan ikke
> højreklikke!

De har vist alternative metoder til at få højreklikmenuen frem. Det er noget
med at holde musetasten nede, til der kommer en menu frem, og i andre
tilfælde er det ctrl + klik (ikke at forveksle med command + klik)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-08 20:46

Den 11-02-08 19.19 skrev denver følgende:
> OK, det er en god ide, men den dur ikke til Mac-brugere, de kan ikke
> højreklikke!

De kan sikkert få den samme menu frem på anden vis. Hvis du ikke har en
mac, så spørg i mac-gruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det