CPU-brug i Vista
Fra : Mort1s1

Dato : 09-02-08 17:04

Er det normalt, at der er et CPU-brug på pc'en på 50 - 60% selv om den ikke
"laver andet" end viser CPU-bruget i forbindelse med joblisten (Grafen
ligner et "bjerglandskab" som fylder den midterste trediedel af vinduet ,
Hvis jeg åbner f.eks. Word, stiger forbruget til ca. 65% for en kort
periode, og falder så til ro på 50 - 60% igen, men - hvis jeg starter Win IE
7, bliver CPU-forbruget med det samme 100% og holder sig derefter på et højt
niveau.
Der bruges 990 MB hukommelse (af 2 GB) .
Bruger Vista Premium - min CPU er en Intel Core 2
Er den nogen, som kan fortælle om det er normalt og - hvis ikke - hvad gør
jeg så. -
Årsagen til mit spørgsmål er, at min PC pludselig har fået meget lange
reaktionstider. Jeg har naturligvis testet for virus og spyware.

Mort1s1

Fra : dw

Dato : 09-02-08 17:29

Mort1s1 skrev:
> [...]
> Årsagen til mit spørgsmål er, at min PC pludselig har fået meget lange
> reaktionstider. Jeg har naturligvis testet for virus og spyware.

Det lyder som et højt forbrug
du kan i tabben "processor" se hvad det er som bruger cpu og hvor meget.

Fra : JayPizz

Dato : 09-02-08 19:20

> Det lyder som et højt forbrug
> du kan i tabben "processor" se hvad det er som bruger cpu og hvor meget.

Helt enig.

Det lyder lidt som når min Vista begynder at køre Windows Update eller
index af filerne på computeren, så går den også bare i knæ.

Fra : Sen

Dato : 09-02-08 19:24

"Mort1s1" <wema@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Årsagen til mit spørgsmål er, at min PC pludselig har fået meget lange
> reaktionstider. Jeg har naturligvis testet for virus og spyware.

En high performens PC med Vista eller XPproff allokerer i almindelighed
omkring 1GB ram. Jeg har klippet et stykke tekst ud til dig, som
stammer fra en større engelsk sproget artikel. Af den vil du læse, at din
maskine allokerer lige så meget ram, som dit vidiocard har ram. Hertil
kommer så alt det andet, der bliver allokeret.

The PCI memory addresses starting down from 4 GB are used for things
like the BIOS, IO cards, networking, PCI hubs, bus bridges, PCI-Express,
and video/graphics cards. The BIOS takes up about 512 KB starting from
the very top address. Then each of the other items mentioned are allocated
address ranges below the BIOS range. The largest block of addresses is
allocated for today's high performance graphics cards which need addresses
for at least the amount of memory on the graphics card. The net result is
that a high performance x86-based computer may allocate 512 MB to more
than 1 GB for the PCI memory address range before any RAM (physical
user memory) addresses are allocated.

Jeg bruger også Vista Premium og Intel Dual Core.
Og min maskine tøver også ind i mellem. Jeg bruger kun 42% af
memmory. Det må jo så skyldes, at mit grafikkort kun har 128MB.

Så der er nok ikke noget i vejen med din maskine!
--vh
sen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-02-08 20:25

"Sen" wrote

> [...]
> memmory. Det må jo så skyldes, at mit grafikkort kun har 128MB.
>
> Så der er nok ikke noget i vejen med din maskine!

Der er nok ikke noget fysisk i vejen med maskinen, men CPU'en skal ikke
ligge på 50% og slet ikke på 100% med IE åben

Det kan være
- indeksering
- Google Desktop Search
- måske noget tredie

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-08 22:40

Sen wrote:

> The PCI memory addresses starting down from 4 GB are used for things

Det har ingen indflydelse på de 2 GiB der er i maskinen.

> Så der er nok ikke noget i vejen med din maskine!

CPU-forbruget og RAM-forbruget er ikke det samme. Et OS skal ikke bruge
60% af CPU'en til ingenting...

Jesper Poulsen

Fra : Leif

Dato : 10-02-08 10:01

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Det har ingen indflydelse på de 2 GiB der er i maskinen.

> CPU-forbruget og RAM-forbruget er ikke det samme. Et OS skal ikke bruge
> [...]

Mens jeg skriver dette her, bevæger min CPU viser sig mellem
0 og 20% vist på det spedometer der er med som gadget på
sidepanelet - under pause går den på 1%. (Ram 29%)
Samtidig vises uret samt et binær ur - begge gadgets.
Steg loige til knap 40% daq jeg synkroniserede alle mine NG.
(HP a6233 Q6600 3GB). Ellers kun med Win Mail åbnet.
Mvh, Leif

Fra : Mort1s1

Dato : 12-02-08 19:29

> [...]
> Årsagen til mit spørgsmål er, at min PC pludselig har fået meget lange
> reaktionstider. Jeg har naturligvis testet for virus og spyware.

Jeg har på skift afbrudt, næsten samtilge precesser, et jävle arbejde, da
man skal genstarte hver gang, men ved "Terminalservice" (Microsoft) var der
bonus, nu bruger maskinen typisk fra 0 til 7% CPU kraf, men - den er stadig
10 til 15 sekunder om ar åbne dialogboksen, når jeg trykker på stjernen -
Favoritter, det synes jer er lidt længe, men - tak for ideer og gode råd
indtil nu, jeg modtager gerne flere omkring den langsomme opstart af
"Favoritter"
og i øvrigt - nogen som ved hvad Terminalservice bruges til?

Mort1s1