Mangler hjælp til at finde rette CPU (måsk~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-02-08 17:45

Sidder pt. med et MB: MSI MS-7222
CPU : Celeron D 90nm Prescott FSB533, L2 Cache 256KB

Sagen er at den performer ad HT.
Har så fundet denne side:
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodcpusupport&prod_no=233&maincat_no=1
hvor der er listet en bunke CPU'er som skulle
kunne afløse den nuværende.
Når jeg så kigger på EDB-Priser.dk, så er der
jo et hav at vælge imellem.
Spørgsmålet er så:
Hvad passer til, og hvad skal man vælge når man
gerne vil have mest mulig "value for money".
Og hvor meget vil den sparke røv i forhold
til nuværende konfig.??

Supplerende kan oplyses at der er :
2 Gb DDR2-SDRAM PC2 4300 (2x1 Gb)
RADEON 9700 Pro Grafikkort 128 Mb
Chipset: Via P4M800 Pro

Andersen [ 3650 ]
Mandag morgen burde starte tirsdag kl. 11:00

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-02-08 17:56

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
> Hvad passer til, og hvad skal man vælge når man
> gerne vil have mest mulig "value for money".
> Og hvor meget vil den sparke røv i forhold
> til nuværende konfig.??

Har fået denne på nethinden:

Men jeg vil altså kunne mærke forskel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 09:11

Andersen [3650] wrote:

> Men jeg vil altså kunne mærke forskel

Hvad bruger du maskinen til?

Jesper Poulsen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-02-08 14:06

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger du maskinen til?

Lige nu bruger jeg den meget til at ripe mine LP'er
og efterfølgende efterbehandle og opdele RIP'et.
Ville være nice hvis den var stærk nok til noget
video redigering, nu hvor det analoge cam er
udskiftet med et DV. Der er jo også edit af digitale
billeder. Alm office brug og noget spil når tiden
tillader.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 14:51

Andersen [3650] wrote:

> Ville være nice hvis den var stærk nok til noget

Skift den ud til noget nyt og moderne. Din gamle maskine bliver aldrig
rigtig god til de opgaver og er ganske dyr på elregningen.

Jesper Poulsen