CSS for td tag
Fra : zerobuttons@gmail.co~

Dato : 10-02-08 01:48

Kan man med CSS sikre at et HTML td element kun fylder det, som et
indeholdt input element fylder?

Mit konkrete problem er dette:
http://www.initio.dk/gallery/4311430_w2f7E#252743359_FqtBo-A-LB
Cellerne der indeholder knapper fordeles i IE (og kun IE) ligeligt i
højden, så der bliver stor afstand mellem knapperne. Jeg ønsker at
knapperne skal ligge tæt op mod toppen af den indeholdene tabel, som
udgør menuområdet på siden.

Med venlig hilsen
David List

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-02-08 14:52

<zerobuttons@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> højden, så der bliver stor afstand mellem knapperne. Jeg ønsker at
> knapperne skal ligge tæt op mod toppen af den indeholdene tabel, som

Da jeg ikke kan se siden, men kun et skærmdump, og siden ser alt andet end
færdig ud, er det ikke til at se, hvad du præcist vil have.

F.eks. kan jeg ikke forstå, hvorfor de to knapper "Systems" og "Parts" skal
være i hver deres tabelfelt.
Var de i samme felt, skulle problemet jo være løst. Evt. med stylingen:
vertical-align:top;

I det nuværende tilfælde er en styling af "Systems"-feltet en mulig løsning:
height: 30px;
Så skulle feltet gerne justere sig automatisk, hvis indholdet fylder mere
end 30px i højden.

Fra : zerobuttons@gmail.co~

Dato : 10-02-08 08:05

On Feb 10, 2:51 pm, "Philip Nunnegaard" <phi...@fjerndettehitsurf.dk>
wrote:

> [...]
> height: 30px;
> Så skulle feltet gerne justere sig automatisk, hvis indholdet fylder mere

Der er faktisk ikke nogen grund til at knapperne blev puttet i
individuelle felter, så du har ret i at løsningen er at have dem i
samme felt. Den lodrette justering med vertical-align viste sig dog at
være strengt nødvendig, idet de forskellige browsere absolut ikke er
enige om hvad der er den hensigtsmæssige lodrette justering uden
explicit angivelse af hvad der ønskes.

Tak for svaret.

Med venlig hilsen
David List

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-02-08 00:15

> [...]
> være strengt nødvendig, idet de forskellige browsere absolut ikke er
> enige om hvad der er den hensigtsmæssige lodrette justering uden

Ja, jeg formulerede mig lidt tåget. Den lodrette justering skal sættes
uanset.