DDR eller DDR2
Fra : ___P.Sir

Dato : 13-02-08 17:00

Jeg har et ASUS p4p800 deluxe bundkort. Iflg. specifikationerne skal det
bruge DDR ram. Vel fordi DDR2 ikke har på markedet, da kortet kom frem. Mit
spørgsmål er således: Kan jeg bruge DDR2 i dette kort? ...(hvis det skulle
være nogen fordel overhovedet.., men for at få hurtigtste/bedste
opgradering.)
Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-02-08 17:11

___P.Sir wrote:

> spørgsmål er således: Kan jeg bruge DDR2 i dette kort? ...(hvis det skulle

DDR og DDR2 er ikke ens.

Jesper Poulsen

Fra : jama

Dato : 13-02-08 18:12

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit spørgsmål er således: Kan jeg bruge DDR2 i dette kort? ...(hvis det
> skulle være nogen fordel overhovedet.., men for at få hurtigtste/bedste

Det vil Jeg sige Bestemt Nej til, det er to forskellige Ram sæt med hver
Deres MHz.hastighed. Jeg vil dog ikke lægge Hånden på Biblen? Men næsten.
Mvh.Jama

Fra : jørgen

Dato : 13-02-08 18:36

___P.Sir wrote:
> Jeg har et ASUS p4p800 deluxe bundkort. Iflg. specifikationerne skal det
> bruge DDR ram. Vel fordi DDR2 ikke har på markedet, da kortet kom frem. Mit
> spørgsmål er således: Kan jeg bruge DDR2 i dette kort?

De ville ellers være lækkert, hvis man kunne. Men desværre, de er ikke
kompatible med hinanden. Antallet af ben er heller ikke ens.

Fra : klaus_f

Dato : 14-02-08 10:59

On Wed, 13 Feb 2008 17:00:18 +0100, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>spørgsmål er således: Kan jeg bruge DDR2 i dette kort? ...(hvis det skulle
>være nogen fordel overhovedet.., men for at få hurtigtste/bedste

Og det lille hak der er i bunden sidder ikke ens på DDR og DDR2

/klaus