Præsentation side...
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 13-02-08 23:23

Jeg leder efter et script som kan bruges til at lave en
præsentations side. På siden skal være et billed af f.eks. en bil
og under nogle mindre billeder af samme bil. Man skal nu ved at
køre musen hen over de små billeder kunne se dem i det store
vindue ovenover. Der skal også være plads til tekst på siden.
Meningen er så at bruge den som skapelon og derved kunne lave
flere med henvisnings link på en forside.
Jeg har selvfølgelig ledt på nettet men har ikke kunnet finde
noget.
På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-02-08 00:07

Lars Bjarne Christensen skrev:
> [...]
> flere med henvisnings link på en forside.
> Jeg har selvfølgelig ledt på nettet men har ikke kunnet finde

http://webdesign101.dk/galleri/eksempler/galleri_1.php

Denne side skulle kune give dig nogle tips.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-08 07:44

Lars Bjarne Christensen wrote:
> [...]
> køre musen hen over de små billeder kunne se dem i det store
> vindue ovenover. Der skal også være plads til tekst på siden.

Prøv at kigge her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/diastxt.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-02-08 12:51

Erik Ginnerskov skrev:

> Prøv at kigge her:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/diastxt.asp

Erik: Din applikation lider af en lille skønhedsfejl:
I mellemrummet mellem småbillederne vises et standard
billedet i diasruden. Det kan godt virke en smule
forvirrende.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-08 00:32

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Erik: Din applikation lider af en lille skønhedsfejl:

Om det er skønhedsfejl kan vel diskuteres.

> I mellemrummet mellem småbillederne vises et standard
> billedet i diasruden.

Det demonstrerer, at ved onmouseout skiftes tilbage til det oprindelige
billede. Det er lavet såden med fuldt overlæg.

Fjerner man onmouseout-definitionen i alle funktionerne i scriptet, er man
ude over det 'problem'.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-08 01:07

Erik Ginnerskov skrev:

> Fjerner man onmouseout-definitionen i alle
> funktionerne i scriptet, er man ude over det
> 'problem'.

Det er vel også på tide at lave en version af
samme funktion uden tabeller?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-08 01:11

Allan Vebel wrote:

> Det er vel også på tide at lave en version af
> samme funktion uden tabeller?

Nu får vi se, hvornår jeg får tid til at lege med det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-08 01:17

Erik Ginnerskov skrev:

> Nu får vi se, hvornår jeg får tid til at lege med det.

Jamen, hvad fanden laver du om natten?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-02-08 15:31

Allan Vebel wrote:

> Jamen, hvad fanden laver du om natten?

Det hænder, at jeg lægger mig til at sove.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-02-08 18:50

Lars Bjarne Christensen <lbc@fiberpost.dk> skrev :

>Jeg leder efter et script som kan bruges til at lave en
>præsentations side. På siden skal være et billed af f.eks. en bil
>og under nogle mindre billeder af samme bil.

http://ellentoft.1go.dk/galleri/index2.php er mit foreslag (og så
bare et billede i stedet for tekst ved start).
--
Kerim

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 14-02-08 22:35

Lars Bjarne Christensen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> flere med henvisnings link på en forside.
> Jeg har selvfølgelig ledt på nettet men har ikke kunnet finde

Tak for Jeres interesse for mit problem. I har været meget
hjælpsomme, idet jeg nu har løsningen. Et enkelt spørgsmål melder
sig. Hvis jeg f.eks. laver en tabel med link til 20 brugte biler.
Hver bil har en kort teks og et billed til højre med link til en
side med et stort billed og 4 billeder under, som skifter når man
kører musen over, skal jeg så lave et side til hver enkelt af de 20
biler?

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-08 01:23

Lars Bjarne Christensen skrev:

> skal jeg så lave et side til hver enkelt af de 20
> biler?

Ja, naturligvis.

--
Allan Vebel