css/html hjælp søges
Fra : Jakob Larsen

Dato : 09-02-08 07:58

Hejsa herinde

Jeg står i den situation at jeg har fucket hele mit design op, når jeg laver
designet i tables ser det sådan set fint nok ud - Men den skal gerne kunne
tilpasse sig de besøgendes skærm opløsning

F.eks. jeg køre selv med 1280*1024 så skal jeg scrool op og nede frem og
tilbage før jeg kan se hele siden, har så en anden ven som køre med noget
større opløsning han for bare en hvid border rundt omkring baggrunden

Så kan du evt hjælpe ?...må du meget gerne melde dig

Fra : Casper Christiansen

Dato : 09-02-08 09:56

Jakob Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> større opløsning han for bare en hvid border rundt omkring baggrunden
>

> Så kan du evt hjælpe ?...må du meget gerne melde dig
Hvis du vil have en til at lave en css til dig er det nok ikke her du skal
skrive.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Larsen

Dato : 09-02-08 10:01

"Casper Christiansen" <zalle-cs@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil have en til at lave en css til dig er det nok ikke her du skal
> skrive.
Jeg søger ikke en som vil lave det søger bare en som kan hjæpe mig videre da
jeg ikke kan finde hale og hovede i og få det rettet.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-02-08 10:11

"Jakob Larsen" <r00907@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg står i den situation at jeg har fucket hele mit design op, når jeg
> laver designet i tables ser det sådan set fint nok ud - Men den skal gerne
> kunne tilpasse sig de besøgendes skærm opløsning

Uden et link til din side kan det være svært for folk at finde hoved og hale
i, hvad det egentlig er, du har, og hvad du vil have - og ikke mindst
hvordan problemet kan løses helt konkret. Man er nødt til at gætte sig frem
til det meste.

Hvordan har du defineret bredden af tabellen/tabellerne?
I pixels eller i procent?
Defineres alle bredder (undtagen billeder) i procent, skulle det gerne
tilpasse sig en hvilken som helst skærmopløsning.

Fra : Jakob Larsen

Dato : 09-02-08 10:19

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Defineres alle bredder (undtagen billeder) i procent, skulle det gerne
> tilpasse sig en hvilken som helst skærmopløsning.

Siden kan ses her : http://www.chocolatecity.dk/ Men det er defineret i %
men dog ikke på din måde ?

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-02-08 10:48

Jakob Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Nu er det lidt svært at finde %érne på din side, men måske skulle du også
overveje noget som doctype.
Derudover så din omstændige opbygning med forskellige CSS efter skærmstørrelse
ser noget vanvittig ud, bla. fordi der ikke er kontakt til alle de CSS

PerR

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-08 12:57

Jakob Larsen wrote:

> Siden kan ses her : http://www.chocolatecity.dk/

Den er da helt gal med designet på den side. Selv hvis jeg øger min
browserstørrelse til den på min skærm maksimale størrelse (1400×900 px) får
jeg en betragtelig vandret scrollbar, selv om den reelle sidebredde ikke er
mere end 794 px bred.

Siden er håbløst opbygget i tabeller. Læg dit bybillede ind som centreret
baggrundsbillede på body og Lav så din side som centreret div i stedet:

http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp?id=fpx

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-02-08 14:10

Jakob Larsen skrev:

> Siden kan ses her : http://www.chocolatecity.dk/ Men det er defineret i %
> men dog ikke på din måde ?

Jeg synes ikke du er nået længere end at det
godt kan betale sig at starte helt forfra og
lave det rigtigt og på den moderne måde. Du sigter
vel ikke at lave hjemmesider i det 21. århundrede
med kode fra 90'erne?

Hvis kan abstrahere fra det visuelle (grimt/smukt)
kan denne side måske give dig nogle tips til at komme på
rette spor?
http://webdesign101.dk/layout/

Og ikke mindst gøre det noget nemmere for deltagerne her
i gruppen at hjælpe dig over eventuelle snublesten.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Per Rasmussen

Dato : 09-02-08 10:34

> [...]
> større opløsning han for bare en hvid border rundt omkring baggrunden
>

> Så kan du evt hjælpe ?...må du meget gerne melde dig

Brug procent størrelser i stedet for px og em

PerR