Åben nyt vindue ikke et nyt faneblad!
Fra : KJ

Dato : 08-02-08 12:53

Hej med jer allesammen

På min side har jeg links som ser således her ud:

onclick="window.open('linket.php','','toolbar=no, location=no,
directories=no, status=no, menubar=no, scrollbars=yes,
resizable=no, width=300, height=400, left=100, top=100'); return

Det virker jo bare godt og det er ikke det som er problemet. Når
man klikker på linket åbner der sig et nyt vindue i den valgte
størrelse og det er også helt fint. Men når jeg har et link på
den side der kommer frem i vinduet som jeg vil have skal åbne i
et nyt vindue så åbner det i et nyt faneblad og framen har stadig
samme størrelse. jeg bruger _blank men det får et nyt faneblad
til at åbne sig! Jeg vil have linket til at åbne et helt nyt
vindue i fuld "normal" størrelse med scrollbars osv.

Hvodan kan jeg det?

Håber en af jer kan hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-02-08 13:02

Se http://html-faq.dk/1017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Birger

Dato : 08-02-08 13:16

"KJ" <kasper@onlinerigdomme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at åbne sig! Jeg vil have linket til at åbne et helt nyt
> vindue i fuld "normal" størrelse med scrollbars osv.

Du piller ved brugerens foretrukne metode.
Det er - i hvert fald i IE - en indstilling i "Internetindstillinger" der
bestemmer om et link åbnes på ny fane eller i nyt vindue.
Og den kan du heldigvis hverken ændre eller tilsidesætte.

En lidt besynderlig ide, at en ny fane - som jo må være brugerens
foretrukne, hvis hyns indstillinger er sådan - ikke skulle være lige så godt
som et nyt vindue..??

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Casper Christiansen

Dato : 09-02-08 09:58

Birger wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> bestemmer om et link åbnes på ny fane eller i nyt vindue.
> Og den kan du heldigvis hverken ændre eller tilsidesætte.
Den instilling findes også i Firefox, og jeg mener den er i Netscape også, men
der er jeg ikke helt sikker.

> En lidt besynderlig ide, at en ny fane - som jo må være brugerens
> foretrukne, hvis hyns indstillinger er sådan - ikke skulle være lige så godt
> som et nyt vindue..??
Enig. Der er da ingen forskel på siden vist i en fane eller et nyt vindue.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-02-08 12:39

KJ wrote:

> [...]
> den side der kommer frem i vinduet som jeg vil have skal åbne i
> et nyt vindue så åbner det i et nyt faneblad og framen har stadig

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Du har en efter eget udsagn
velfungerende kode, der åbner et link i et nyt vindue. Nu vil du have en
kode, der åbner et link i et nyt vindue - nu bare uden at fjerne diverse
værktøjslinjer.

Jamen, så fjern dog de par stumper kode, som undertrykker browservinduets
normale fulde funktioner. Men husk, at du irriterer dine brugere voldsomt
ved at åbne det ene nye vindue efter det andet. Lad brugerne selv vælge.

En umiddelbar løsning - i mine øjne - ville være at åbne det nye link i det
oprindelige vindue. Det må være noget med document.opener.location - men
prøv at spørge nærmere om syntaxen i clientside-gruppen.

Jeg sætter X-FUT der til, så denne meddelelse bringes begge steder og svar
herpå lander i clientside:

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk