Min nye ALDI Medion PC
Fra : Wizzy

Dato : 08-02-08 23:34

Jeg må indrømme, at jeg faldt for fristelsen og købte en MEDION AKOYA
MD 8830 til 4.800 kr. Prisen synes umiddelbart ikke høj taget i
betragtning, at der medfølger en del software, dog er antivirus kun
til brug i 90 dage, og MS Office 2007 er en 60 dages trial, ganske
tarveligt.

Det væsenligste nye ved MD 8830 er Vista, Duo Processor, 3 GB RAM, 500
GB HD, GeForce 8600 GS grafikkort og DVB-T tuner.

Efter opstart og et nærmere check har jeg følgende kommentarer:

1. Både PS2 tastatur og mus er noget billigt skrammel.

2. Ganske vist er der 3 GB RAM, men alligevel flaskehals for Windows
Experience Index, som er bestemt af RAM (4.5), hvor de andre index
ligger fint over 5.
Begge DMM sokler er optaget af 1 + 2 MB klodser uden mulighed for
udvidelse :(

3. Der er plads til extra CDROM-drev, men ikke en extra harddisk.

4. Kabinetter er gammeldags, faktisk det samme som for 3 år siden på
nær mulighed for ekstern SATA-enhed.

5. Mulighed for et enkelt PCI-kort udvidelse.

6. Det nævnte "omfattende tilbehør" er en fjernbetjening, - som for 3
år siden.

Konklusion:
Alt i alt kører maskinen udmærket og støjer mindre end min sidste, men
meget mere kan jeg ikke finde på a sige.
For første gang er jeg skuffet over en Medion maskine og måske leverer
jeg den tilbage, - især fordi man ikke kan udvide med mere RAM.

PS. Min forrige Medion PC købte jeg for 3 år siden, som jeg har
opgraderet fra 1 til 3 MB RAM og andet lyd- og grafikkort, - og jeg
har være ganske tilfreds med den.

Hilsen Wizzy.

Fra : Ole C

Dato : 09-02-08 01:34

Wizzy skrev blandt andet:

> [...]
> betragtning, at der medfølger en del software, dog er antivirus kun
> til brug i 90 dage, og MS Office 2007 er en 60 dages trial, ganske

Ligesom stort set alle andre nye maskiner.

> [...]
>
> Efter opstart og et nærmere check har jeg følgende kommentarer:
>
> 1. Både PS2 tastatur og mus er noget billigt skrammel.

Ærgerligt, men heller ikke det er anderledes end mange andre nye
maskine - og overkommeligt at udskifte.

> 2. Ganske vist er der 3 GB RAM, men alligevel flaskehals for Windows
> Experience Index, som er bestemt af RAM (4.5), hvor de andre index
> ligger fint over 5.

Ja, man får hvad man hvad betaler for - men på en Medion får man nu
temmelig meget....

> Begge DMM sokler er optaget af 1 + 2 MB klodser uden mulighed for
> udvidelse :(

Nu er det jo ikke et krav, at du skal lade de "gamle" klodser blive
siddende ved en opgradering, men spørgsmålet er om du overhovedet vil få
noget ud af at proppe mere RAM i - idet jeg henviser til de mange
usenet-diskussioner om motherboards og chipsets manglende udnyttelse af
RAM over 3 GB.

> 3. Der er plads til extra CDROM-drev, men ikke en extra harddisk.

Det er dog et problem der kan løses.

> [...]
> For første gang er jeg skuffet over en Medion maskine og måske leverer
> jeg den tilbage, - især fordi man ikke kan udvide med mere RAM.

Det sidste punkt mener jeg jo er noget vrøvl - se ovenfor.

> PS. Min forrige Medion PC købte jeg for 3 år siden, som jeg har
> opgraderet fra 1 til 3 MB RAM og andet lyd- og grafikkort, - og jeg
> har være ganske tilfreds med den.

Og den aktuelle maskine vel bare i samme udstyrs- og prisklasse som den
du har i forvejen, dog bragt mere up to date på en hel del væsentlige
punkter - og så vidt jeg kan se et rigtigt fornuftigt køb til prisen.
Hvis du havde sat næsen op efter en større opgradering, skal du nok
kigge nræmere på de betydeligt mere avancerede maskiner, som Medion med
mellemrum sender på markedet. Naturligvis til en ganske anden pris - men
stadig konkurrencedygtige.

--
vh
Ole C

Fra : jama

Dato : 09-02-08 01:59

"Wizzy" <hr@wizzy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS. Min forrige Medion PC købte jeg for 3 år siden, som jeg har
> opgraderet fra 1 til 3 MB RAM og andet lyd- og grafikkort, - og jeg

Mht rammene, så er det vist ligemeget, da du ikke får noget ud af og smide
mere i. Mener grænsen er 3GB
MvhJama

Fra : Glenn

Dato : 10-02-08 01:54

> Mht rammene, så er det vist ligemeget, da du ikke får noget ud af og smide
> mere i. Mener grænsen er 3GB
> MvhJama

Er det ikke kun hvis man køre XP??

Glenn

Fra : dw

Dato : 10-02-08 02:20

Glenn skrev:

> Er det ikke kun hvis man køre XP??
>
> Glenn

grænsen er 4 GB for 32 bits systemer.

Fra : jama

Dato : 10-02-08 11:09

"Glenn" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun hvis man køre XP??
>
> Glenn

32-bit versioner af Vista kan maksimalt udnytte 3,12 GB
RAM, i visse tilfælde endda væsentligt mindre !!!
Dette har jeg taget fra tråden i bærbar (4 gb
ram i Zepto 6615WD) og den tråd er lang og sej!!! Kig selv på den, da den er
læreri
Jeg er ikke expert, det er hvad andre siger.
MvhJama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:16

jama kom med følgende:
> [...]
> læreri
> Jeg er ikke expert, det er hvad andre siger.

Nej, det fremgår ret tydeligt.

--
Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
Afgift på tobak, dækker kun 1/3del af den udgift rygning påfører

Fra : jama

Dato : 10-02-08 11:37

"Ludvig Nielsen" <lunielsen @yahoo.com> skrev i en meddelelse
> jama kom med følgende:

> Nej, det fremgår ret tydeligt.

Se nu er du der igen, du er fandme utålig
nej gu om jeg gider kommentere dig mere

Fra : Nicolai

Dato : 13-02-08 14:40

jama wrote:

> Se nu er du der igen, du er fandme utålig
> nej gu om jeg gider kommentere dig mere

Men du gjorde det alligevel?

Fra : jama

Dato : 14-02-08 21:02

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i en meddelelse

> Men du gjorde det alligevel?

Desværre, JA
jama

Fra : JayPizz

Dato : 09-02-08 02:31

> [...]
> ligger fint over 5.
> Begge DMM sokler er optaget af 1 + 2 MB klodser uden mulighed for

Det undrer mig ikke at rammene er dårlige i sådan en maskine. Dem som
laver og sælger sådanne maskiner ved at de ting der sælger er megahertz
og gigabytes, selvom os der normalt selv samler ved at der er kæmpe
forskel på hvordan 3GB billige noname ram performer i forhold til
eksempelvis 3GB Corsair ram, så de kan med fordel smide billigt hardware
i da de produktegenskaber som dyrere hardware har ikke er nødvendige for
at få maskinen til at se lækker ud i markedsføringen.
I dette tilfælde kan man se at Medion har smidt 3GB ram i da størrelsen
på ram er et godt salgsargument, og så har de droppet det det jeg ville
foretrække nemli 2GB Dual Channel ram, da Hr. og Fru Danmark bedre kan
forhold sig til 3GB end 2 GB Dual Channel.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-02-08 02:40

JayPizz formulerede spørgsmålet:

> [...]
> foretrække nemli 2GB Dual Channel ram, da Hr. og Fru Danmark bedre kan
> forhold sig til 3GB end 2 GB Dual Channel.

Helt korrekt, med Medion får man det man betaler for og ikke en disse
mere, men mange er nemme at forblænde med "lamper og knapper", ellers
ville Medion ikke være så store som de er.

--
mvh.

Fra : jama

Dato : 09-02-08 10:24

> [...]
> mere, men mange er nemme at forblænde med "lamper og knapper", ellers
> ville Medion ikke være så store som de er.

Så, så venner, så klapper Vi lige hesten. Om det er no name eller Kingston
Ram, kan der ikke være så stor forskel, at de ikke kan køre, ved godt at
billige Ram ikke har hel den samme performence, som Mærke Ram, men at De
ikke skulle ku trække en PC er lige langt nok ude? Den tror jeg ikke helt
på, iøvrigt er Aldis PCer ikke kendt for stil, men de får Hardwaren fra
samme steder, som andre Firmaer. Og til den pris er det en god PC, Aldis
PCer er der ikke noget ivejen med, de tider er forbi, da Aldi var
ensbetydene med Lorte PCer!! Helt sikker ellers kig i De forskellige
News.Grupper, der bliver både deres stationære og bærbare Rost og hvor får
Du 3 års support ingen steder uden, at betale en tuse eller mere extra, så
så rolig
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-02-08 10:31

jama formulerede spørgsmålet:

> Så, så venner, så klapper Vi lige hesten.

Medion er sikkert ok, hvis man ikke har brug for andet, men man får det
man betaler for, træerne gror som bekendt ikke ind i himlen.

Jeg personligt ville ikke eje en Medion, men sådan er vi jo så
forskellige.

--
Rygere er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
NEJ, de bidrager IKKE med mere end de koster samfundet, tværtimod.

Fra : jama

Dato : 09-02-08 11:52

> [...]
> Rygere er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
> NEJ, de bidrager IKKE med mere end de koster samfundet, tværtimod.

Hel enig, men at de 3GB Ram(no name) skulle være så dårlig, at de ikke kan
trække PCen tror jeg ikke på, så meget Raketfart får Du ikke med mærkevare.
OK manden har jo før haft Aldi PC, så han viste hvad han fik og endu engang,
Aldis PCer er ikke så dårlige enda. Man får ikke en RollsRoyce PC(udsenet)
for små 4-5000 kr.Og så er det ikke udsenet det kommer an på, men hvad der
er inden i.
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-02-08 12:01

> [...]
> trække PCen tror jeg ikke på, så meget Raketfart får Du ikke med mærkevare.

Jeg har slet ikke udtalt mig om rammen, jeg taler om hele maskinen.

Fra : jama

Dato : 09-02-08 12:09

> [...]
> http://tinyurl.com/2kk8j6 (tabel 2 / side 13) er interessant.

maskinen.Jeg har slet ikke udtalt mig om rammen, jeg taler om hele
Det gør jeg også, men det var dette emne,der startede tråden.
jama
her svare jeg på det du skriver om.
jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-02-08 12:26

jama:

> Aldis PCer er ikke så dårlige enda. Man får ikke en RollsRoyce PC(udsenet)
> for små 4-5000 kr.Og så er det ikke udsenet det kommer an på, men hvad der
> er inden i.

Og det er det indeni jeg ikke bryder mig om.

Men lad os lægge låg på snakken, vi er ret OT.

Fra : jama

Dato : 10-02-08 11:34

"Ludvig Nielsen" <lunielsen @yahoo.com> skrev i en meddelelse
> jama formulerede spørgsmålet:

> Jeg har slet ikke udtalt mig om rammen, jeg taler om hele maskinen.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Hvorfor kommentere du så mine indlæg?
Da Jeg jo startede mit indlæg i tråden med "Mht rammene, så er det vist
ligemeget, da du ikke får noget ud af og smide
mere i. Mener grænsen er 3GB
MvhJama

Og så gik du igang med, at svine det, der sidder i Medions PCe og JEG
siger, om det er NoName Hardware eller ej, så er PCen ikke noget Lort, som
du konstant hævder. Og da du skriver i minne indlæg ja så må Rammene komme
med, hvergang. Da det VAR Rammene jeg startede mit indlæg med. Er det nu
forstået?
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Ellers er du fandme både Blind og ?
jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:36

Efter mange tanker skrev jama:

> <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
> Hvorfor kommentere du så mine indlæg?
....snip

Fordi du skrev det til mig, ikke alene har du ikke styr på citatteknik,
men din svarteknik er også skæv, sig mig, hvad kan du finde ud.

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 11:49

Ludvig Nielsen wrote:
> Fordi du skrev det til mig, ikke alene har du ikke styr på
> citatteknik, men din svarteknik er også skæv, sig mig, hvad kan du
> finde ud.

Så længe du ikke selv kan finde ud af hvor lang et signatur må være, så
burde du nu bare lukke snotten vedr. citatteknik.

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 12:01

Hauge skrev den 10-02-2008:

> Så længe du ikke selv kan finde ud af hvor lang et signatur må være, så burde
> du nu bare lukke snotten vedr. citatteknik.

Min signatur er som den skal være, var der ellers noget lille ven?

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 12:07

Ludvig Nielsen wrote:
> Min signatur er som den skal være, var der ellers noget lille ven?

Sikkert som *du* mener den skal være, men sæt dig ind i tingene, så lærer du
det nok en dag.
Lille ven, er du homo?

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 12:21

Hauge skrev:

> Sikkert som *du* mener den skal være,

Den er helt som den skal være.

> er du homo?

Flot, du er bare så dygtig, hvem lærer dig den slags, lille ven?

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 10-02-08 12:34

Ludvig Nielsen wrote:

> Den er helt som den skal være.

Det havde klædt dig om du havde checket det nærmere. Jeg troede du var
kvikkere end som så.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 12:50

Erik Olsen DK forklarede:

> Det havde klædt dig om du havde checket det nærmere. Jeg troede du var
> kvikkere end som så.

Det er jo så det jeg har gjort, og rettet, var der mere lille ven.

--
Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
Afgiften, dækker kun ¼del af den udgiften der påfører sundhedsvæsnet.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 10-02-08 12:57

Ludvig Nielsen wrote:

> Det er jo så det jeg har gjort, og rettet, var der mere lille ven.

Det var sørme godt at du kunne bruge mine gode råd, og kunne finde ud af
at rette din fejlbehæftede signatur, gamle jas.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 12:59

Erik Olsen DK tastede følgende:

> Det var sørme godt at du kunne bruge mine gode råd, og kunne finde ud af at
> rette din fejlbehæftede signatur, gamle jas.

Altid åben for fornuftige forslag.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 10-02-08 12:16

Ludvig Nielsen wrote:

> Min signatur er som den skal være, var der ellers noget lille ven?

Signaturadskilleren i første linje mangler et mellemrum.

Den tredje linje i signaturen indeholder 80 karakterer. Den må højst
indeholde 72 karakterer.

FUT dk.admin.netikette

Fra : jama

Dato : 10-02-08 21:35

> [...]
> Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
> Afgift på tobak, dækker kun 1/3del af den udgift rygning påfører

Lad mig nu sige dig en ting, jeg er ligeved, at kalde dig en Tum**. For det
er du, dette er en news gruppe, hvor Vi hjælper Folk, der har problemmer med
Deres PC, og ikke et undervisnings forum for folk, der vil lære citatteknik
for viderkommende, du er simpelthen en kvæulant. Hvergang du kommer til
kort, ja siger du bare det handler det ikke om, og du citere forkert.- Du
kan rende mig et vist sted.
jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 21:47

jama kom med følgende:

> Lad mig nu sige dig en ting, jeg er ligeved, at kalde dig en Tum**. For det
> er du,

Det må være dig selv du beskriver, da du jo tilsyneladende har
temmeligt svært ved at læse og forstå det du har læst.

> [...]
> ja siger du bare det handler det ikke om, og du citere forkert.- Du kan rende

Man bør følge de regler der er, men du mener måske du er hævet over den
slags "bagateller"

Lille ven, du kan starte med at prøve at forstå det du læser, så er du
et godt stykke på vej.

Og til kort kommer man aldrig over for dig, du evner ikke at stille en
tom kasse op af en væg.

Jeg fik aldrig svar på, hvorfor bruger du et ostenavn som nick?

--
Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
Afgiften dækker kun ½ af udgiften, der påføres sundhedsvæsenet.

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 21:56

Ludvig Nielsen wrote:
> Jeg fik aldrig svar på, hvorfor bruger du et ostenavn som nick?

Han svarer sikkert på lige så meget som dig, der er jo en del spørgsmål i
denne tråd, som du er gledet lige så hurtigt hen over.

Hvorfor kalder du dig "Ludvig"? Er det fordi du er over 80 år gammel?

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 21:59

Hauge forklarede:

> Han svarer sikkert på lige så meget som dig, der er jo en del spørgsmål i
> denne tråd, som du er gledet lige så hurtigt hen over.

Ostemanden Jama, er bare et sludrechartol som læser men ikke forstår.

> Hvorfor kalder du dig "Ludvig"? Er det fordi du er over 80 år gammel?

Hauge, du er BARE så klog, må jeg godt få dit billede med autograf.

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 22:32

Ludvig Nielsen wrote:
> Ostemanden Jama, er bare et sludrechartol som læser men ikke forstår.

Nå kender du ham fra Lystrupvej?

> Hauge, du er BARE så klog, må jeg godt få dit billede med autograf.

Næeh, du er nu lidt for dum til at kunne have glæde af det.

/Hauge

Fra : jama

Dato : 10-02-08 23:32

> [...]
> Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
> Afgiften dækker kun ½ af udgiften, der påføres sundhedsvæsenet.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg fik aldrig svar på, hvorfor bruger du et ostenavn som nick?

Hvad kommer det mig ved, det er ikke fra mig, er du helt ude i Hampen eller
røget for meget?
jama

"

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 23:34

jama kom med følgende:
> [...]
> Jeg fik aldrig svar på, hvorfor bruger du et ostenavn som nick?
>
> Hvad kommer det mig ved, det er ikke fra mig, er du helt ude i Hampen eller

Nu rabler det da totalt for dig, du trænger til at sove.

Fra : jama

Dato : 11-02-08 11:19

> [...]
> Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
> Afgiften dækker kun ½ af udgiften, der påføres sundhedsvæsenet.

Helt sikkert
jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 21:53

jama formulerede søndag:
> Hvergang du kommer til kort,
> ja siger du bare det handler det ikke om

Lige for at få det på det rene.

<citat>
--Her er det jeg skrev
> [...]

>disse mere, men mange er nemme at forblænde med "lamper og knapper"
>, ellers ville Medion ikke være så store som de er.

--Her er Jama's svar
[...]
</citat>

Som du kan se, skriver jeg INTET om ram, men i dit svar til mig ævler
du løs om ram, måske du burde følge mit råd, konsentrer dig om at
forstå det du læser.

Fra : Rado

Dato : 09-02-08 13:37

On Sat, 09 Feb 2008 10:30:41 +0100, Ludvig Nielsen <lunielsen
@yahoo.com> wrote:

>Jeg personligt ville ikke eje en Medion, men sådan er vi jo så
>forskellige.

Næh, selvbyg er sagen, så får man lige have man vil have - f.ex. plads
til 5 diske, mange indstikskort osv. Og så er man heller ikke nødt til
at sende hele maskinen ind til reparation hvis noget går i stykker.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 05:00

Rado kom med denne ide:

> Næh, selvbyg er sagen, så får man lige have man vil have - f.ex. plads
> til 5 diske, mange indstikskort osv. Og så er man heller ikke nødt til
> at sende hele maskinen ind til reparation hvis noget går i stykker.

Nemlig.

Fra : JayPizz

Dato : 09-02-08 18:51

> [...]
> Du 3 års support ingen steder uden, at betale en tuse eller mere extra, så

Jeg har absolut heller ikke skrevet noget som helst om at billige noname
ram ikke kan køre i maskinen, men derimod at der er forskel på hvordan
billige ram performer i forhold til mærkevare ram.

Du har sikkert ret i at de får hardwaren fra samme sted som så mange
andre, men generelt set er alle sådan nogle masseproducerede PC'ere
(lige forudeden Alienware) noget lort set fra mit synspunkt idet jeg kan
samle det der er bedre til samme pris :)

Desuden er denne PC vi taler om fuldstændig tåbelig i forbindelse med de
ram. Som nævnt før burde det have været 2 GB Dual Channel ram istedet
for 3 GB, og så er det lidt groft at de skriver det er 667Mhz ram der
sidder i, når CPU'en kører 800Mhz FSB.

Fra : Ole C

Dato : 09-02-08 21:41

JayPizz skrev blandt andet:

> .......idet jeg
> kan samle det der er bedre til samme pris :)

Og det er den påstand der kommer med jævne mellemrum uden at det endnu
er blevet dokumenteret....

--
vh
Ole C

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 05:11

JayPizz forklarede den 09-02-2008:

> Jeg har absolut heller ikke skrevet noget som helst om at billige noname ram
> ikke kan køre i maskinen

Nej det gjorde du ikke.

> men derimod at der er forskel på hvordan billige
> ram performer i forhold til mærkevare ram.

Helt rigtigt.

Altid en god ting at "skære det ud i pap" Jama er en af dem der ikke
helt fanger tingene første gang.

> [...]
> Alienware) noget lort set fra mit synspunkt idet jeg kan samle det der er

Enig.

> [...]
> så er det lidt groft at de skriver det er 667Mhz ram der sidder i, når CPU'en

Det får du ALDRIG Medion-Præsterne til at indse, men du har ret.

Fra : jama

Dato : 10-02-08 10:58

> [...]
>
> Helt rigtigt.
>

> Altid en god ting at "skære det ud i pap" Jama er en af dem der ikke helt

Altid godt, at få tingene to gange eller flere gange, og endnu en gang. No
name Ram og særligt, hvis der er 3GB, har ikke problemmer med, at køre
Vista. Og Vista køre ikke bedre eller hurtigere fordig De hedder Kingston
Ram.
jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:09

jama udtrykte præcist:

> [...]
> Og Vista køre ikke bedre eller hurtigere fordig De hedder Kingston Ram.

Nu har du efterhånden fået det forklaret en del gange, men du har
stadig ikke fattet det, men jeg er ikke overrasket.

Fra : Ole C

Dato : 09-02-08 12:52

Ludvig Nielsen skrev blandt andet:

> Helt korrekt, med Medion får man det man betaler for og ikke en disse
> mere, men mange er nemme at forblænde med "lamper og knapper", ellers
> ville Medion ikke være så store som de er.

Åh, jeg er ked af at jeg gav dig lejlighed til at ride din kæphest.
Du mangler jo stadig at vise, at du kan samle en maskine med nøjagtig
samme komponenter som Medion til samme pris - og gerne uden de lamper og
knapper, som vist mere findes i din fantasi end på den omtalte
maskine.....

--
vh
Ole C

Fra : jama

Dato : 09-02-08 13:25

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme komponenter som Medion til samme pris - og gerne uden de lamper og
> knapper, som vist mere findes i din fantasi end på den omtalte

Det er fordig manden er fjendsk overfor Aldi, jeg ville også gerne se ham
samle en PC, der betydelig bedre og billigere end Aldis. Alt i alt, til de
små penge en udemærket PC. Kan man ikke med Aldi/Medion så skal man bare
holde sig fra dem, længere er den ikke. Igen min personlig mening. Og ha
forsat en god dag.
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 05:04

Følgende er skrevet af jama:
> "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fordig manden er fjendsk overfor Aldi,

LOL, nej du, jeg handler skam i Aldi, hvis de har et godt tilbud, bare
ikke elektronik, det er lidt som at købe sko ved en pølsevogn.

> jeg ville også gerne se ham
> samle en PC, der betydelig bedre og billigere end Aldis.

Nu er der ikke noget der hedder bedre og billigere, men du kan bygge
bedre til samme pris.

> Alt i alt, til de
> små penge en udemærket PC. Kan man ikke med Aldi/Medion så skal man bare
> holde sig fra dem, længere er den ikke. Igen min personlig mening. Og ha
> forsat en god dag.

Medion er en lowbudget maskine, derfor den lave pris, processor/GFXkort
er to af de svage punkter, at de så bruger bulk ram og psu er ikke
noget der hæver kvaliteten.

BTW.
Hvorfor har du taget samme nick som et ostefirma i Aarhus.

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 10:35

Ludvig Nielsen wrote:
> LOL, nej du, jeg handler skam i Aldi, hvis de har et godt tilbud, bare
> ikke elektronik, det er lidt som at købe sko ved en pølsevogn.

Hvad er Metro så for dig? De sælger også Medion computere...
Men det er måske bare det at butikken hedder Aldi eller lign, at Medion er
noget lort?

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 10:56

Hauge:

> Hvad er Metro så for dig?

Metro!? aner ikke hvad det er.

> De sælger også Medion computere...
> Men det er måske bare det at butikken hedder Aldi eller lign, at Medion er
> noget lort?

Jeg køber IKKE Medion, uanset hvor de måtte sælge det skrammel.

--
Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
Afgift på tobak, bidrager IKKE med mere end det koster samfundet.

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 10:59

Ludvig Nielsen wrote:
> Metro!? aner ikke hvad det er.

Man kan vel ikke forvente at du gjorde..

> Jeg køber IKKE Medion, uanset hvor de måtte sælge det skrammel.

Nej, du virker også som en der har argumentationerne i orden.. Så jeg synes
det er godt at du ikke gør det.

Er du forøvrigt sælger i en af de andre bikse, siden du helt uden seriøs
argumentation kan bortkaste Medion, uden alligevel at kunne finde et
alternativ der er bedre til samme pris?

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:06

Hauge tastede følgende:

> Man kan vel ikke forvente at du gjorde..

Nej, vi kan jo ikke alle bo hvor der er en "Metro"

> [...]
>
> Er du forøvrigt sælger i en af de andre bikse, siden du helt uden seriøs
> argumentation kan bortkaste Medion, uden alligevel at kunne finde et

Er du sælger af Medion?

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 11:11

Ludvig Nielsen wrote:
> Er du sælger af Medion?

Nope. Men igen svarede du ikke på et simpelt spørgsmål. Men du er jo bare en
af de der faktaresistente tåber, der bare kalder ting for lort, uden grund.

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:16

Følgende er skrevet af Hauge:

> Nope. Men igen svarede du ikke på et simpelt spørgsmål. Men du er jo bare en
> af de der faktaresistente tåber, der bare kalder ting for lort, uden grund.

Mon ikke du skal finde tåben i dit eget spejl - jeg tror det.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 10:59

I Tyskland er Medion på et meget højt 'anderkendelsesniveau'.
Det er bare i danmark det betegnes som et 'lavend' mærke
fordi Aldi står for salget.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:07

Eque har bragt dette til verden:
> I Tyskland er Medion på et meget højt 'anderkendelsesniveau'.

Og!?

> Det er bare i danmark det betegnes som et 'lavend' mærke
> fordi Aldi står for salget.

Nej, det er IKKE salgsstedet, det er det der er inde i maskinerne, der
gør dem til discount.

Fra : Autocadster

Dato : 10-02-08 11:34

Ludvig Nielsen:
> Nej, det er IKKE salgsstedet, det er det der er inde i maskinerne, der gør
> dem til discount.

CPU Type:   DualCore Intel Core 2 Duo

Motherboard Navn:   MSI MS-7318

Ram Modul Navn:   Corsair Value Select VS1GB667D2

OS Navn: Microsoft Windows Vista

Grafikkort:   NVIDIA GeForce 7650 GS

Lydkort: Realtek ALC888/S/T @ VIA VT8251 High Definition Audio
Controller PCI

Harddisk: WDC WD3200KS-00PFB0 (298 GB)

Netværkskort: Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet

TV kort: Philips SAA7135HL Multimedia Capture Device

Dette er inholdet af en ca. 1 år gammel medion, jeg vil da mene at det
er ganske udemærket og det meste er da vist mærkevare der findes i
stort set alle andre typer pc'ere.

Men du er nok klogere på det punkt, og da det nu er tilfældet så komme
du vel også lige med lidt uddybbende forklaring på denne "det er det
der er inde i maskinerne, der gør dem til discount" eller er det bare
varm luft og misundelse

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Nicolai

Dato : 13-02-08 23:12

Autocadster wrote:
> [...]
> du vel også lige med lidt uddybbende forklaring på denne "det er det der
> er inde i maskinerne, der gør dem til discount" eller er det bare varm

Ikke fordi jeg skal tage parti, men mærkevare-firmaer laver også
discountprodukter. Og endda i stor grad. Bortset lige fra CPU, så kunne
resten da sagtens være de respektive firmaers discountprodukt, uden at
jeg dog gad undersøge det nærmere. Min pointe er, at bare fordi der står
Nvidia eller MSI foran, kan produktet godt være discount.

HP laver discount-bærbare, som sælges til 4000,- kr i Bilka.

Nicolai

Fra : jama

Dato : 10-02-08 11:03

> Hvad er Metro så for dig? De sælger også Medion computere...
> Men det er måske bare det at butikken hedder Aldi eller lign, at Medion er
> noget lort?
>
> /Hauge

Det er nemlig det manden hævder.
Hvis Aldi sælger PCen er det noget lort, hvis det er andre, der forhandler
Medion så er PCen OK
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:15

> [...]
>
> Det er nemlig det manden hævder.
> Hvis Aldi sælger PCen er det noget lort, hvis det er andre, der forhandler

Det er netop ikke det jeg siger, men men taget i betragtning at du ikke
er den hurtigste knallert på gavnen, så er du undskyldt.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:18

Ludvig Nielsen skrev:

> Det er netop ikke det jeg siger, men men taget i betragtning at du ikke er
> den hurtigste knallert på gavnen, så er du undskyldt.

Og det skulle være "havnen"

Fra : Hauge

Dato : 10-02-08 11:18

Ludvig Nielsen wrote:
> Det er netop ikke det jeg siger, men men taget i betragtning at du
> ikke er den hurtigste knallert på gavnen, så er du undskyldt.

Så må i da bruge en fælles knallert, for du ligger da et godt stykke under
gennemsnit i hastighed.
Men mon ikke bare du skulle pisse over i mudder, hvor du hører til?

/Hauge

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 11:22

Den 10-02-2008, skrev Hauge:

> Så må i da bruge en fælles knallert, for du ligger da et godt stykke under
> gennemsnit i hastighed.

Når det kommer fra een som dig, tager jeg det som et kompliment.

> Men mon ikke bare du skulle pisse over i mudder, hvor du hører til?

Du aspirere nu mere til den gruppe, så god fornøjelse.

Fra : john.dyrbye1@gmail.c~

Dato : 11-02-08 03:33

On 10 Feb., 22:32, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

Hvordan er støjniveauet på 8830?
Word, excel, internet, messenger med webcam, netbank, langt fra
avancerede spil, citrix - kan den klare det?
Hvilke tv-progammer kan man se?

Fra : Wizzy

Dato : 11-02-08 18:23

On Mon, 11 Feb 2008 02:32:59 -0800 (PST), john.dyrbye1@gmail.com
wrote:

>On 10 Feb., 22:32, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
>
>Hvordan er støjniveauet på 8830?
Tomgang ca 35 dBA på 1 meters afstand.
- og ca. 40 dBA, når den bestiller noget.

>Word, excel, internet, messenger med webcam, netbank, langt fra
>avancerede spil, citrix - kan den klare det?
ved ikke, men den har en 3Dmark6 benchmark på ca. 3.500, hvilket ikke
er noget at råbe hurra for, men maskinen er heller ikke en spille
computer. Vil selvfølgelig yde mere med et bedre grafikkort.

>Hvilke tv-progammer kan man se?
alle de programmer fra analoge og digitale jordbaserede kanaler, som
du har antenne til

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 08:33

> [...]
>
> PS. Min forrige Medion PC købte jeg for 3 år siden, som jeg har
> opgraderet fra 1 til 3 MB RAM og andet lyd- og grafikkort, - og jeg

Hej Wizzy
Problemet med at købe færdigsamlede maskiner er, som andre også nævner, at
der nogle enkelte tal der springer i øjnene. Jeg har selv engang købt en
færdigsamlet pc i Fona, hvor jeg fandt ud af at ramene ikke kørte den
rigtige hastighed. Jeg køber ALDRIG en færdigsamlet maskine igen!
Nå, men du kan hente et program der hedder Everest (
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml ),
som kan fortælle dig hvad der sidder i maskinen. På den måde kan du finde ud
af hvor hurtige ram dit bundkort kan køre med. Ram koster næsten gratis for
tiden (
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=37&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Equal925=161808&Sorted1147=2147483648&Equal20=88196&Direction1147=2&Direction1372=0&Equal31279=&True28959=1&Sorted1372=&Trueval28959=118457&x=39&y=9 )
Så du kan købe et sæt, til dual channel. Hvi du skal sætte ekstra harddisk
i, så brug E-sata porten. Det giver det samme som en intern harddisk. Især
hvis du har strømudtag til harddisken bagpå er det godt, for så kan du bruge
alle Sata harddiske.
Venligst Lasse K.

Fra : Wizzy

Dato : 09-02-08 17:31

On Sat, 9 Feb 2008 08:32:54 +0100, "Lasse K." <lasse> wrote:

> [...]
>hvis du har strømudtag til harddisken bagpå er det godt, for så kan du bruge

Hej Lasse.
Tak for dit svar og for din link til Everest HE, som jeg straks
hentede og kørte.
Ganske vist fik jeg en RAM-benchmark (R-W-L) 4160MB/s - 1570MB/s -
85.0nS, men ellers ingen oplysninger, måske pga. Vista?
Dog ved jeg fra CPU-Z at begge RAM-klodser (1 + 2 GB) er Swissbit
DDR2, PC2-5300 (333Mhz).

Spørgsmålet er nu, hvad de med fordel kan skiftes ud med??

Hilsen Wizzy.

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 01:34

Du kan se i Everest hvad dit bundkort hedder og så slå op på nettet hvad det
kan "trække"

Fra : Wizzy

Dato : 10-02-08 13:02

On Sun, 10 Feb 2008 01:34:18 +0100, "Lasse K." <lasse> wrote:

>Du kan se i Everest hvad dit bundkort hedder og så slå op på nettet hvad det
>kan "trække"

Desværre giver Everest ikke mange oplysninger sammen med Vista,
hverken oplysninger om MB eller RAM SPD (felt helt tomt).

Min gamle Medion PC med XP kører fint med både Everest og CPU-Z, der
der oplyser begge, at MB er MSI MS-7091 (Medion OEM)

Der imod kører CPU-Z 1.44 meget bedre og giver oplysninger om RAM
timing: 5.0-5-5-15-20 og 1.8V. Om motherboard oplyses kun MEDIONPC
MS-7366 2.2, og det bliver man umiddelbart ikke så klog af.

Dog har jeg fundet et MB model P6NGM på MSI's web-site, som ligner det
i Aldi computeren. Her gives følgende oplysninger:

Main Memory

• Supports single channel DDR2 533/667/800 (for 73U/PV)
• Supports single channel DDR2 533/667 (for 73V)
• Two 240-pin/1.8V DDR2 DIMMs.
• Supports a maximum memory size up to 4GB

Vil det så sige, at jeg ikke har mulighed/gavn af at udskifte til et
sæt Dual Channel RAM???

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 13:12

Følgende er skrevet af Wizzy:

> [...]
> • Supports a maximum memory size up to 4GB
>
> Vil det så sige, at jeg ikke har mulighed/gavn af at udskifte til et

Det ser sådan ud, men lyder dog lidt mærkeligt.

Fra : Wizzy

Dato : 10-02-08 17:08

On Sun, 10 Feb 2008 13:11:43 +0100, Ludvig Nielsen <lunielsen
@yahoo.com> wrote:

>Følgende er skrevet af Wizzy:

>Det ser sådan ud, men lyder dog lidt mærkeligt.

Jeg har nu konstateret, Aldis/Medions MB svarer til et MCI P6NGM uden
Nvidea video controller (der er jo isat et GF8600 GS). MCI P6NGM har
ikke dual-channel memory controller og understytter derfor ikke Dual
Channel RAM.

Her kan man se en test af P6NGM med sammenligning af Single- og Dual
Channel RAM:
http://www.hardwarezone.com.au/reviews/view.php?id=2387&cid=6&pg=1

Så konklutionen med RAM må være, at jeg ikke får meget ud af at sætte
anden RAM i maskinen, og at 3 GB synes at være tilstrækkelig.

Hilsen Wizzy

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 17:11

Wizzy skrev:

> [...]
>
> Så konklutionen med RAM må være, at jeg ikke får meget ud af at sætte
> anden RAM i maskinen, og at 3 GB synes at være tilstrækkelig.

Ja, 3GB er rigeligt, så på den side er du ok udstyret.

Men at deres MB ikke understøtter Dualchannel, ja det gav jo så blot et
minus mere i bogen til Medion, og får mig til at spekulere, hvad mere
mon det ikke understøtter.

Fra : Jørgen E.

Dato : 09-02-08 16:23

> [...]
> ligger fint over 5.
> Begge DMM sokler er optaget af 1 + 2 MB klodser uden mulighed for

For mange er 3 GB = 3 GB, men i virkeligheden er der jo himmelvid
forskel på ram og hastigheden på dem, hvilket selvfølgelig også
har indflydelse på prisen.

> [...]
>
> 5. Mulighed for et enkelt PCI-kort udvidelse.
>
> 6. Det nævnte "omfattende tilbehør" er en fjernbetjening, - som for 3

Alt ovenstående er netop det der er kendetegnende ved Medion.
De får alt lavet specielt og så billigt som muligt.
Havde du selv sat din PC sammen for nogenlunde det samme havde
du haft et hav af udvidelsesmuligheder næsten uanset hvad du
havde sat sammen. Så vidste du iøvrigt også hvad der var i din PC

Fra : Per

Dato : 09-02-08 17:02

Jørgen E. wrote:
> "Wizzy" <hr@wizzy.dk> skrev i en meddelelse

> For mange er 3 GB = 3 GB, men i virkeligheden er der jo himmelvid
> forskel på ram og hastigheden på dem, hvilket selvfølgelig også
> har indflydelse på prisen.

Hvad er egentlig vigtigst (bedst) - mange ram eller hurtige ram !

fx. 2 gb kvalitetsram DDR pc4800 - vs. fx. 3 gb. pc2700 ?

mvh. Per

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-02-08 17:20

On Sat, 9 Feb 2008 17:01:48 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Hvad er egentlig vigtigst (bedst) - mange ram eller hurtige ram !
>
>fx. 2 gb kvalitetsram DDR pc4800 - vs. fx. 3 gb. pc2700 ?

Det svarer til at spørge om hvad der er højest? Et kanonslag eller
Rundetårn.

Til dit spørgsmål: Det afhænger af hvor meget RAM programmerne med
mere bruger. Bruger du meget RAM (f.eks. billed eller video behandling
er mange bedre), ellers er hastigheden mere vigtig.

Så hvad der er bedst for den ene, er dårligst for en anden.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 05:07

Per har bragt dette til verden:

> Hvad er egentlig vigtigst (bedst) - mange ram eller hurtige ram !
>
> fx. 2 gb kvalitetsram DDR pc4800 - vs. fx. 3 gb. pc2700 ?

2 gb kvalitetsram DDR pc4800 er at fortrække, ikke alene er de
hurtigere, men de kører også dualchannal, hvilket de 3GB ikke gør.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 05:05

Jørgen E. udtrykte præcist:
> "Wizzy" <hr@wizzy.dk> skrev i en meddelelse

> For mange er 3 GB = 3 GB, men i virkeligheden er der jo himmelvid
> forskel på ram og hastigheden på dem, hvilket selvfølgelig også
> har indflydelse på prisen.

Helt korrekt.

> [...]
> du haft et hav af udvidelsesmuligheder næsten uanset hvad du
> havde sat sammen. Så vidste du iøvrigt også hvad der var i din PC

Kunne ikke være mere enig.

Fra : Gamle

Dato : 09-02-08 21:58

Wizzy wrote:
> [...]
> betragtning, at der medfølger en del software, dog er antivirus kun
> til brug i 90 dage, og MS Office 2007 er en 60 dages trial, ganske

Er du rar at fortælle hvordan man får oprettet sig som administrator i
Vista.
Min svoger har køb 3 stk medion og skal have dem op at stå. Han kan ikke
oprette sig som administrator og render panden mod muren hele tiden. Selv
har jeg XP som var oprettet da jeg købte min bærbare i Elgiganten.
Please help.

Mvh.
Torben

Fra : Henning

Dato : 09-02-08 22:01

On Sat, 9 Feb 2008 21:58:02 +0100, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>Er du rar at fortælle hvordan man får oprettet sig som administrator i
>Vista.

Det kan de fortælle i news:dk.edb.system.ms-windows

Det har ikke rigtig noget med hardwaren at gøre

Fra : Gamle

Dato : 09-02-08 22:13

Henning wrote:

> Det kan de fortælle i news:dk.edb.system.ms-windows
>
> Det har ikke rigtig noget med hardwaren at gøre

Nu var der bare så mange kloge tilstede alligevel.

Mvh.
Torben

Fra : Pico

Dato : 09-02-08 22:37

Wizzy wrote:
KLIP

> 3. Der er plads til extra CDROM-drev, men ikke en extra harddisk.

Er du sikker på det ? For et år siden købte jeg min første færdigbyggede Pc
efter selv at have bygget i adskellige år. Det blev til en HP som jeg er
godt tilfreds med, men ligesom i Aldis Medion er er en bay til en ekstra
harddisk, det syntes jeg var lidt luset at det var nødvendigt at købe en
forholdsvis dyr "indstiks" boks for at få en ekstra hardisk i. Jeg kunne
ganske enkelt ikke se nogen plads til en ekstra hardisk uden at lave noget
alternativt i bayen og det er ærlig talt ikke smart med en løstliggende
hardisk med USB tilslutning.
Tilfældigvis kom jeg til at læse brugsanvisningen, ved godt det er et
uartigt ord, og der stod der en fortrinnelig forklaring på hvordan der
skulle fjernes nogle gummidupper så kunne en ekstra hardisk let monteres,
det lød også fornugtigt når der er 3 ekstra SATE tilslutninger.
Har du prøvet at kaste et blik i manualen ?
--
MVH
Pico

Fra : Wizzy

Dato : 10-02-08 12:24

On Sat, 9 Feb 2008 22:37:03 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>det lød også fornugtigt når der er 3 ekstra SATE tilslutninger.
>Har du prøvet at kaste et blik i manualen ?

Manualen fra Medion er en betjeningsvejledning, og der stå hverken om
motherboard, RAM ellen andet hardware, - og ingen tekniske
specifikationer.

Jeg har haft låget af for med selvsyn at se, hvad der var plads ti, og
man kan selvfølgelig bruge den tomme plads for CD-drev til ekstra HD,
hvis man anskaffer sig et egnet skuffesystem.

Min pointe er, at min 3 år gamle Aldi computer var værd at opgradere,
og at det var muligt at gøre det, hvilket den nye model bestemt ikke
er egnet til.
Det er det min vurdering, at Aldi-computeren er en
"køb-og-smid-væk-model", - altså lad den køre så længe den kan. Men
anskaf dig et bedre tastatur og mus i stedet for det skrammel, som
følger med som "omfattende" udstyr.

Fra : jama

Dato : 10-02-08 21:58

> [...]
> "køb-og-smid-væk-model", - altså lad den køre så længe den kan. Men
> anskaf dig et bedre tastatur og mus i stedet for det skrammel, som

Selvom dette ikke direkte har noget med dit indslag, at gøre. Ja så vil jeg
alligevel lige slutte af med disse ord. Der er Fandme ikke noget, som når
f.eks. Aldis navn nævnes, der kan få Folk op af stolene og Fyre Løs med
Deres Galde, og det uanset om det er rigtig eller ej, god aften og Tak Aldi,
for den gode underholdning dit navn altid gir!!!!!!!!!!!!! hura hura, det er
det hele værd.
Mvh.Jama

Fra : Pico

Dato : 10-02-08 22:58

Wizzy wrote:

> Manualen fra Medion er en betjeningsvejledning, og der stå hverken om
> motherboard, RAM ellen andet hardware, - og ingen tekniske
> specifikationer.

Nå ja, jeg hentede vist også manualen på nettet eller en af cd'erne

> Jeg har haft låget af for med selvsyn at se, hvad der var plads ti, og
> man kan selvfølgelig bruge den tomme plads for CD-drev til ekstra HD,
> hvis man anskaffer sig et egnet skuffesystem.

Jeg må jo tro dig på dit ord, så må du nok ty til en USB HD.
--
MVH
Pico